Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Etter lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10481)

Chilicat 28-09-06 19:46

Etter lavkarbo
 
Hei

Jeg har tenkt å gå ned ca. 5 kilo med å unngå karboer. Jeg har tenkt å spsie normalt igjen når jeg har nådd målet mitt. Er det da typisk at man går lett opp i vekt igjen? Har et helt vanlig og variert kosthold og trener 2-3 ganger i uka. Noen som har erfaringer å dele?

Aline 28-09-06 19:48

Sv: Etter lavkarbo
 
Om du bytter tilbake til det vanlige kostholdet vil du mest sannsynlig gå opp igjen... Det lureste er å øke litt og litt med karbene og se når du slutter å gå ned i vekt/begynner å gå litt opp. Også bør du holde deg der.

Et sted mellom 45 og 160 karber pr dag. Er du heldig så tåler du kanskje mer?

:)

Huldr 28-09-06 20:15

Sv: Etter lavkarbo
 
Hvis du bare skal gå ned fem kilo og ikke har tenkt å spise lavkarbo på sikt, er det nok lurere å bare kutte ut sukker, hvitt mel etc en periode.

Skal du på lavkarbo bør du ha bestemt deg for å følge det for livet, men kanskje øke karbene etterhvert slik Aline sier.

Å kutte drastisk på karbohydrater for så å gå tilbake til vanlig norsk kosthold igjen er IKKE å anbefale - da kommer du sannsynligvis til å legge på deg igjen både det du gikk ned og litt til. Det blir jo-jo-slanking...

Goggen 28-09-06 20:18

Sv: Etter lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chilicat (Innlegg 203544)
Hei

Jeg har tenkt å gå ned ca. 5 kilo med å unngå karboer. Jeg har tenkt å spsie normalt igjen når jeg har nådd målet mitt. Er det da typisk at man går lett opp i vekt igjen? Har et helt vanlig og variert kosthold og trener 2-3 ganger i uka. Noen som har erfaringer å dele?


Hva er meningen med å gå tilbake til et kosthold du vet du legger på deg av?
Det er jo nettopp det som har fått så mange av oss til å bli 30-70 kilo for tunge. Nei dette er bare tull. Og vil på sikt påføre deg uante resultater i vektøkning.

Dessverre.

Kristian 28-09-06 20:34

Sv: Etter lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chilicat (Innlegg 203544)
Hei

Jeg har tenkt å gå ned ca. 5 kilo med å unngå karboer. Jeg har tenkt å spsie normalt igjen når jeg har nådd målet mitt. Er det da typisk at man går lett opp i vekt igjen? Har et helt vanlig og variert kosthold og trener 2-3 ganger i uka. Noen som har erfaringer å dele?

Jeg tror Optimal Ernæring er rette filosofien for deg. Boka heter Bedre uten brød, og en av forfatterne heter Wolfgang Lutz. Denne dietten er ikke så streng og boka gir deg mange gode grunner til å passe kostholdet livet ut.
Det spørs jo hva du vil, om du vil gå ned fem kilo i løpet av en måned og så gå opp ti kilo etterpå, eller om du vil gå ned fem kilo i løpet av ett år og så holde vekten år etter år.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no