Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52875)

Blåbærpiken 18-08-12 18:47

Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
Ble det bedre etter dere begynte på lavkarbo?

Tarato 18-08-12 20:17

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
JA!

Fikk antydninger til migrene før helga, og kan faktisk ikke huske sist.... To måneder siden kanskje? Før hadde jeg hodepine 2/3 av tiden. Bruker atacand som forebygging, men det var da jeg la om kostholdet det virkelig skjedde endringer. Tar også magnesium hver kveld, egentlig for å forhindre leggkramper, men fortsetter med det da det også har positiv effekt på migrene.

Newstart 18-08-12 21:34

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
Jeg har ikke hatt migrene siden jeg la om kostholdet. Det er faktisk helt sant. Hadde det nesten daglig før. Migrene eller generelt vondt i hodet. Nå har jeg aldri vondt i hodet. Har hatt antydninger til litt hodepine men det er når jeg ikke har vært flink nok til å innta det jeg skal. Litt cocosa løser saken raskt og effektivt.:D

krokodillen 18-08-12 22:40

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
Ja, helt klart. Mye bedre. Magnesium og lavkarbo hjelper.

index 19-08-12 00:32

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
Når du sier det, så har jeg ikke hatt migrene en eneste gang det året jeg har gått på lavkarbo! Aner ikke om det er tilfeldig eller ei, men herlig er det...

LinLeia 19-08-12 01:34

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
Jeg ble litt mer plaget før jeg ble bedre. Nå har jeg aldri hodepine hvis jeg er flink:D

Blåbærpiken 19-08-12 08:48

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
Tusen takk folkens..

Muligheten til å slippe migrenen i tillegg til å gå ned i vekt var grunnen til jeg valgte lavkarbo. :)
Ønsket bare høre om det var riktig at det hjalp, eller bare rykter.
Nå fikk jeg ekstra motivasjon nå i startfasen :blomster:

tora trollmor 22-08-12 16:48

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
Jeg har ikke hatt migrene på 2 år :D
Har ikke klart å gå ned så mye i kveld, men formen og energien til å gjøre ting er blitt mye bedre. :klem:Lykke til :)

Pusien 22-08-12 18:29

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
Ja, jeg har nesten ikke hatt migreneanfall siden jeg begynte med lavkarbo.
Før hadde jeg migreneanfall flere ganger i uken, nå går det flere uker mellom hver gang.
Jeg har fått et nytt liv med å legge om kosten.

Kula 23-08-12 09:47

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...
 
Migrene kan ha flere årsaker, men stressreaksjoner i kroppen (som i noen tilfeller kan skyldes hormonell ubalanse) er en betydelig faktor i prosessen som trigger et anfall.

Siden lavkarbomat ofte har en god effekt på hormonbalansen, er det helt naturlig og lett å forklare at dette kostholdet kan motvirke migreneanfall.


-


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no