Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Blodtypedietten (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Finne ut sin blodtype? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27180)

SunnhetMedSirrup 04-08-09 15:42

Finne ut sin blodtype?
 
har lurt litt på min egen - har nemlig ikke sjekket :(
men persjonligheten og vanene mine passer perfekt til type-B .. litt skummelt:eek::eek:

så jeg lurer på om de selger en blodtype-finne-ut-måle-greie på helsekosten, kansje? :p:confused:

( hva heter de? )

tror ikke legen gidder og ta seg til til og sjekke det.. isåfall blir det ikke billig!

Viclin 04-08-09 15:46

Sv: finn ut din blodtype.. ?
 
Har du barn? Jeg fikk vite blodtypen min i svangerskapet, da de tok en haug med blodprøver. Har et ark det står en tjukk B på.

SunnhetMedSirrup 04-08-09 15:53

Sv: finn ut din blodtype.. ?
 
desverre ;(

men har lest ETT eller annet sted her på forumet at de selger en dingeboms på helsekosten eller apoteket.. hm ?

Photobscura 04-08-09 16:17

Sv: Finn ut din blodtype ..?
 
Du kan finne ut blodtypen din på flere måter; Om du blir blodgiver. Om du har hatt samme lege lenge er det en mulighet for at vedkommende vet, eller så skal det stå på fødselsattesten din :)

Kitt 04-08-09 16:45

Sv: Finn ut din blodtype ..?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 748954)
eller så skal det stå på fødselsattesten din :)

:confused::confused::confused:

Da må man være veldig ung, tror jeg!

Står ikke på noen av våre og min datter er 10 år gammel!

Photobscura 04-08-09 17:11

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Åh, ok. Jeg diskuterte det med min venninne, og det var hennes påstand ;)

trillian78 04-08-09 17:20

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Kan umulig være dyrt å sjekke. Jeg husker vi gjorde det på ungdomsskolen. Mener å huske at det bare var en prikk i fingeren også ha litt blod på en papirstrimmel av noe slag.

Vet ikke moren din hva slags blodtype du har? Det er vel sånt som blir sjekka i forbindelse med fødsel?

SunnhetMedSirrup 04-08-09 17:39

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
nei.. foreldrene mine vet ikke.. :(

Viclin 04-08-09 17:48

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Jeg har ikke fått vite blodtypen til noen av mine barn i forbindelse med fødsel.

Areola 04-08-09 18:31

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Google er en fin ting :)

129 kroner koster å få vite blodtypen din.
http://www.testselv.no/product.asp?p=4654

Charmtassen 04-08-09 18:35

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Blodtypetest kan f.eks. kjøpes på apotek eller på hjemmesiden til "Test selv". Den koster 129,- kroner der. Har bare tatt et lite søk i Google, så jeg har ikke sjekket så mye mer, men her er linken dit:
http://www.testselv.no/product.asp?p=4654

SunnhetMedSirrup 04-08-09 18:40

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
ooi , takker :)

må mann ta den stikke-pistoltingen som følger med, for og få ut blod , ? ( undskyld meg )

eller kan en snitte seg selv.. ( høres kansje grotesk ut.. )

trillian78 04-08-09 18:52

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Bruk en nål og stikk deg i fingeren :)

SunnhetMedSirrup 04-08-09 18:57

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
må vi ha noe sånne spess ark vi drypper blodet på ? er det noen kjemikalier i det? eller går det uten det?

trillian78 04-08-09 19:48

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Du må ha spesielt ark ja :)

mofe 20-11-09 19:07

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Hva koster denne testen på apoteket, da?

Charmtassen 20-11-09 23:38

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 798082)
Hva koster denne testen på apoteket, da?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen (Innlegg 749016)
Blodtypetest kan f.eks. kjøpes på apotek eller på hjemmesiden til "Test selv". Den koster 129,- kroner der. Har bare tatt et lite søk i Google, så jeg har ikke sjekket så mye mer, men her er linken dit:
http://www.testselv.no/product.asp?p=4654

Har sett dem til ca. 119-120 kroner på apotek.

Furine 21-11-09 00:37

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Eg fekk blodtypekort hos legen sist eg tok blodprøve der, han bestilte det frå lab'en i samme slengen som blodprøvene vart testa. Kan hende det er noko dei berre gjer her? Men ganske praktisk! Eg har aldri hatt slikt før, og hadde ikkje ein gong snøring på kva blodtype eg hadde! Greit med dette kortet, står namnet mitt, adresse og blodtype. Fekk beskjed om å ha det ilag med id-kort i tilfelle noko skulle skje ein dag - det kan lette jobben for dei som eventuelt skulle måtte gi hjelp.

Trur vi testa blodtype i biologitimen på vidaregåande ein gong, med slik sjølvtest, men då trudde eg at eg fekk opp B+. I følge det nye kortet så har eg AB+, så der ser de... ;)

sirib 02-03-11 21:30

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 798232)
Greit med dette kortet, står namnet mitt, adresse og blodtype. Fekk beskjed om å ha det ilag med id-kort i tilfelle noko skulle skje ein dag - det kan lette jobben for dei som eventuelt skulle måtte gi hjelp.

Om noe skulle skje deg(ulykke, fødsel etc) og du trenger blod, så vil blodbanken din sjekke blodtypen din på nytt, og ikke stole på et kort du har i lommen. Å få overført feil blodtype kan være fatalt.

Ofte er slike blodtypetester dyre om du skal ta de hos legen, siden prøven må sendes til blodbank. Bloodbanker ønsker ikke slike prøver fra folk som "bare vil vite blodtypen sin", de har mer enn nok med mor/barn-prøver, blodtransfusjoner etter ulykker etc etc.

Drømmepie 30-08-11 17:53

Sv: Finne ut sin blodtype?
 
Lurer på om jeg betalte en 60 kr på helsekosten jeg, om jeg ikke husker feil!

Rioja 30-08-11 17:59

Sv: Finn ut din blodtype ..?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 748954)
Du kan finne ut blodtypen din på flere måter; Om du blir blodgiver. Om du har hatt samme lege lenge er det en mulighet for at vedkommende vet, eller så skal det stå på fødselsattesten din :)

Anbefaler ALLE som har mulighet til å bli blodgiver! Da får du vite hvilken blodtype du har, samt gjøre en god gjerning! :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no