Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41862)

Klausen 05-06-11 09:18

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Gratulerer lille trille :D

Har nå gått ned 8,1 kg siden onsdag 25. Mai...

Har 12kg igjen så er jeg under 100 kg :):p:rolleyes::cool::eek:

Cyan 05-06-11 11:47

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Anos og Klausen: Wow! Kjempebra!

Og så glemte jeg jo å ønske mrs kishty velkommen :blomster: Håper oppholdet ditt blir hyggelig, men kort :)

GretheH 05-06-11 22:17

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Næh, en klubb for slike som meg? Håper jeg får melde meg inn, selv om jeg ikke har tenkt å være med noe lenge. :P

mrs kishty 05-06-11 23:05

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Takk skal du ha Cyan. Velkommen i klubben Grethe :)

Anos 05-06-11 23:43

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Velkommen, velkommen :)

nilmor 06-06-11 00:09

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Oppdatering fra trådstarteren som besøker nettstedet frekvent om dagen.
Jeg ser nå lyset i tunnelen og har kun 3 kg med medlemsskap igjen.

Cyan 06-06-11 08:53

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Velkommen gretheH

GretheH 06-06-11 09:24

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Takk og takk. :smile:
I går hadde jeg 2,4 kilo igjen....men i dag er det 3,4 kilo igjen. MEN veiedagen min er i morgen! hihihi Full skjerpings her med veiinga! Nå skal jeg prøve å holde meg til tirsdagene selv om det frister å lurtitte. :geip:

Nnem 06-06-11 11:03

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Har ikke vært så aktiv i denne tråden da det er maaange kilo igjen før jeg kan melde meg ut, men vil bare ai at dere ALLE er kjempe flinke.
Stå på videre:)

bærrgen 06-06-11 11:04

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Jeg er med, har en laaaaang vei å gå :( Men satser på å bli litt mer aktiv her inne og ta i bruk all den inspirasjonen som finnes her :D

Antoinette6 06-06-11 23:00

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
nilmor !!! Så braaaa ! :blomster:

Her går det treeeeeegt. . . .

Cyan 07-06-11 08:59

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Jeg går bare opp og ned den samme kiloen for tiden jeg. Venter tålmodig på neste nedrykk :rolleyes: Gud så lei jeg er av å ha en kropp som på død og liv skal tviholde på hver en minste lille kilo, men det er vel forbannelsen for oss med kraftig glukoseintoleranse ...

Antoinette6 07-06-11 09:06

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Ja, det ER en prøvelse, Cyan !

Men jeg syns du har en sånn fin signatur ! Jeg tenker på den når jeg syns det går snegleseint !

Og du aner ikke hvor deilig det er her ute ! :blomster: :blomster: :blomster:

Og disse platåene kan vare lenge, sies det. . .men plustelig !

Cyan 07-06-11 09:17

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Sitat:

Og disse platåene kan vare lenge, sies det. . .men plustelig !
Mitt forrige platå varte i nesten 4 måneder før det begynte å krype oppover igjen og jeg la på meg nesten alle de 15-20 kiloene jeg hadde slitt i over et år for å kvitte meg med. Det var da jeg oppsøkte Fedonklinikken og fikk konstatert insulinresistens ... Så ble jeg gravid og etter det gikk det jo bare opp :o Men den gang levde jeg på streng Fedon, nå lever jeg ketogent og satser på at det i hvert fall ikke skal gå oppover igjen. Et langvarig platå skal jeg alltids klare å takle, men det hadde jo vært koselig om det platået kunne vente til jeg var under hundre i hvert fall ;)

Antoinette6 07-06-11 09:34

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Ja, ikke sant ? Nå KAN jeg 'trives' LITT fordi jeg akkurat er under hundre. . .

Men jeg er liiiiivredd for å gå opp igjen !!! Og jeg har diabetes 1

*sukker*

Cyan 07-06-11 09:57

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Må du ta insulin da, eller klarer du deg uten når du lever lavkarbisk?
Jeg er svært nærme diabetes 2 grensa, så nærme at jeg sier til de rundt meg at jeg har det (litt enklere enn å forklare om insulinresistens og sånt). Hadde ved siste måling en to-timerverdi på 10.9 og grensa går på 11.1 for diabetes 2, fastende blodsukker på 6.7 (selv med lavkarbo). Jeg er livredd for å få fullt utviklet diabetes :o

GretheH 07-06-11 13:07

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Jeg var HELDIGVIS under grensa for diabetes på langtidsblodsukkeret, men de kunne ikke ta glukose-testen på meg i og med at jeg er operert gastric bypass. (Sirupen ville ha gjort meg skikkelig syk) Men etter som jeg reagerte såpass mye på karbohydrater så sa de jeg var på grensen.... Har desverre en lege som ikke sier mere enn absolutt nødvendig, så jeg har måttet lese meg til resten.

Men nå etter 2 mnd på lavkarbo så trenger jeg ikke drikke vann om natta med påfølgende dotur, jeg har ikke de samme oppturene og nedturene som før, jeg synes sår gror fortere (!!!!) og angsten har blitt bedre.:stortsmil

Ser etter veiinga i dag at jeg nok blir i klubben noen uker til. (3,4 kilo igjen) Men etter å ha vært tresiffret i 12 år, unntatt en pause på 2 mnd da jeg var 99,5, så greier jeg vel noen uker til. :kadetgaar

Antoinette6 07-06-11 13:22

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Jeg må ta insulin, ja, - i og med at jeg ikke produserer noe selv, men jeg har mer enn halvert dosene. Det er deilig. Av og til trenger jeg ikke ta hurtigvirkende før måltider. Da blir jeg veldig gklad.

Men jeg lurer jo litt på om jeg kommer til å stoppe eller gå veeeeeeldig sakte ned pga av denne diabetesen, da. Men jeg HAR gått ned over ti kilo, ser dere. Siden 7. mars, - så så langt er jeg fornøyd. . . .

Uansett: Lavkarbo ER godt for diabetikere, enten det nå er 1 eller 2.

Stå på, damer. Jeg venter fremdeles på utsiden med iskald champagne i høye glass !

Og deilige luksussolsenger !

GretheH 08-06-11 10:31

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Oooo luksussolsenger!!! Håper de står langt sør i landet for her oppe er det mere behov for paraply for tiden. Men champis går vel uansett vær?

Kathja 08-06-11 14:07

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
var på vekta i dag enda det ikke er veiedag,meen jeg er så nyskjerrig!

er nå 102.4 hele 0,5kg ned siden fredag! Jippi!


ÅÅÅ luksus solsenger? vil ha!

ekenna 12-06-11 17:01

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1131641)

Stå på, damer. Jeg venter fremdeles på utsiden med iskald champagne i høye glass !

Og deilige luksussolsenger !


I dag da jeg endelig kom meg på vekten, etter å ha vært livredd for å veie meg etter turen til Spania, begynte jeg faktisk å gråte!! :hylgrine: Ikke av sinne eller at jeg var trist, men for at jeg er så forbanna glad! Den viste nemlig 99,7 kg! Noe jeg ikke har sett på vekten siden jeg gikk på ungdomsskolen! Så da har jeg nådd hele 3 mål i dag, nemlig; det målet å se et tosifret tall på vekten, målet å ta av 25 kg OG St. Hansmålet som var på 5 kg.

Så nå legger jeg meg i solsenga og nipper til champangen, for det mener jeg at jeg har gjordt meg fortjent til! ^^ Men jeg vil enda ikke, sånt offisielt, melde meg ut av klubben da. Ikke før 100-tallet ligger litt mer på avstand. ;)

Ha en heidundrandes pinse alle sammen! Og gled dere til champisen, for den var god! :D

Spisestue 12-06-11 19:24

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
ekenna: fantastisk bra! :)

Spisestue 12-06-11 19:30

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Jeg har fullført min første uke, men var bortreist på veiedagen (i dag) så fikk ikke veid meg i morges. Jeg veide meg fredag morgen for å ha noe å sammenligne med, og tar ukens veiing i morgen tidlig.

Jeg går på Eurodietten fase 1 , men har måttet ty til vanlig mat i helgen. Det har gått strålende, jeg har lett kuttet ut det jeg ikke skal ha på tallerkenen og har tenkt nøye på mengden. Helt kontroll blir det jo ikke, så jeg var spent da jeg gikk på vekta nå i kveld.

200 gram mindre enn fredag og tilsammen - 4.7 kg første uken. :)
Det betyr at jeg er 38% på vei til målet om å komme under 100.

Edit: morgenveiingen i dag viste -5.5 kg og 44% på vei til målet om å komme under 100.:D

Snorkfroken76 13-06-11 09:00

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
17.1: 131,5 -startvekt
6.6: 110,9
13.6: 111,4 :mad:

To uker med fest og seminar og i det hele tatt... Nå er det skjerpings! Kun ren mat. Nå vil jeg under 100!

Tango 13-06-11 21:39

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
 
Gratulerer Ekenna! Det var jo kjempeflott! :D Jeg tenker dere koser dere der ute med champanje i høye glass og luksussolsenger. Men pass dere for å smake for mye på den sjampanjen, da. Dere må spare litt til oss som prøver å komme halsende etter. Bare vent, det kommer til å bli et heidundrende kalas når vi samles der ute! :full::full::full:

Men de solsengene kan dere bare ligge i så lenge. Godt å hvile etter innsatsen! ;)

:klem:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no