Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Kruskakli eller hvetekli? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43992)

MonaLita 13-05-11 11:26

Kruskakli eller hvetekli?
 
(feil i overskriften på tråden...)
Etter en oppskrift på lavkarbobrød i Hjemmet som de påsto var Hexenberg sitt er det egg, creme fraiche, bakepulver, linfrø, sesamfrø, solsikkefrø og HAVREkli.
I en annen oppskrift jeg har fått er det akkurat det samme, bortsett fra at det er KRUSkakli...

Noen som vet hva det rette er ? Jeg ser jo at forskjellen på karbo er stor på kruskakli og havrekli.. er da det med havrekli lavkarbo? (KRUSkakli er 18 g ca, havre er 56 g ca. det brukes 50 g i ett brød..

kennygirl 13-05-11 11:45

Sv: Kruskakli eller hvetekli?
 
Siden det står ketolyse som din kostholdsfilosofi har jeg ville brukt kruskakli og det er den som har minst karber...

Bravo 13-05-11 11:47

Sv: Kruskakli eller hvetekli?
 
Hun har lagt inn kruskakli i opprskriften i boken om LCHF osv, og havrekli i oppskriftsboken..ellers samme brød. Begge blir jo lavkarbobrød, forsåvidt, men kruskakli senker karbohydratinnholdet ytterligere, da.
Så man får bare regne ut karboinnhold i forhold til hvilken oppskrift man brukte.

TrillTrall 13-05-11 11:47

Sv: Kruskakli eller hvetekli?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MonaLita (Innlegg 1105440)
Noen som vet hva det rette er ? Jeg ser jo at forskjellen på karbo er stor på kruskakli og havrekli.. er da det med havrekli lavkarbo? (KRUSkakli er 18 g ca, havre er 56 g ca. det brukes 50 g i ett brød..

Jeg skjønner ikke helt hvordan du får til at havrekli er mer lavkarbo enn kruskakli når havreklien inneholder 3 ganger så mye karber. :confused: Kruskakli (eller hvetekli, det er det samme) er det beste å bruke av de to.

Gerd 13-05-11 11:50

Sv: Kruskakli eller hvetekli?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1105457)
Jeg skjønner ikke helt hvordan du får til at havrekli er mer lavkarbo enn kruskakli når havreklien inneholder 3 ganger så mye karber. :confused: Kruskakli (eller hvetekli, det er det samme) er det beste å bruke av de to.

Ho spør om havrekli er lavkarbo;)


Sitat:

.. er da det med havrekli lavkarbo?
Jeg ville ikke brukt havrekli (altfor mye karber) men kruskakli ( som er det samme som hvetekli) :)

MonaLita 13-05-11 12:07

Sv: Kruskakli eller hvetekli?
 
Røflig regnet er det 22 Kh i et brød med kruskakli og 39 i et med Havrekli (om jeg ikke er helt på jordet...) Så da kan det ikke være så ille noen av delene.... Kan jo hende jeg går litt etter smak. Det med havrekli er himmelsk, holder på å bare med kruskakli nå - er veldig spent på smaksforskjellen!

MonaLita 13-05-11 13:16

Sv: Kruskakli eller hvetekli?
 
-Og dommen er at begge deler kan brukes :D Nam nam!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no