Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Søvnregistreringsapp (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53934)

Kanutten 12-02-13 20:36

Søvnregistreringsapp
 
Noen flere som bruker det?
Jeg har en tid nå sjekket søvnen min via en app og jeg må bare si at det treffer godt! Appen ble jeg anbefalt av en søvnpsykiater da poden trengte hjelp til sovinga si.

smgj 12-02-13 20:37

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1426492)
Noen flere som bruker det?
Jeg har en tid nå sjekket søvnen min via en app og jeg må bare si at det treffer godt! Appen ble jeg anbefalt av en søvnpsykiater da poden trengte hjelp til sovinga si.

Nei, men jeg er nysgjerrig på hvilken app du bruker - og er det på iphone elelr android?

kamp 12-02-13 20:41

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Sleep cycle på iPhone :) fungere veldig bra!

Kanutten 12-02-13 20:42

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1426493)
Nei, men jeg er nysgjerrig på hvilken app du bruker - og er det på iphone elelr android?

Det er på iphone. Jeg sovner inn til bølgeskvulp og blir vekt opp av fuglelyder.

Kanutten 12-02-13 20:44

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1426498)
Sleep cycle på iPhone :) fungere veldig bra!

Det er den jeg bruker.

Tarato 12-02-13 20:59

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Jeg fant en app på Android market som heter det samme, regner med det er det? Fungerer det som vekkeklokke også? Jeg har noe greier på telefonen som spiller av fuglekvitter og susende vann ett par minutter før selve vekkingen starter. Det er ytterst sjelden at jeg ikke våkner av fuglene først.

Kanutten 12-02-13 21:02

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1426503)
Jeg fant en app på Android market som heter det samme, regner med det er det? Fungerer det som vekkeklokke også? Jeg har noe greier på telefonen som spiller av fuglekvitter og susende vann ett par minutter før selve vekkingen starter. Det er ytterst sjelden at jeg ikke våkner av fuglene først.

Hos meg er den sånn slumrevekkeklokke. Bare det at den begynner å vekke deg FØR du skal stå opp. Ikke slik som andre som ringer når du bør stå opp, men lar deg slumre.

Tarato 12-02-13 21:05

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Høres ut som det er det samme prinsippet. Må prøves
...

bærrgen 12-02-13 21:06

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Denne app'en må jeg teste, takk for tips :)

Tarato 13-02-13 08:21

Sv: Søvnregistreringsapp
 
God morgen! Jeg lastet ned androidversjonen i går, og den var det ikke vekkefunksjon på. Den var rett og slett et verktøy for å finne ut når du burde sovne ut fra når du tenkte å stå opp. Så jeg holder meg til fuglene og vannsuset som er på vekkeklokka på mobilen mi jeg ;)

Lemen 13-02-13 09:42

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Denne android-appen er tilsvarende Sleep Cycle på iPhone, og har alarmfunksjon.

https://play.google.com/store/apps/d...2lkLnNsZWVwIl0.

Bik 13-02-13 10:18

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Får prøve ut :sove:

Tarato 13-02-13 13:09

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Da må denne prøves også ;)

bærrgen 13-02-13 21:40

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Hvor har dere mobilen liggende om natten? Og hva er det appen registrerer? Bevegelsene eller lyder?

nellie 14-02-13 14:25

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Detta er morsomt, synes jeg! Prøvde androidappen i natt.
Det var mye opp og ned og resultatet ble: Dyp søvn: 65%.


Aner ikke om det er bra eller hva det betyr, da..

Føler selv jeg hadde en veldig utrolig natt. Noe jeg har hele tiden om dagen. Lurer på om jeg skal prøve å ta ZMA første gangen jeg våkner.

Brukte også den appen hvor man plotter inn når man vil legge seg også får man tider på når man bør stå opp.

Hva var vel livet uten apper?

Rin 14-02-13 14:29

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Lurer på hvor mye en sånn app evt forstyrres av at man deler seng med noen - men jeg får vel teste, jeg også. :p

Lemen 14-02-13 17:49

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Livet uten app'er er grusomt! :p

Brukte Sleep Cycle på iPhonen i litt over ett år i strekk, og var helt avhenig av å bruk den som vekkerklokke. Etter telefonbytte så har jeg ikke brukt tracking-funksjonen mer, kun alarmfunksjonen, synes det er fint å få en liten pip på mobilen med påminnelese om at det er på tide å komme seg i seng dersom jeg skal få så mye søvn som jeg burde.

nellie 14-02-13 17:56

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1426839)
Lurer på hvor mye en sånn app evt forstyrres av at man deler seng med noen - men jeg får vel teste, jeg også. :p

Virker ikke som at min ble det i noe større grad.

nellie 20-02-13 16:26

Sv: Søvnregistreringsapp
 
Noen som vet hvor mye "dyp søvn" man bør ha? Samboeren og jeg sover med hver vår app. Jeg ligger rundt 50% dyp søvn, han fikk 90%.:eek: Han hadde tatt sovepille da..

Kanutten 20-02-13 17:01

Sv: Søvnregistreringsapp
 
1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1427990)
Noen som vet hvor mye "dyp søvn" man bør ha? Samboeren og jeg sover med hver vår app. Jeg ligger rundt 50% dyp søvn, han fikk 90%.:eek: Han hadde tatt sovepille da..

Jeg får ikke frem hvor mye dyp søvn jeg har, men søvnkvaliteten gjennom hele natten. Jeg er ofte våken om natten, noe ala dette:

Kanutten 20-02-13 17:08

Sv: Søvnregistreringsapp
 
1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1427993)
Jeg får ikke frem hvor mye dyp søvn jeg har, men søvnkvaliteten gjennom hele natten. Jeg er ofte våken om natten, noe ala dette:

Ei perfekt natt dette! Se under.
Ti timer i senga! Jeg trenger faktisk mye søvn grunnet apneen.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no