Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Karamellpudding (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=230)

Iset 10-02-04 19:47

Karamellpudding
 
KARAMELLPUDDING: 4 porsjoner, ca 24 gr karbo totalt, 6 gr pr porsjon.

5 egg
2,5 dl kremfløte
2,5 dl vann
1-2 dl søtningsstoff eller etter smak
1 skrukork mandelessens (smak til)
litt kanel

Forvarm ovnen til 175 grader. Visp alle ingrediensene utenom kanel, med mikser i 3-4 minutter. Ha det i en stor form eller porsjonsformer og dryss med kanel. Settes i ovnen i en langpanne fylt med vann. Stekes i 40 minutter eller til den er stiv.

Gir 17-12-04 11:39

Hva med Gaute karamellpudding fra butikken?
Den har bare 20 karber og er kjempegod :)
(Sikkert ikke like god som hjemmelaget, men enklere...hehe)

Nille 17-12-04 12:24

Gaute karamellpudding har jeg ikke sett noe sted. Vet du hvem som fører den ?? Meny, Mega, Rimi/Rema etc ?? :sikle:

Gir 17-12-04 12:30

Jeg har sett den på Coop Obs stormarked... :)

Nille 17-12-04 13:39

:stortsmil *løper avgårde for å kjøpe* :sikle:

guro 17-12-04 15:03

Hvorfor lage karamellpudding av 'pose'? Det er jo så enkelt å lage det på ordentlig!

Nille 17-12-04 16:30

Tenkte at den kanskje var ferdig vakuum pakka ala de fra Tine jeg. Pose er jo ikke vits i.
Hjemme hos meg liker de godt karamellpuddingen jeg lager, men det er litt kjekt å ha et lavkarboalternativ som er litt mer holdbart litt lenger i kjøleskapet, - og som man kan ty til i "påkommende tilfelle". (*puh* det ble en lang setning) :p

Den ferske MÅ spises opp den..... :snill:

guro 17-12-04 21:28

Om den er feridg laget, så skjønner jeg det er enklere. Har bare vært litt fasinert av karamellpudding på 'pose'. Tenkt at det måtte være omtrent som 'tørrvann' på pose - tilsett kunn vann og du får vann. Tilsett kunn egg, melk og sukker og du får karamellpudding.

Soelli 13-01-05 21:06

Jeg lagde denne karamellpuddingen i ettermiddag, og bare venter på at den skal bli skikkelig kald. Har sniksmakt på den lunken, og den var helt herlig. :spisesnak

LineJM 22-09-09 21:07

Sv: Karamellpudding
 
Dette er en gammel tråd men jeg bare må kommentere, flisespikkeriet trår til for fullt:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 930)
KARAMELLPUDDING: 4 porsjoner, ca 24 gr karbo totalt, 6 gr pr porsjon.

5 egg
2,5 dl kremfløte
2,5 dl vann
1-2 dl søtningsstoff eller etter smak
1 skrukork mandelessens (smak til)
litt kanel

Forvarm ovnen til 175 grader. Visp alle ingrediensene utenom kanel, med mikser i 3-4 minutter. Ha det i en stor form eller porsjonsformer og dryss med kanel. Settes i ovnen i en langpanne fylt med vann. Stekes i 40 minutter eller til den er stiv.

Hvordan blir dette karamellpudding? hvor er karamellen? Kan ikke skjønne hvordan man kan si at det er karamellpudding når der ikke er karamell ???
mandelpudding er jo veldig godt og denne ser god ut men det er vel ikke karamellpudding.....:rolleyes:

4me 22-09-09 21:18

Sv: Karamellpudding
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM (Innlegg 773402)
Dette er en gammel tråd men jeg bare må kommentere, flisespikkeriet trår til for fullt:


Hvordan blir dette karamellpudding? hvor er karamellen? Kan ikke skjønne hvordan man kan si at det er karamellpudding når der ikke er karamell ???
mandelpudding er jo veldig godt og denne ser god ut men det er vel ikke karamellpudding.....:rolleyes:

Hmm hvordan tror du ellers karamell lages? Det er faktisk av sukker og fløte!
Så dermed navnet Karamellpudding.

Carisma 23-09-09 16:17

Sv: Karamellpudding
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 4me (Innlegg 773412)
Hmm hvordan tror du ellers karamell lages? Det er faktisk av sukker og fløte!
Så dermed navnet Karamellpudding.

Jeg antar det er poenget, at for å lage karamell trenger man sukker. Og siden den ikke inneholder sukker, emn søtning blir det ikke karamell. Enig i det. :ja: Men det blir vel smaksmessig likt vil jeg tro.

mokki 23-09-09 17:50

Sv: Karamellpudding
 
Nå står denne straks i ovnen. Hadde så lyst på noe godt og i stedet for enda en smell, så blir det lavkarbo karamellpudding... gleder meg.

Imse 24-09-09 09:39

Sv: Karamellpudding
 
Lurer på om det er mulig å lage denne med sukrin og få noe som ligner karamell på den?

4me 24-09-09 16:56

Sv: Karamellpudding
 
Skal prøve å lage den med sukrin jeg nå så får vi se! :)

Paris 25-09-09 15:58

Sv: Karamellpudding
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 4me (Innlegg 774193)
Skal prøve å lage den med sukrin jeg nå så får vi se! :)

Hvordan gikk det?:)

4me 25-09-09 23:37

Sv: Karamellpudding
 
Det gikk ikke så greit faktisk. Det smeltet det gjorde an. Men det så ut som vann. Og det tørka skikkelig fort og var herk å få av. Så det anbefales ikke å smelte sukrin.. :lol:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no