Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   PC etter et møte med kaffe (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28576)

Photobscura 02-10-09 10:38

PC etter et møte med kaffe
 
Jeg måtte f-ktisk lime inn en bokst-v der i tittelen, for jeg v-r så uheldig å velte en k-ffekopp i t-st-turet, og det gikk overr-skende greit, bortsett fr t jeg m-ngler en tre fire t-stefunksjoner til venstre på t-st-turet ... Rett etter det skjedde oppførte m-skinen seg kjemper-rt, men det gikk heldigvis over, og som s-gt så er det b-re dette som er problemet nå.
Er det noen som h-r noen idé om hv- som k-n h- skjedd, og hv- jeg eventuelt k-n gjøre for å få det fiks-? Jeg h-r g-r-ntert ingen rettigheter i forhold til rekl-msjon, selv om pc-en b-re er to år g-mmel, og jeg h-r i grunn ikke råd til å rep-rere den heller ...
Jeg h-r l-tt den stå en uke nå, mens jeg v-r på ferie, og gjorde -lle str-kstilt-k mulig rett etter den ble besudl- med k-ffe ...

mofe 02-10-09 11:08

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Tror ikke du får gjort så mye.. Men det er vel bare et par hundrelapper for nytt tastatur tror jeg? :)

Photobscura 02-10-09 11:16

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 777470)
Tror ikke du får gjort så mye.. Men det er vel bare et par hundrelapper for nytt tastatur tror jeg? :)

*Host*, jeg h-r l-ptop ...

Gerd 02-10-09 11:18

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
får du tatt vekk tastaturknappene? og lee litt nedi der?
Kanskje det hjelper :)

Photobscura 02-10-09 11:41

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 777488)
får du tatt vekk tastaturknappene? og lee litt nedi der?
Kanskje det hjelper :)

Nei, de sitter dønn f-st, og de går å trykke ned -ltså, ingenting som butter i mot.
Nå prøvde jeg å koble til et eksternt trådløst t-st-tur, men d- slutte touch p-d'en å funke :p. Ikke lot det koble seg til heller.
H-r sendt melding til den største pc-nørd-vennen min, så håper h-n k-n være til hjelp.

Vaffel 02-10-09 15:31

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Med kyndig hjelp kan tastaturet på laptop'en skrues fra hverandre. Jeg vasket mitt under varmt vann fra springen og tørket det før det ble skrudd på igjen.

Hillelille 02-10-09 15:51

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Har du laptop?

Da er det dessverre lite å gjør annet enn å levere den inn. Kaffen trekker ned i maskinen og lager korrosjon. Dermed må den renses og tastaturet skiftes.

galbi 02-10-09 16:08

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
hei:)

det er noe d**** når dette skjer:( .jeg har opplevd det samme. søk på skjermtastatur i start menyen,det er en dårlig erstatning,men bedre enn ingenting:/

Rin 02-10-09 16:13

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Du kan håpe at det holder å ta løs tastaturet og skylle det rent (må ligge en stund og tørke, når jeg gjør det der lar jeg det ligge i et par dager bare for å være sikker på at det har rent fra seg). Så lenge maskinen forøvrig oppfører seg greit kan det godt være at det bare er det som trengs. :) Ellers er det også mulig å bestille nytt tastatur og sette på plass selv, jeg gjorde det en gang via PandE på holbergs plass.

Nuppe 02-10-09 16:27

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Min forrige laptop døde av et glass vann...

Veggpryd 02-10-09 17:33

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Huffda! Det er skikkelig kjedelig. :(

Kanskje Imse har en A til overs - hvis du vil bytte bort Y eller H! :p :lol:

Photobscura 02-10-09 17:58

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Oi, her var det masse motstridende tips :p
Jeg ringte Dell, og de skulle sende meg et estimat. Det billigste er om jeg monterer nytt tastatur selv, og selv da kommer det opp i åtte hundre kr :(
Jeg tror ikke jeg tør å åpne den opp alene, da må det nok noen litt mer hardware-kyndige til ... :o

Photobscura 02-10-09 17:59

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 777658)
Huffda! Det er skikkelig kjedelig. :(

Kanskje Imse har en A til overs - hvis du vil bytte bort Y eller H! :p :lol:

Haha :p

Photobscura 02-10-09 18:00

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 777640)
Du kan håpe at det holder å ta løs tastaturet og skylle det rent (må ligge en stund og tørke, når jeg gjør det der lar jeg det ligge i et par dager bare for å være sikker på at det har rent fra seg). Så lenge maskinen forøvrig oppfører seg greit kan det godt være at det bare er det som trengs. :) Ellers er det også mulig å bestille nytt tastatur og sette på plass selv, jeg gjorde det en gang via PandE på holbergs plass.

Vet ikke om jeg tør :p. Uansett så trenger jeg i tilfelle en skrutrekker som er liten nok først.
Men, tror du at de har deler til Dell-pc der? Er det de som selger brukte pc-er og bygger pc-er av brukt utstyr?

grotingeling 02-10-09 18:59

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sjekk innbo-forsikringen din, jeg har i alle fall dekning for slike uhell i min :rolleyes:

Photobscura 02-10-09 19:11

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 777719)
Sjekk innbo-forsikringen din, jeg har i alle fall dekning for slike uhell i min :rolleyes:

Oi, det var lurt! Jøss! Så kløning belønnes? :lol:
Men, jeg tror nok jeg har egenandel i innboforsikringen, så spørs, da.
Men jeg skal jammen meg se i papirene mine :)

Alkazelters 02-10-09 21:07

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Du kan forsøke (på eget ansvar) å vaske den i store mengder veske som fordamber. Kondensfjerner er ypperlig til slike formål. Skru for all del ikke på maskinen før vaskevæsken er fordampet!!!!!

Anom 02-10-09 21:23

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Ta den med til Elkjøp/Expert eller noe i morra. Kanskje det er noen nerder på huset der. :p

Photobscura 02-10-09 21:51

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Hjælp! Hehe, jeg tror jeg ringer Pande i morgen og hører om de har deler til Dell Inspiron 1501. Tør ikke å tulle for mye. Men jeg her nerdevenner med stor 'n', som sikkert kan montere det for meg.

Photobscura 02-10-09 21:58

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Hmmm, ser ikke ut som om Pande selger brukt, men jeg kom på at noen anbefalte meg et sted som heter alternativ data.

Imse 02-10-09 22:40

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 777658)
Huffda! Det er skikkelig kjedelig. :(

Kanskje Imse har en A til overs - hvis du vil bytte bort Y eller H! :p :lol:

Hihi, men nå virker de igjen, for jeg har mekka PC:D

Dvs når begynner de å bli trege igjen, så det spørs om jeg også må få nytt tastatur på min lapto og... Jeg trodde det var snakk om tusenlappen og mere jeg... Blir nesten ny pc for det...

Kanutten 03-10-09 00:40

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Prøv høytrykksrens som fås kjøpt på sprayboks... Wunderbart!!! har brukt det selv mange ganger...:p

Kanutten 03-10-09 00:41

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 777678)
Vet ikke om jeg tør :p. Uansett så trenger jeg i tilfelle en skrutrekker som er liten nok først.
Men, tror du at de har deler til Dell-pc der? Er det de som selger brukte pc-er og bygger pc-er av brukt utstyr?

Har en gammal Dell laptop liggende her hjemme, skal se om jeg kan sende deg Aèn.

Carisma 03-10-09 00:41

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 777879)
Prøv høytrykksrens som fås kjøpt på sprayboks... Wunderbart!!! har brukt det selv mange ganger...:p

Den funker vel best på hybelkaniner og andre løse ting? Siden det bare er komprimert luft.

Kanutten 03-10-09 00:45

Sv: PC etter et møte med kaffe
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 777881)
Den funker vel best på hybelkaniner og andre løse ting? Siden det bare er komprimert luft.

Hvis det er nygrisa væske funker den perfekt på væske også.

Hvis væska rekker trekker ned i det tekniske, noe den sannsynligvis IKKE har gjort siden laptopen fremdeles virker, da nytter det ikke med denne spreayen nei.

Men Photo kan prøve kneppe av tasten og vaske under. Har gjort det også ørten ganger. Hvis jeg ikke husker helt feil har Dell stoore knapper, ikke disse flate, og de er lettere å få på plass etterpå.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no