Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Huff, jeg føler meg dårlig i ketose (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17481)

Hønemor 11-02-08 21:41

Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Begynte forrige Tirsdag på ketolyse kuren, fredag var jeg i ketolyse! Lørdag var jeg syyyykt dårlig! Som å være veldig fyllesyk! Hadde flimringer i øynene og beina ville svikte under meg :-( Hva er det? Tok meg da en brødskive og etter 1/2-1 time var jeg myyyye bedre igjen! Tenkte jeg skulle prøve på nytt nå og se hvordan det går! Har kjøpt vitaminer :-) Håper på bedre forsøk denne gangen da :-)
Andre som har opplevd dette?

Georgine 11-02-08 21:45

Sv: Huff, oii :-(
 
Dette er karbohydratabstinenser og er en reaksjon på at kroppen er i ferd med å skru på fettforbrenning i stedenfor glykoseforbrenning.

Det er helt vanlig og ikke farlig. Pøs på med vann og vær bestemt på å komme deg igjennom denne fasen.

Megvel 11-02-08 21:46

Sv: Huff, oii :-(
 
Evt ta deg en ostebit og ikke nødvendigvis en brødskive. Husk å få hele 20kh i form av grønnsaker! Og for all del ta ketolysetablettene...

Gerd 11-02-08 21:47

Sv: Huff, oii :-(
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine (Innlegg 402271)
Dette er karbohydratabstinenser og er en reaksjon på at kroppen er i ferd med å skru på fettforbrenning i stedenfor glykoseforbrenning.

Det er helt vanlig og ikke farlig. Pøs på med vann og vær bestemt på å komme deg igjennom denne fasen.

Helt sant det Georgine sier her :)

Photobscura 11-02-08 21:51

Sv: Huff, oii, føler meg dårlig i ketose :-(
 
Hei! Endra på tittelen din jeg, så folk lettere ser hva du lurer på :)

Først: Velkommen hit! Helt riktig som Gerd og Georgine sier!
Jeg lurer på om du tar kosttilskuddene? Når du er i ketose (ikke ketolyse;)), så er leggkramper ett ganske vanlig symptom, det varer nok ikke så lenge, men det kan være en stor fordel å ta tilskudd av mineralet magnesium. Dette følger med i ketolysetablettene som du kan bestille fra nettsiden.

Håper du ikke gir deg. Når karbolagrene dine er tomme, så blir det nok en del lettere, og etter en stund, når fettforbrenningen har fått satt ordentlig i gang så vil du antagelig også oppleve økt energi, bedre søvn etc.

Lykke til :blomster:

Hønemor 11-02-08 22:01

Sv: Huff, oii, føler meg dårlig i ketose :-(
 
hehe :-)
Skal nok klare det, men ble ganske så redd Lørdag! Er de så vanlig å bli så dårlig? Hvor lang tid tar det å komme over den fasen da? Har ikke kjøpt ketolysetablettene, men eget av kalium, krom og den andre der :-p D må da være like bra? Hadde ikke disse forrie uke da jeg forsøkte! Starter igjen i morgen, tar da disse talettene så fr vi se hvordan det gå :-)
Tusen takk for svar :-) Trodde seriøst en stund Lørdag at jeg måtte på sykehus.......hoho Men nå vet je det er bare noe jeg må komme over :-)

Gerd 11-02-08 22:05

Sv: Huff, oii, føler meg dårlig i ketose :-(
 
Kan vare fra et par dager ++

Bare vær flink å spis varierte grønnsaker til hvert måltid ( du trenger all næringen fra grønnsaker) , drikk masse vann og ikke vær redd for å bruke fett.
Dette kommer til å gå bra vettu :)

Hønemor 11-02-08 22:15

Sv: Huff, oii, føler meg dårlig i ketose :-(
 
Da kommer jeg jo til å gå i svima noen dager da :eek:
Så det er greit om jeg tar disse tilskuddene?
Joda, går nok bra :-p dør jo ikke av dette :p

Photobscura 11-02-08 22:30

Sv: Huff, oii, føler meg dårlig i ketose :-(
 
Så lenge de er kjøpt på helsekost så funker de sikkert like godt altså! Poenget med ketolysetablettene er at de er sammensatt til kuren.

Har du kjøpt boka? Å lese den er en god støtte i starten, der står det aller meste du lurer på.

Hvor ille du føler deg i overgangen fra karbo/blandingsforbrenning til fettforbrenning avhenger av flere ting, om hvordan du spiste før f.eks. Det er individuelt hvor lenge det varer, men ta tilskuddene dine, og følg ellers Gerds råd om grønnsaker og vann (om du klarer å få i deg et minimum på 2-2,5 liter jevnt i løpet av dagen) så vil det hjelpe mye :)

Hønemor 11-02-08 22:55

Sv: Huff, oii, føler meg dårlig i ketose :-(
 
Ok :-)

Har alltid spist mye karbohydrater :o Er kanskje derfor det føltes så ille? Nei, nå når jeg kommer i ketose igjen skal jeg bare la det gå sin gang :-)

Tuuuuuuuusen takk for at dere tar dere tid å svare meg ;)

Lava 11-02-08 23:00

Sv: Huff, oii, føler meg dårlig i ketose :-(
 
Er ikke 17.5 lavt i BMI??

Hønemor 11-02-08 23:39

Sv: Huff, oii, føler meg dårlig i ketose :-(
 
Ikke for meg! Er kraftig bygd og endel mage som skal bort! :o Er forkjell på alle sin kropp :)

Distrea 12-02-08 00:11

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Jeg tror nok at 17 i BMI er lite uansett.

Råder deg ihvertfall til å gå denne vektreduksjonsveien i samråd med en lege.

lykke til :blomster:

Hønemor 12-02-08 00:20

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Er ikke det! Kan jeg sende priv bilde til dem som ønsker å se det?
Om jeg kan, så trenger jeg veiledning hvordan :p For jeg er ikke liten, bruker 38 i klær, kun få i 36.
Synd at noen skal tro det uten og ha sett person :mad:

Distrea 12-02-08 00:27

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
jeg sier det ikke for å være ufin altså, men skal ikke bry meg mer.

ønsker deg bare godt:)

Hønemor 12-02-08 00:41

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Tusen takk ;)
Men syntes bare det er feil av andre å dømme uten og egenlig vite hvofor :(

Distrea 12-02-08 00:44

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
jeg har ikke dømt, jeg har sagt jeg TROR uansett det er lite, derfor tenkte jeg at du kunne ha behov for oppfølging av lege for en lege vil jo helt sikkert vite hva som er bra for deg og passe for deg,

det er ikke så lett for andre på ett forum å dømme, men vi kan komme med velmenende råd :)

det er hva dette er ment som;)

Hønemor 12-02-08 00:58

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 402416)
jeg har ikke dømt, jeg har sagt jeg TROR uansett det er lite, derfor tenkte jeg at du kunne ha behov for oppfølging av lege for en lege vil jo helt sikkert vite hva som er bra for deg og passe for deg,

det er ikke så lett for andre på ett forum å dømme, men vi kan komme med velmenende råd :)

det er hva dette er ment som;)

;) Lytter godt til dere som kommer med det :-))
Er veldig glad for å få råd :-p De tar jeg med meg :-) Liker ikke legen min, så går dit minst mulig :o Er legesekretær selv, så kan litt da, men selfølgelig så kan kke jeg finne ut *sånnhvasomerbest*:)

Takk for svar :D

Max 12-02-08 07:23

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 402416)
jeg har ikke dømt, jeg har sagt jeg TROR uansett det er lite, derfor tenkte jeg at du kunne ha behov for oppfølging av lege for en lege vil jo helt sikkert vite hva som er bra for deg og passe for deg,

det er ikke så lett for andre på ett forum å dømme, men vi kan komme med velmenende råd :)

det er hva dette er ment som;)

Jeg er enig med Distrea. Jeg ville anbefalt deg å kontakte lege for evnt vektreduksjon, for en BMI på 17 er jo meget lite. Kanskje det er derfor du ble sårlig også, fordi kroppen ikke har noe fett å forbrenne?

Tuppen 12-02-08 07:34

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
:ja:

kan bare si meg enig med de andre....

Georgine 12-02-08 10:17

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hønemor (Innlegg 402420)
;) Lytter godt til dere som kommer med det :-))
Er veldig glad for å få råd :-p De tar jeg med meg :-) Liker ikke legen min, så går dit minst mulig :o Er legesekretær selv, så kan litt da, men selfølgelig så kan kke jeg finne ut *sånnhvasomerbest*:)

Takk for svar :D

Når man går ned i vekt ved hjelp av ketose så forbrenner man det fettet man har på kroppen. Når man har BMI under normalnivået så er det ikke noe fett å forbrenne. Du kan faktisk oppleve at du vil legge på deg om kroppen mener at den er undervektig eller at den ikke trenger å gå ned i vekt.

Det er ikke sikkert at kroppen din vil spille på lag med deg i dette tilfellet.

Lava 12-02-08 10:41

Sv: Huff, oii, føler meg dårlig i ketose :-(
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna (Innlegg 402361)
Er ikke 17.5 lavt i BMI??

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hønemor (Innlegg 402386)
Ikke for meg! Er kraftig bygd og endel mage som skal bort! :o Er forkjell på alle sin kropp :)


jeg mente ikke å være frekk! Beklager hvis du følte det slik, jeg skal ikke snakke for høyt, for jeg har og lav BMI som mål, men litt høyere enn deg da ;)

Jeg legger meg ikke bort i om du jobber sammen med legen heller, jeg har ikke snakket med min om dette, så det bryr jeg meg ikke om.

Du kjenner din kropp, og vet hva du vil.
Så jeg ønsker bare lykke til
:klem:

Anina 12-02-08 11:23

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Kjære Hønemor!

En BMI på 17,5 er for lavt. En ung frisk jente skal ikke ha en BMI under 18,5 (da helst nærmere 19). Er BMI under det kan du ikke forvente at kroppen vil fungere som normalt. Det er viktig å ha en viss vekt for å opprettholdt hormonbalansen i kroppen slik at du får en jevn menstruasjon og ikke utvikler benskjørhet. Det skal også sies at BMI kanskje ikke er den beste måten å måle overvekt på. Muskler veier som kjent mer enn fett. Dersom du har "endel mage som skal bort" bør du kanskje trene og heller fokusere på å få sterkere muskler. Fettet forbrenner og du sitter igjen med mer muskler men samme BMI. Håper du forstod dette.

Lykke til videre!

medas 12-02-08 16:00

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Jeg har selv gått på ketolysekuren siden forrige tirsdag og føler meg akkurat like ille. Er i ketose og tror jeg spiser ganske rett. Masse varierte grønnsaker og drikker masse vann. Likevel går jeg rundt og følermeg fyllesjuk. Svimmel, tomsete, hjertebank og urolighet. Regner med at det er forbigående:)

Photobscura 15-02-08 00:29

Sv: Huff, jeg føler meg dårlig i ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hønemor (Innlegg 402409)
For jeg er ikke liten, bruker 38 i klær, kun få i 36.

Ehm, unnskyld meg. Jeg bruker en til to str større klær enn deg, og jeg er IKKE overvektig. Jeg vet ikke helt hva du vil fram til, for dette er størrelser for normalt slanke personer!!

Men uansett om man er slank eller ikke, så er lavkarbo sunt for de aller fleste. Men ketogene dietter er primært anbefalt for folk som skal ned minimum ti til femten kg!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no