Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Fettkilde: cocosa (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55162)

qwertyu 27-11-13 14:50

Fettkilde: cocosa
 
Hvis man ikke er så keen på fettholdig mat en dag, går det an å kun spise salat m/litt fetaost og ha cocosa i kaffen flere ganger til dagen?

Og hvor mye fett er det i en toppet spiseskje med cocosa? :-)

index 27-11-13 15:07

Sv: Fettkilde: cocosa
 
Om ikke annet, så høres det ut som alt for lite mat....

Hva er galt med å spise skikkelig mat?

qwertyu 27-11-13 15:13

Sv: Fettkilde: cocosa
 
Det er ikke noe problem med vanlig mat altså. Men som sagt, så er det bare snakk om èn dag. Har vært litt kvalm i dag og tanken på mat stappfull med fett frister ikke så veldig.

index 27-11-13 15:16

Sv: Fettkilde: cocosa
 
Maten trenger ikke være stappfull med fett. Hvor tar du det fra? Om det ikke frister med mat en dag så skader det nok ikke å la være å spise heller. Men å leve på salat og cocosa i uker i strekk har jeg ingen tro på...

qwertyu 27-11-13 15:25

Sv: Fettkilde: cocosa
 
Har ingen planer om å leve på det, nei. Men når man er kvalm og dårlig så har man lyst på det man har lyst på, for å si det sånn da... og i dag har jeg lyst på kyllingsalat med feta, agurk og avocado m/litt crème fraîce på. Lurer bare på om jeg kan fylle opp resten av "dagens fettkvote" med cocosa?

Ikke misforstå meg, jeg spiser ikke så lite til vanlig...men noen dager er man ikke like sulten. (Nå skal det også sies at jeg har en sykdom (ME), som gjør at noen dager er man dårlig, kvalm og lei, mens andre dager er det bedre.)

Vil veldig gjerne bare ha et konkret svar, takk :-)

langaard 27-11-13 15:38

Sv: Fettkilde: cocosa
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av qwertyu (Innlegg 1468218)
Har ingen planer om å leve på det, nei. Men når man er kvalm og dårlig så har man lyst på det man har lyst på, for å si det sånn da... og i dag har jeg lyst på kyllingsalat med feta, agurk og avocado m/litt crème fraîce på. Lurer bare på om jeg kan fylle opp resten av "dagens fettkvote" med cocosa?

Ikke misforstå meg, jeg spiser ikke så lite til vanlig...men noen dager er man ikke like sulten. (Nå skal det også sies at jeg har en sykdom (ME), som gjør at noen dager er man dårlig, kvalm og lei, mens andre dager er det bedre.)

Vil veldig gjerne bare ha et konkret svar, takk :-)

Trenger ikke noe ekstra fett om du spiser den salaten ;)

qwertyu 27-11-13 15:43

Sv: Fettkilde: cocosa
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1468221)
Trenger ikke noe ekstra fett om du spiser den salaten ;)

Ånei, hehe! Er ganske ny til dette, men har prøvd å lest meg opp noenlunde. Er det 15-20 karber pr dag og ca. 150-200g fett?

..også vil jeg gjerne vite hvor mye fett det er i en spiseskje cocosa? :-)

qwertyu 27-11-13 16:06

Sv: Fettkilde: cocosa
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av qwertyu (Innlegg 1468222)
..også vil jeg gjerne vite hvor mye fett det er i en spiseskje cocosa? :-)

Haha, tror jeg kortslutta litt der. Veide det på kjøkkenvekten selv :-)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no