Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Septemberstartere 2014? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55946)

Karma85 14-09-14 19:07

Septemberstartere 2014?
 
Ser det finnes Auguststartere, finnes lignende gruppe for meg som startet nå i september?

Daartho 15-09-14 07:43

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Startet med VLCD i august, men lavkarbo først nå i september. Så jeg har vel et ben i hver gruppe ;)
Hvordan går det?

Karma85 15-09-14 12:01

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Synes det går fint egentlig, men savner sjokolade og pasta og pizza med ordentlig bunn. Har du funnet ut hvilken lavkarbofilosofi du vil følge framover?

Kanskje vi skal starte en gruppe som vi kaller "Høststartere 2014" ?

Daartho 15-09-14 12:05

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Ingen spesiell filosofi. Liker å gå mine egne veier og skal holde meg under 20 g karbo for å bli værende i ketose. Men jeg titter innom alle filosofier for å få gode råd og tips, samt mange gode råd på denne siden her.

nellie 15-09-14 12:21

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Moderatorer kan vel bare fjerne spørsmålstegnet i overskriften, så har du startet en septemberstartergruppe.:)

Karma85 15-09-14 13:14

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1495855)
Moderatorer kan vel bare fjerne spørsmålstegnet i overskriften, så har du startet en septemberstartergruppe.:)

Å! Lurt! :D (moderator hvem/hvordan?)

MAR 18-09-14 03:22

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Jeg startet på nytt igjen nå på mandag etter et par års opphold.. teller det? I så fall er jeg med! :D

Daartho 18-09-14 07:13

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MAR (Innlegg 1496059)
Jeg startet på nytt igjen nå på mandag etter et par års opphold.. teller det? I så fall er jeg med! :D

I aller høyeste grad!!
...og lykke til i denne omgangen :)

engeljenta30 18-09-14 08:56

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Hei på dere :) jeg vil gjerne bli med:)

Daartho 18-09-14 09:04

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30 (Innlegg 1496072)
Hei på dere :) jeg vil gjerne bli med:)

Desto flere desto kjekkere :)
Hvordan går det så langt?

engeljenta30 18-09-14 09:28

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Jeg har nettopp startet igjen, skal veie meg i morgen tidlig.
pt-en jeg hadde anbefalte meg vegansk kosthold og det er mye karbo og det fungerte virkelig ikke for meg

Daartho 18-09-14 09:53

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30 (Innlegg 1496074)
Jeg har nettopp startet igjen, skal veie meg i morgen tidlig.
pt-en jeg hadde anbefalte meg vegansk kosthold og det er mye karbo og det fungerte virkelig ikke for meg

Ja det tipper jeg blir vanskelig. Vegetar skal gå, men vegan høres vanskelig...
Jeg har "offisiell" veiedag lørdager :rolleyes:

MAR 18-09-14 19:34

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Her går det i alle fall kjempefint så langt! Begynte mandag (egentlig søndags kveld, jeg gikk nattevakt så forskjøv døgnet litt) og var i ketose allerede mandags kveld. Følger ikke noen spesiell kostholdsfilosofi, men tenker å spise ketogent fordi jeg vet fra før at det er det som funker best for meg. Ikke vektnedgangsmessig, men fordi hvis jeg gir meg selv litt frihet så går jeg helt av hengslene. Ikke mye viljestyrke å spore her i gården, nei :o

Har ikke veid meg jeg da, for da jeg skulle finne startvekt viste det seg at batteriet til vekta er dødt og jeg har ikke fått somlet meg til å få tak i nytt enda. Tenker å ha mandag som veiedag, så det får vel bare være da - første uka er det vel gjerne mest vann som forsvinner uansett, så får jeg bare ha det i bakhodet når jeg ser at alle andre har fått en skikkelig knallstart og jeg blir misunnnelig ;)

nile75 19-09-14 04:18

Sv: Septemberstartere 2014?
 
er kommet meg inn på denne siden igjen etter nån års hvile ;) fresh start,vært i keto siden mandag, funker fint men har hadt nattevaktsuke så føler litt at det meste er skjevt:eek: har 17 kg som jeg skal ned men du verden det er slitsomt å være så "alene" om det, derfor er denne sia veldig motiverende hvis man er flinke nok til å chatte å pushe hverandre litt :D så jeg er mer enn gjerne med i gruppa septemberstartere 2014;)

Daartho 19-09-14 12:02

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nile75 (Innlegg 1496138)
er kommet meg inn på denne siden igjen etter nån års hvile ;) fresh start,vært i keto siden mandag, funker fint men har hadt nattevaktsuke så føler litt at det meste er skjevt:eek: har 17 kg som jeg skal ned men du verden det er slitsomt å være så "alene" om det, derfor er denne sia veldig motiverende hvis man er flinke nok til å chatte å pushe hverandre litt :D så jeg er mer enn gjerne med i gruppa septemberstartere 2014;)

Stå på! :)

jankph 19-09-14 12:16

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Etter litt stillstand i juni, juli og august etter å ha holdt på siden nyttår kan vel egentlig jeg også regne meg for å være septemberstarter siden jeg nå har lagt inn sistegiret på vei mot målet.

Paris 19-09-14 13:00

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Henger meg på her jeg. Startet på etter å ha hatt altfor lang pause. Tillok meg alt mulig og var tilslutt høykarbo så det holdt!

Håper å finne motivasjon nå. Med jul og kjoler i tankene + bedre helse og motivasjon.

Daartho 19-09-14 13:17

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Noen andre som har kortsiktig mål? Jeg har nettopp erklært at jeg vil ned under 110 kg til jeg skal til Spania om 4 uker. Har noen klær jeg ikke har brukt på veeeeeldig lenge som hadde vært gøy å bruke :D

Røsslyng 21-09-14 00:03

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Slenger meg på her! 😊

Nå har jeg startet på nytt sikkert 10 ganger siden nyttår, men hver gang sklir det aldeles ut etter ca 4 dager.. Tydelig at det er dag 3-5 som er "hardest" i oppstartsfasen min, så da gjelder der å holde fokus!

Jeg veide meg forrige mandag, og var da oppe i 128,1 kg igjen.. Det jeg sliter mest med er rett og slett å finne tid til å tilberede frokost/lunsj. Med to småtroll og to jakthunder er det liksom full fres fra tidlig morra til sene kvelden. Trenger kanskje å variere litt mer også. Nøkkelen er planlegging og rutiner, noe jeg denne gangen går knallhardt inn for å få det til å fungere👍

Mandag skal jeg kjøpe inn ny kjøkkenvekt og ketostix😊

Karma85 21-09-14 19:40

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng (Innlegg 1496231)
Slenger meg på her! 😊

Nå har jeg startet på nytt sikkert 10 ganger siden nyttår, men hver gang sklir det aldeles ut etter ca 4 dager.. Tydelig at det er dag 3-5 som er "hardest" i oppstartsfasen min, så da gjelder der å holde fokus!

Hei og velkommen i gruppa! :)

Jeg lurer på en ting- hva/hvordan er oppstartsfasen for deg? Hva er verst? Hva savner du mest og hva føler du at du mister ved å føre lavkarbokosthold?

Karma85 21-09-14 19:54

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Paris (Innlegg 1496169)
Henger meg på her jeg. Startet på etter å ha hatt altfor lang pause. Tillok meg alt mulig og var tilslutt høykarbo så det holdt!

Håper å finne motivasjon nå. Med jul og kjoler i tankene + bedre helse og motivasjon.

Hei og gratulerer med valget om å starte på nytt Paris! :)

Daartho lurte på hvilke mål vi andre har, kanskje vi skal skrive ned målene våre og oppdatere hverandre?

For eksempel:

1. Hovedmål
2. Første delmål
3. Mål til jul

Hva tror dere?

Røsslyng 21-09-14 20:29

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karma85 (Innlegg 1496252)
Hei og velkommen i gruppa! :)

Jeg lurer på en ting- hva/hvordan er oppstartsfasen for deg? Hva er verst? Hva savner du mest og hva føler du at du mister ved å føre lavkarbokosthold?

Takk for det!😊

Det som er verst for meg er det enorme søtsuget jeg får på dag 3-5. Men kommer jeg meg over den kneika så går det lett som bare det:) Jeg startet jo i dag, og kjenner allerede hvor mye bedre jeg er i kroppen, ikke trøtt og dorsk selv om jeg har vært på jobb ;-)

Jeg for også skikkelig hodepine fra dag 2-3, men det hjelper med vann og frisk luft. Magen regulerer seg fint heldigvis, vet mange reagerer med hard eller s mage ved omlegging av kosten.

Alt-i-alt så gir lavkarbo meg så uendelig mye mer enn hva brød og godteri noen gang kan klare! 👍😊

Røsslyng 21-09-14 20:32

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Spent på vekta i morratidlig, selv om jeg bare har spist riktig en dag. Fikk TR på besøk på onsdag, og bruker å gå opp noen kg rett før ankomst, men det renner vekk etter 3-4 dager. Forventer ikke så mye, så alt i minus er positivt! :)

Nå skal jeg gå på kjøkkenet og lage niste til jobb i mårra ;-)

Karma85 21-09-14 21:13

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng (Innlegg 1496256)
Takk for det!😊

Det som er verst for meg er det enorme søtsuget jeg får på dag 3-5. Men kommer jeg meg over den kneika så går det lett som bare det:)

Jeg for også skikkelig hodepine fra dag 2-3, men det hjelper med vann og frisk luft.

Jeg bruker en ferdigpakke med Sjokoladekake fra Sunkost som jeg har i muffinsformer, tar opp en fra frysern når søtsuget kommer, og de er rett og slett uvurderlige!! Anbefales! Ca. 3 KH pr. muffins :p

Du får legge en slagplan for denne første uka, sikker på at du greier det, men du må bestemme deg! Ordentlig!:D

Røsslyng 21-09-14 21:50

Sv: Septemberstartere 2014?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karma85 (Innlegg 1496258)
Jeg bruker en ferdigpakke med Sjokoladekake fra Sunkost som jeg har i muffinsformer, tar opp en fra frysern når søtsuget kommer, og de er rett og slett uvurderlige!! Anbefales! Ca. 3 KH pr. muffins :p

Du får legge en slagplan for denne første uka, sikker på at du greier det, men du må bestemme deg! Ordentlig!:D

DEN skal jeg kjøpe i morra og prøve! Takk for tips!
Slagplanen er som følger:

1. Lage matpakke kvelden før, så vet jeg at jeg har det klart, og slipper å måtte gå for nødløsninger når sulten melder seg.
2. Ha litt nøtter tilgjengelig så jeg kan kaste innpå noen om jeg blir snopesjuk.
3. Glede meg over energien som lavkarbo gir meg, og kjenne hvor tilfreds kroppen blir!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no