Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Rosévin ... Antall karber? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39857)

Fofa 24-01-11 08:29

Rosévin ... Antall karber?
 
Noen som vet hvor mye karbo et glass rosévin inneholder?
Jeg har en kartong som må tømmes..hehe...men, hvor skadelig er et lite glass i ny og ne??

Photobscura 24-01-11 08:32

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fofa (Innlegg 1009747)
Noen som vet hvor mye karbo et glass rosévin inneholder?
Jeg har en kartong som må tømmes..hehe...men, hvor skadelig er et lite glass i ny og ne??

Helt umulig å si. Rosévin kan variere like mye som annen vin. Du må nesten sjekke på polets nettsider hvor mye restsukker det er i akkurat den vinen du har.

Lillemy71 24-01-11 08:40

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Tja et glass eller to i ny og ne skader ikke, men husk bare at når kroppen får alkohol vil den konsentrere om å forbrenne den og ikke fett, så det er jo en partystopper dersom det blir for mye.

Fofa 24-01-11 08:48

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Ok! Takk for svar begge to. Jeg er akkurat kommet hjem fra nattevakt..har jobbet ca 80 timer de siste 7 dagene, men nå har jeg fri...fikk så lyst på et lite glass vin før jeg legger meg..hehe. Jeg har drukket et halvt glass nå, så jeg håper den er ok... Det blir med det halve glasset altså:) Nå skal det soves!!

Fofa 25-01-11 14:08

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Nå har jeg sjekka på polet.no. Men ble ikke særlig klokere av det. Det sto sukker : 10.00 g/l. Er det mye?? Det er vel mer enn bare sukkeret som er karbo i vin??

Kitt 25-01-11 14:17

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Nei, det er faktisk ikke det! Gjæren har brukt opp det meste for å lage alkohol!:p

10 g karbo pr liter vin gir ikke stort pr glass, men det finnes vin med restsukker under 1g pr liter også!;)

Photobscura 25-01-11 14:58

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Rosévin burde du kunne finne med lavere sukkerinnhold enn det. Men ett og annet glass kan ikke skade. Jeg ville dog ikke drukket hele flaska :D.

marjusen 25-01-11 15:31

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Neste gang du skal på polet kjøper du denne:

http://vinmonopolet.no/is-bin/INTERS...KU?sku=5743301

Knallgod rosevin og kun 1,8 gram pr liter. Altså 0,18 pr 100 gram. Du kan fint drikke en flaske av denne da det kun blir 1,35 kh på hele:D

Anbefales, den er nammi nam altså

Supera 25-01-11 16:05

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Jeg vet ikke hvordan denne rosévinen smaker, men den er av det som det blir solgt mye av på vinmonopolet og det lover jo bra.

Rosaura 2009 har kun 0,2 g sukker per liter!

marjusen 25-01-11 16:22

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Rosevin smaker egentlig litt som hvitvin. Den er ofte rød og skal serveres kald:)

Supera 25-01-11 16:28

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1010979)
Rosevin smaker egentlig litt som hvitvin. Den er ofte rød og skal serveres kald:)

Var det til meg? Jeg mente at jeg ikke har smakt akkurat den rosévinen som jeg linket til. :geip:

marjusen 25-01-11 16:34

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1010983)
Var det til meg? Jeg mente at jeg ikke har smakt akkurat den rosévinen som jeg linket til. :geip:

haha, sorry, jeg blinksa. synes du skrev at du ikke helt visste hvordan rosevin smaker, men at den du linka til var mest solgt på polet:p

men så jo nå at det var akkurat den rosevinen du ikke hadde smakt;)

Photobscura 25-01-11 16:38

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Rosévin er jo det nærmeste du kommer en blanding av hvit- og rødvin, da den får gjære en stund med skall fra røde vinbær (som rødvin lages av), men siles ut før vinen har gjæret ferdig og den har fått tatt alt av fargen fra skallene, derav rosafargen. Men den er jo forsåvidt nærmere hvitvin i smak, men har litt mer fyldighet.

Fofa 25-01-11 17:03

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Tusen takk alle sammen!! Jer er imponert over all kunnskapen dere sitter på!!
Og tusen takk for tips om andre roséviner jeg kan teste.
Jeg skal egentlig ikke drikke på et par mnd nå..eller, feste mener jeg. Jeg har bestemt meg for å kjøre hardt med trening nå, og holde meg borte fra fristelser frem til 1.mars(minst!!)Jeg vet at om jeg går på en fest, går det endel alkohol, og det som står på bordet og frister, havner fort i min munn..:o

Men, jeg hadde en kartong med rosévin stående her etter en fest. Og det var bare drukket kanskje 1/3 av den. defor jeg tenkte at kanskje kunne jeg kose meg litt ekstra en gang i blant med omså bare et halvt glass. Selvfølgelig for kosen din del, men også fordi jeg ikke vil kaste det:)

Photobscura 25-01-11 17:15

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Men husk at kartongvin holder i maks seks uker etter den er åpnet, da ;).

Fofa 25-01-11 18:36

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
I know..det er derfor jeg må tømme den i løpet av de neste 3 ukene

Stine 10-06-11 20:39

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Denne rosevinen er kjempegod :)

Fofa 10-06-11 22:22

Sv: Rosévin ... antall karber?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stine (Innlegg 1135339)
Denne rosevinen er kjempegod :)

Hvilken??

Stine 03-07-11 18:21

Sv: Rosévin ... Antall karber?
 
Sorry, rosaura 2009 , mener jeg .


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no