Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Knallgode hamburgerbrød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39710)

tara67 05-04-11 06:26

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Disse må prøves :-)

sistegang 05-04-11 11:35

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Løfter denne fram, så flere oppdager oppskrifta. De er virkelig gode.:)

frøken 30-04-11 23:21

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Har en pakke sesamfrø fra mølleren i skuffen, men det står ingenting på pakka om det er med eller uten skall. Inneholder 4,5 karber, så da er det kanskje uten skall?

Mellon 30-04-11 23:35

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Elsker burgere. Noterer oppskriften bak øre, må testes

Supah 30-04-11 23:59

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frøken (Innlegg 1093930)
Har en pakke sesamfrø fra mølleren i skuffen, men det står ingenting på pakka om det er med eller uten skall. Inneholder 4,5 karber, så da er det kanskje uten skall?


Ja, de er uten skall :)

Labomba 01-05-11 02:36

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
De så jo fristende ut. Må prøve dem på mandag når det skal grilles igjen. :p

frkprym 01-05-11 15:39

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Veldig gode, har akkurat bakt de for å spise som rundstykker, med hamburer inni hadde det vært perfekt!

Lite spørsmål: jeg har alltid "malt" sesamfrøene med stavmikserens kvern. Blir ganske finmalt, men er jo fortsatt ikke helt som mel. Noen som vet hvordan jeg kan få mel-konsistens? Går sesamfrø feks i en mandelkvern (har ikke en sånn, så jeg vet ikke helt hvordan den fungerer)...:confused:

Pøsh 02-05-11 14:03

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Nå lærte jeg noe nytt om sesamfrø. Jeg har uten skall, men er likevel 9g karbo i den.
Skal lese på pakken neste gang jeg kjøper!

Imse 08-05-11 09:23

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Spennende oppskrift,den må jeg prøve.

Marjusen, hvor nye veier eggene du bruker? Jeg spør fordi mine høns legger så store egg, så jeg lurer på on jeg kanskje må ta et egg fra en dverghøne sammen med et stort. Hadde blitt glad om noen kunne veie eggene de bruker. Kjipt å få for flytende røre.

silje21 29-06-11 19:47

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
første forsøk i ovnen nå, ser spennende ut :D

Sivensvans 05-07-11 08:50

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Lagde disse i går - det ble kjempesuksess! Takk for super oppskrift! Skulle ønske jeg hadde tatt bilde av hamburgeren min i går - den så virkelig god ut, og det var den også....med masse salat, litt løk, litt tomat, agurk..ja, det blir ikke siste gang jeg lager dette.

Hamburgerbrødene kan man jo også bruke til så mangt - pitabrød feks, eller bare som rundstykker - og, de er veldig lettvinte å lage!

lille_trille 05-07-11 08:59

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sikkert super oppskrift, men er ikke så glad i sesamfrø. Har noen prøvd å erstatte dette? Med solsikkefrø for exempel?

Sprettball 08-07-11 14:51

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Knallsuksess hjemme hos oss!

Takk :)

bojose 12-07-11 01:02

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
På de pakkene med sesamfrø uten skall som fins på butikkene her, er det 9g kh/100g. Finner ikke noe annet jeg .
Hamburgerbrødene var veldig gode ;)

fjt 07-08-11 20:34

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Testet desse i dag men syns personlig at det ble no harskt/beiskt på smak.. Kan være at smaksløkene mine ikke er venner med sesamfrø ELLER at mine tilpasninger pga tilgjengelighet i skapet har gjort mye med smaken..

Byttet ut fiberhusk med kruskakli og tilsatt ikke fløte. Konsistensen og utseende ble bra riktig nok.. Kanskje en idé å mikse sesam og solsikke neste gang som en annen her hadde gjort..

Tips?

Nerthus 09-08-11 16:31

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fjt (Innlegg 1176063)
Testet desse i dag men syns personlig at det ble no harskt/beiskt på smak.. Kan være at smaksløkene mine ikke er venner med sesamfrø ELLER at mine tilpasninger pga tilgjengelighet i skapet har gjort mye med smaken..

Byttet ut fiberhusk med kruskakli og tilsatt ikke fløte. Konsistensen og utseende ble bra riktig nok.. Kanskje en idé å mikse sesam og solsikke neste gang som en annen her hadde gjort..

Tips?

Tipset mitt er at du forsøker en gang etter oppskriften før du gjør personlige endringer :)

Kruskakli og fiberhusk er ikke det samme i det hele tatt, og har heller ikke samme funksjon/effekt og kan godt være årsak til at det ble litt snedig smak.

ostebit 12-01-12 22:19

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Noen som har forsøkt å fryse disse?

Nerthus 13-01-12 12:55

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ostebit (Innlegg 1282054)
Noen som har forsøkt å fryse disse?

Nei, men det burde gå greit. Mulig de kan bli litt tørre? Kanskje halvsteke og så fryse etter avkjølt?

Soff 21-01-12 17:45

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Mmmm.. Lagde disse idag, men endret oppskriften litt utifra hva jeg hadde!

Ble slik:
2dl sesamfrø
1dl linfrø
200g philadelphia light
5 medium egg
2 store ss fiberhusk
litt søtning
litt salt

Blandet alt med stavmikser, lot dem svelle, dyttet dem utover med gaffel ogtoppet dem med oregano og havsalt. Stekte til gyldne.

Ble 6 STORE hamburgerbrød som smakte kjempegodt!
Mine fikk 3,3 KH per brød, men de er digre. Kunne lett ha laget 8 istedet :)
23g fett.
76g protein.
337 Kcal.

Dette skal brukes til både pizzabunn, som rundstykker og som hamburgerbrød fremover! Takk for herlig oppskrift :)

timich 17-03-12 17:43

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bojose (Innlegg 1158353)
På de pakkene med sesamfrø uten skall som fins på butikkene her, er det 9g kh/100g. Finner ikke noe annet jeg .

Samme her også. Så om man teller karber kan det nok være lurt å ta utgangspunkt i 9g uansett...

Bamsedusken789 22-03-12 19:58

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
De smakte fantastisk!

Tone-G 22-03-12 20:26

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Disse ser gode ut! :)

lillekri 23-03-12 10:34

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Mer nøyaktig innholdsdata (12%karb):
http://nutritiondata.self.com/facts/...roducts/3157/2

Forøvrig ekstremt positiv til denne matvaren!! Ekstremt høy proteinkvalitet. Og mye av typiske mangel-mineral som selenium og sink. Tipper de har ferdigmalt mel på øko-sjappa. Sjekker idag!

Mer info:
http://whfoods.org/genpage.php?tname=foodspice&dbid=84

molsen 12-10-12 16:10

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Hands down, beste burgerbrød/pølsebrød/rundstykker ever! Som de fleste lavkarbobrød (les: oopsie rolls) smaker de litt egg når de er nystekte, men en time på benken, så er det akkurat som vanlige rundtykker, uten noe hint av egg. Fantastisk! Og trenger ikke masse rarieteter heller, bare man har fiberhusk og sesamfrø. Akkurat nå står det 10 rundstykker til i ovnen, etter burger til middag, blir det rundstykker til frokost, og resten fryses. Anbefalt på det sterkeste :)

tilleggsinfo: de er helt supre å fryse, og tiner etter et halvt minutt i mikro uten å bli tørr :)

imfluffy87 09-12-12 16:53

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
akkurat tatt ut av ovnen og ligger nå på rista for å kjøle seg ned og bli
spist :D

bare håper at det ikke smaker egg og har en svampete konsistens ..:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no