Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Da er motivasjonen på plass igjen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21278)

wollafruen 07-09-08 12:52

Da er motivasjonen på plass igjen
 
Slet litt med motivasjonen her, da jeg sto helt stille i halvannen uke, men i og med at dette var en "jordbæruke" så skjønner jeg jo nå hvorfor ;)

Nå har jeg pers'et med ny minstevekt, og er klar for de siste 6-7 kg'ene:) Dette SKAL jeg få til! Spiste nyyyydelig kyllingmiddag i går, og har rester igjen som jeg skal ha i dag.

Lurer fælt på hva slags tidsperspektiv jeg kan ha på disse siste kiloene, i og med at man kan regne med at de går saktere enn de første 10. Håper at på to måneder er mye gjort, men bør kanskje regne med at det kan ta helt frem til desember?

Lykkelig 07-09-08 13:08

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Så flott at det endelig skjer noe.
Har du en oppskrift på denne nydelige kyllingmiddagen??

Fungirl 07-09-08 13:29

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Så flott at motivasjonen er på topp igjen da, synes du skal bare la kg forsvinne når de forsvinner, de siste kan være seige, men de forsvinner etterhvert :)

wollafruen 07-09-08 13:31

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lykkelig (Innlegg 530389)
Så flott at det endelig skjer noe.
Har du en oppskrift på denne nydelige kyllingmiddagen??

Hehe....det var ikke akkurat så avansert da, jeg eeeelsker rosmarinkrydret kylling, så jeg pøste på med salt, pepper, rosmarin og stekte i smør, under lokk, da blir kyllingen saftig. Laget smørsaus med basilikum og litt løk til, og kokte brokkoli *mmmmmm*

Flisa 08-09-08 14:43

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wollafruen (Innlegg 530406)
Hehe....det var ikke akkurat så avansert da, jeg eeeelsker rosmarinkrydret kylling, så jeg pøste på med salt, pepper, rosmarin og stekte i smør, under lokk, da blir kyllingen saftig. Laget smørsaus med basilikum og litt løk til, og kokte brokkoli *mmmmmm*

mmmmmmmm den hørtes god ut, den på prøves. I dag skal vi ha asiatisk kyllingwook. Det blir også deilig!!!
Flott med motivasjon tilbake, selv så sliter jeg, etter 2 ukers stillstand :mad: Nå skjerpes rutinene, og jeg skal begynne å veie igjen og kutte ut alt med kunstig søtningsstoffer;)

Lykke til videre fremover!!!

wollafruen 08-09-08 15:19

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Oops, var forresten et lite "hull" i oppskriften: Brukte selvfølgelig seltin, ikke salt! :o

Har veiedag på mandager, og den er fortsatt 72.8, så det var ikke bare en "heldig" veiing i helga *jippii*. Målte armer, mage, hofter og lår også, og alt var i minus, bortsett fra armene, men jeg har begynt med tøff styrketrening så har nok kommet på litt muskler i mine slappfisk-armer:p

Middag i dag blir kjøttsaus og spaghetti minus spaghettien;)

Fungirl 08-09-08 15:34

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Trener du styrke hjemme eller på treningsstudio?

wollafruen 08-09-08 23:05

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 531143)
Trener du styrke hjemme eller på treningsstudio?

Meg du mener, Fungirl?

Trener på studio. Jobber på et treningssenter til vanlig (er hjemme i mammaperm akkurat nå), og trener 2-3 ganger i uka. Liker meg veeeldig godt i jobben og miljøet, så trener helst på senteret ja :) En av kollegene mine er personlig trener, og han trener jeg med en gang i uka, de andre øktene er på egenhånd, blir ofte spinning eller kondistrening de da. PT-timen er beinhard! *puh* Styrke, styrke og atter styrke. Mye kroppsbærende øvelser, ikke så mye maskiner og apparater, og en del frivektsøvelser. Veldig gøy og inspirerende, men h******* slitsomt!

Ista 09-09-08 11:31

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Er du også i mamma perm wollafruen??Hvor gammel er knøtte ditt da?:) Min gutt er 4mnd den 16.sep :):)

Fungirl 09-09-08 13:25

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Sitat:

Meg du mener, Fungirl?

Trener på studio. Jobber på et treningssenter til vanlig (er hjemme i mammaperm akkurat nå), og trener 2-3 ganger i uka. Liker meg veeeldig godt i jobben og miljøet, så trener helst på senteret ja :) En av kollegene mine er personlig trener, og han trener jeg med en gang i uka, de andre øktene er på egenhånd, blir ofte spinning eller kondistrening de da. PT-timen er beinhard! *puh* Styrke, styrke og atter styrke. Mye kroppsbærende øvelser, ikke så mye maskiner og apparater, og en del frivektsøvelser. Veldig gøy og inspirerende, men h******* slitsomt!
Jepp mente deg :)

Høres veldig moro ut når man har noen å trene med som virkelig kan det. Tenkte egentlig bare å plukke hjernen din for tips ang styrketrening på hjemmebane :)

wollafruen 09-09-08 16:07

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 531979)
Tenkte egentlig bare å plukke hjernen din for tips ang styrketrening på hjemmebane :)

Å, men sånt syns jeg bare er moro! Hva er det du vil trene da (områder av kroppen/muskelgrupper) ? Kom med noen "ønsker" så skal jeg se om hjernen min har noen lure øvelser bortgjemt i "hjemmekroken" ;)

Impulsiw 09-09-08 17:53

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Gammel er knøttet? Min er 10 måneder :D

wollafruen 09-09-08 18:02

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Jeg har to knøtt :D

Fanny er 2,5 år og Matilda er 3 mnd. :) Verdens fineste jenter selvfølgelig :D:D:D

wollafruen 09-09-08 18:09

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
2 Vedlegg
Her er de :klem:

Fungirl 09-09-08 20:26

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Å så utrolig skjønne de er :)

Vil igrunn trene alt eg da, men må være enkle øvelser. Fått endel tips av andre her inne også, men tar imot alt eg kan. Har bare manualer på 1.5 og 4 kg + sånne vekter man fester på beina. Får ei bok om noen uker med masse øvelser og så skal eg kjøpe det settet med vekter som de har på g-sport hvis eg ikkje får det til bursdagen da ;)

wollafruen 09-09-08 21:55

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Det blir sikkert litt repetisjon, og en del basisøvelser, men du vet - det enkle er ofte det beste :p

Lår og rumpe:
Knebøy (med eller uten hantler) Bøy som om du skal sette deg på en stol, pass på å alltid ha tærne foran knærne, og ikke omvendt - da blir det feilbelastning på kneleddet.
Utfall (med eller uten hantler) Stå med samla bein, ta et stort steg fram med ett bein, demp "steget". Nå har beinet lengst fremme ca 90 grader i kneet, og kneet på bakre bein er ikke så langt fra gulvet. Skyv deretter raskt og eksplosivt tilbake til utgangspunktet. Bytt bein.

Bryst og triceps:
Push ups (enten strake på gulvet, på kne på gulvet, eller opp etter veggen; vanskelighetsgrad 3 - 2 - 1)
Pullover Ligg på ryggen på en benk el.l, hodet såvidt uten for benken. Hold en hantel (4 kg's) med begge hender rett over hodet. Lett knekk i albuene. Senk hantelen mot gulvet - over og bak hodet. Knekk enda litt mer i albuene i bånn og press opp igjen til hantelen er godt over brystet.
Brystpress Ligg på ryggen på bekn el.l, hold en hantel i hver hånd. Armene strake over brystet. Før hantlene utover til hver side med lett knekk i albuene. Når det strekker i brystmuskulaturen presser du oppover og fører hantlene sammen over brystet igjen.

Rygg:
Rygghev Ligg på magen på gulvet, hantler i hendene (1,5 kg's) og hendene ved siden av øret. Løft overkroppen med armer og hantler og alt, litt opp fra gulvet, før armene fram foran deg, tilbake til ørene og senk alt til gulvet igjen
Enarmsroing Stå med en arm og et kne på benk, andre bein strakt i bakken, og armen hengende mot gulvet (med hantel - 4 kg's). Stram i magen og dra armen opp og svakt mot hofta - møt litt med hofta også. Senk rolig mot gulvet.

Biceps:
Curl Hantler i hendene (4 kg's). Armer langs siden, løft annenhver opp og ned. Variant: Hold armene i skulderhøyde rett ut fra kroppen (sideveis) og curl inn mot hodet i stedet for opp og ned langs siden av kroppen. Her løfter du begge samtidig.

Mage:
Planken
Situps, rette og skrå
Benhev Sitt på rumpa på gulvet, lett bakoverlent. Før ett og ett bein mot gulvet mens du holder balansen og kniper i magen. Du skal ikke ha armene i gulvet, hold overkroppen oppe for egen maskin.

Skal se om jeg kommer på flere også, men det var det jeg klarte i farta:p

Impulsiw 09-09-08 22:00

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Synes "rumpeløft" er ganske effektivt for en utrenet kropp som min i alle fall. Ligge på ryggen, beina litt fra hverandre i gulvet, knip rumpen og løft opp fra gulve..

Beinøft..stå på alle fire.. løft et bein mot "taket" - knip rumpa sammen - ti ganger, så andre beinet. Gjenta minst tre ganger...

De to er bra for stumpen i alle fall har jeg merket :D

Nyyyydlige små du har :love: så søte atte...:ja:

Fungirl 10-09-08 09:44

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Tusen takk Wollafruen :) Alt skal gjennomføres i kveld faktisk :) *hmm lover eg meg selv for mye no mon tro?*

Ista 10-09-08 09:50

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Så flotte knøtt da:) Nyydelige..

Henger meg på den treninga jeg..Skrevet det ned på en lapp her..hihihih...

Flisa 10-09-08 21:18

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen
 
Å... så søte jentene dine er!!!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no