Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kvalme! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5615)

Helene 19-06-05 16:47

Kvalme!
 
Nå har jeg vert kvalm siden Tordag.. vet ikke hva det kommer av men uansett så er jeg kvalm.

har ikke klart å spise noe som helst nesten. burde spist sikkert dobbelt så mye.

i går spiste jeg 3 lindbergskiver og 1 baby bell ost.
i dag har jeg spist en tallerken havregrøt og 1 porsjon lapskaus. begge disse inneholder mye karbohydrater men jeg må bare få i meg noe.

Nå har nettopp Thomas vert å kjøpt Pepsi max til meg, og det hjalp litt..

Det jeg lurte på er:

Hva mat bør jeg spise nå som jeg ikke orker mat?
Hva tror dere som gjør det? er ikke dårlig på andre måter og spyr ikke.

mofe 19-06-05 16:49

Hm... gravid?

Helene 19-06-05 16:50

en tanke jeg ikke vil tenke på ;)

Mum 4 2 19-06-05 17:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene
en tanke jeg ikke vil tenke på ;)

Tenkte akkurat det samme som mofe jeg.

Hva med frukt da? Mandler/nøtter?
Små måltider?
Salt mat synes jeg er godt når jeg er kvalm, f.x. spekeskinke.

silje 19-06-05 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene
en tanke jeg ikke vil tenke på ;)

det tror jeg du bør, gitt.
iallfall for å utelukke det..

mvh silje

Helene 19-06-05 17:50

jada.. skal på apoteket i morgen.. men like vel trenger jeg mat i meg.. til nå har jeg bare spist karbohydrat mat.. kansje like greit.. for er det noe der så kan jeg jo ikke være i ketose... *slutte å tenke*

Amica 19-06-05 18:05

Hum, nå ble jeg nysgjerrig..Glemte ikke du brettet ditt her for en stund siden når du skulle til Thomas? ;) Men det kan da være tuuusen andre ting. Håper det gir seg - ellers får du vel ringe fastlegen din å spørre??

Helene 19-06-05 18:08

jo jeg gjorde det skjønner du.. er ca 1 månde siden nå... men det er sikkert en av de tuusen andre tingene ;) fastlegen gidder jeg ikke snakke med :p hadde jeg blitt gravid tror jeg faktisk jeg hadde bytta fastlege bare for å slippe å gå til han :p men men.. kvalmen er vekke nå. har drukke 2 glass pepsi.

men det blir vel ikke noe av å gå ut å feire 2 år i lag i dag.. for jeg orker ikke mat.

mofe 19-06-05 18:08

Men uansett, så er du jo kvalm - og det er jo ikkenoe gøy :nei:

Jeg vet ikke hva mat du kan spise for å unngå det - men man spiser jo ikke enorme mengder med fett f.eks når man er kvalm.

jeg vet at ingefær skal hjelpe veldig :ja: Kjøp ingefærrot på butikken, skjær i skiver og tygg på dem, eller lag te på dem. :)

:klem:

sommerfugl 19-06-05 18:39

uff, jeg vet alt om å være kvalm, det er ikke noe gøy :nei:

fant denne linken http://www.lommelegen.no/art/art1078.asp

bruker knekkebrød og flatbrød jeg, banan er også kjempefint mot kvalme! :ja:
når man ikke spiser blir man som regel mer kvalm, så prøv å gi magen litt å jobbe med :)

Helene 19-06-05 18:46

merket at jeg ble litt bedre etter å ha fått i meg litt mat.. men all mat jeg kommer på å ha lyst på er karbohydrater i.. og jeg er livredd for å gå opp i vekt :( kunne godt tenkt megpotetskruer og maria kjeks jeg.

Helene 20-06-05 13:00

Jeg kan i dag melde om at jeg IKKE er gravid ;) og at kvalmen har ikke vert like sterk i dag. selv om matlysten ikke er så høy akkurat. har fått i meg et grønt eple.

mofe 20-06-05 14:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene
Jeg kan i dag melde om at jeg IKKE er gravid ;)

Det var jo bra det da, Helene (?) Men du vet at man må vente til man skulle hatt mensen igjen før man tester..? :)

Så bra at kvalmen har blitt bedre, da :ja:

Helene 20-06-05 14:27

når jeg såg over p-pille brette i går så hadde jeg mensen for bare 9 dager siden . det vil si at det er over 1 måned siden jeg glemte pillen... man kan få blødning selv om man er gravid derfor testet jeg... fordi jeg tror at det er større mulighet for at kvalmen ikke komme noe særlig tilbake nå som jeg vet jeg ikke er gravid.. fordi mye av det kan være psykisk. er lett for å få flere syntomer når man lurer på om man kansje er det..

jeg hadde eksamen på fredag.. og kvalmen begynte på torsdag.. kan være eksamensnærver som har bare balla på seg..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no