Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gluten- og melkefri diett (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54817)

Nyttogbedreliv 12-08-13 14:44

Gluten- og melkefri diett
 
Jeg har lest mye om denne dietten. Gikk på lavkarbo en stund, gikk ned i vekt men fikk ikke overskudd , bedre humør osv som jeg hadde håpet på.
Jeg sliter veldig mye med angst, er trett og ukonsentrert +++ ( mistanke om at jeg har trette binyrer, har alle symptomene som er på den listen + økt hårvekst på haka som jeg napper vekk)
Har lest en del om gluten og melke fritt kosthold. Begynte med dette for 1 uke siden.
Til dere som holder dere vekke fra dette. Når merket dere forbedring?
For min del så er det ikke vekt nedgang som er viktigeste.
Jeg har også bestlit noen produkter i fra Iherb som jeg vil teste ut. Blant annet L-Tyrosine + Super Cortisol med Relora + enzym tilskudd ( dette skal være bra for binyrene ) ..
Lest mye av disse produktene på de Amerikanske nettsidene.

Nyttogbedreliv 12-08-13 14:46

Sv: Gluten og melke fri diett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nyttogbedreliv (Innlegg 1454163)
Jeg har lest mye om denne dietten. Gikk på lavkarbo en stund, gikk ned i vekt men fikk ikke overskudd , bedre humør osv som jeg hadde håpet på.
Jeg sliter veldig mye med angst, er trett og ukonsentrert +++ ( mistanke om at jeg har trette binyrer, har alle symptomene som er på den listen + økt hårvekst på haka som jeg napper vekk)
Har lest en del om gluten og melke fritt kosthold. Begynte med dette for 1 uke siden.
Til dere som holder dere vekke fra dette. Når merket dere forbedring?
For min del så er det ikke vekt nedgang som er viktigeste.
Jeg har også bestlit noen produkter i fra Iherb som jeg vil teste ut. Blant annet L-Tyrosine + Super Cortisol med Relora + enzym tilskudd ( dette skal være bra for binyrene ) ..
Lest mye av disse produktene på de Amerikanske nettsidene.

EDIT: mye skrive feil. Er veldig trøtt i dag :rolleyes:

smgj 12-08-13 15:53

Sv: Gluten og melke fri diett
 
Hei! Når det gjelder binyretretthet vil du kunne finne mye info på sonjas stoffskifteforum da det er en tilstand som ofte følger stoffskifteproblemer. :)

Chamomilla 12-08-13 23:32

Sv: Gluten og melke fri diett
 
Kanskje det kan være en ide å i tillegg kontakte en ernæringsterapeut som fokuserer på naturlig mat/lavkarbo for å få oppfølging rundt binyreproblematikken? :klem:

Carisma 18-08-13 20:04

Sv: Gluten- og melkefri diett
 
Tar du ekstra d-vitamin? Jeg har ustabile hormoner (pcos) og må ta sterke doser for å få overskudd. Symptomene du beskriver er jo eksakt de som man har på pcos.....

Nyttogbedreliv 19-08-13 12:01

Sv: Gluten- og melkefri diett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1455054)
Tar du ekstra d-vitamin? Jeg har ustabile hormoner (pcos) og må ta sterke doser for å få overskudd. Symptomene du beskriver er jo eksakt de som man har på pcos.....

Takk for svar :-)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no