Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Mct på Fedon.. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9975)

Fjonken 20-08-06 21:34

Mct på Fedon..
 
Nå som karbene skal opp og metta fett bort og umetta fett ned, kan jeg da fortsette å ta mine daglige 3-4 ss med mct? Mct-en har hatt stor virkning på psoriasisen og leddgikten min så jeg har veldig liten lyst til å slutte med det. Bør jeg gå ned til 1 ss pr dag, kutte helt eller bare fortsette som før? Det er jo så at den olja ikke setter seg på ribbeina så da burde jeg vel kunne fortsette, eller hva?

Nille 20-08-06 21:50

Sv: Mct på Fedon..
 
Nå er ikke Fedon imot mettet fett lenger da,- det er transfettet (han også) advarer mot. Du kan trygt fortsette med MCT olja di.

Fedons siste meningre om fett finner du på www.drlindbergs.no - bl.a. her

Fjonken 20-08-06 21:54

Sv: Mct på Fedon..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Nå er ikke Fedon imot mettet fett lenger da,- det er transfettet (han også) advarer mot. Du kan trygt fortsette med MCT olja di.

Fedons siste meningre om fett finner du på www.drlindbergs.no - bl.a. her

Du kan alt du Nille! Til og med Fedon.. Takk for tips.. Jeg må si jeg stussa litt over at Fedon sa nei til metta fett. Men så så jeg jo også at boka hans er fra 2001.. Det har kommet en ny en vet jeg, men jeg bestilte den gamle fordi de matplanene som står i den er så fine.. Greit i startfasen tenkte jeg.. Så nyboka får jeg kjøpe senere.. Den som heter Fedons metode. Noen som har lest den? Store endringer i forhold til Kost i balanse?

Melania 20-08-06 22:35

Sv: Mct på Fedon..
 
Jeg tittet på Fedons metode, og den skal jeg ha meg :)
Masse oppskrifter og dagsmeny forslag, og det kan jeg nok trenge hvis jeg ikke skal sprette opp igjen.

Fjonken 20-08-06 23:01

Sv: Mct på Fedon..
 
Jeg skal nok skaffe meg Fedons metode litt seinere.. Akkurat nå er lommeboka og kontoen tom, så jeg får greie meg med gamleboka enn så lenge. Men ser du noen avgjørende nye "funn" i boka så hint meg litt a Melania.. Jeg skal i allefall innom dagboka di for å snuse på mattips.. Når starter du forresten? Jeg starter i morgen etter en halvfedon-helg oppblanda med masse store steg ut i høykarboen.. Sjokkis og brus og litt til.. Skikkelig utsvevende helg med andre ord..

Melania 20-08-06 23:23

Sv: Mct på Fedon..
 
Jeg har ikke helt bestemt når jeg starter.

Akkurat nå er det litt kaos på hjemmefronten, og matstellet er ikke som det burde. Jeg holder meg lavkarbo, men jeg er veldig på trøste-stressespise kjøret. Heldigvis er jeg oppmerksom på dette, og matspisingen klarer ikke å fjerne følelsene. Så i morgentidlig starter jeg dagen med trening og skjerper meg med spisingen.

Tør nok ikke å begynne på Fedon før jeg har litt mer kontroll over matinntaket.

Trolljenta 20-08-06 23:55

Sv: Mct på Fedon..
 
Du kan spise mettet fett, men ikke på bekostning av det umettede fettet.
Fedon anbefaler 2-3 gram omega 3 for dagen. Du kan øke dosen pga leddgikten, men da må du ta tilskudd av antioksidanter.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no