Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Lavkarbo eller ikke lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41042)

hermanlizm 23-02-11 02:06

Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Jeg har hørt mye forskjellig om lavkarbo at det er bra for fetforbrenningen og slikt, men også at man blir litt mer slapp?
For en måned siden sluttet å røyke, og er litt redd for å ende opp som mange som går opp i vekt etter at de sluttet... :o

Har et mål om å gå ned en god del i fettprosent og trener 3-4 ganger i uken både kondisjon og styrke og noen ganger også gerilja om morgenen.
Noen som har noen svar på dette?
Og gjerne komme med andre forslag til "slanking"

Har viljestyrken til å gjennomføre det meste! :D

Kari Marita 23-02-11 03:16

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hermanlizm (Innlegg 1037868)
Jeg har hørt mye forskjellig om lavkarbo at det er bra for fetforbrenningen og slikt, men også at man blir litt mer slapp?
For en måned siden sluttet å røyke, og er litt redd for å ende opp som mange som går opp i vekt etter at de sluttet... :o

Har et mål om å gå ned en god del i fettprosent og trener 3-4 ganger i uken både kondisjon og styrke og noen ganger også gerilja om morgenen.
Noen som har noen svar på dette?
Og gjerne komme med andre forslag til "slanking"

Har viljestyrken til å gjennomføre det meste! :D

Det er bare di første ukene en kan bli litt slapp og ukonsentrert, etter hvert kommer energien tilbake og blir hos noen bedre enn før. Lavkarbo er jo et vidt begrep alt fra o karber til 150. Treningen kan bli litt tyngre den første tiden med mindre karber, før kroppen venner seg til en annen forbrenning enn med et høyt karbo kosthold. Men etter noen uker går dette seg til også hos de fleste. Jeg må opp i ca 30 karber for å yte best på trening, ikke noe mye mindre enn det. Noen kan trene fint på bare 15 karber og være i ketose. Det er bare å prøve lavkarbo, det annbefales. :)

Charlott 23-02-11 09:32

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hermanlizm (Innlegg 1037868)
Jeg har hørt mye forskjellig om lavkarbo at det er bra for fetforbrenningen og slikt, men også at man blir litt mer slapp?
For en måned siden sluttet å røyke, og er litt redd for å ende opp som mange som går opp i vekt etter at de sluttet... :o

Kan jo ta med at OL-vinner Bjørn Ferry lever lavkarbo, så at det skal gå an å kombinere trening og lavkarbo vil jeg tro ja ;)

Her finner du treningsdelen av forumet, skulle ikke forundre meg om du finner svar der :D

Forøvrig; hjertelig velkommen! :D

BitTorres 23-02-11 11:54

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Om du bestemmer deg for å skifte livsstil, så få deg kunnskap. Å gå over til lavkarbo uten det er som å gå rundt på loftet uten lys, du "dunker" borti ting overalt.
Du bør kjøpe to bøker, iallefall, og det er "Frisk med lavkarbo" av Sofie Hexeberg, og "matrevolusjonen" av Andreas Eenfeldt. To "must have", og som forklarer veldig mye. Sofies bok tar blant annet for seg en mengde sykdommer hun behandler med lavkarbo mat, og Andreas`bok er en mini mini utgave av Gary Taubes bok "Good Calories - Bad Calories" som er en virkelig dokumentasjon på lavkarbo fra 1820 fram til nå.
Men Andreas sin bok er på svensk og mye mer lettfatlig enn Gary`s.

langaard 23-02-11 12:03

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hermanlizm (Innlegg 1037868)
Jeg har hørt mye forskjellig om lavkarbo at det er bra for fetforbrenningen og slikt, men også at man blir litt mer slapp?
For en måned siden sluttet å røyke, og er litt redd for å ende opp som mange som går opp i vekt etter at de sluttet... :o

Har et mål om å gå ned en god del i fettprosent og trener 3-4 ganger i uken både kondisjon og styrke og noen ganger også gerilja om morgenen.
Noen som har noen svar på dette?
Og gjerne komme med andre forslag til "slanking"

Har viljestyrken til å gjennomføre det meste! :D

Hei:) Gratulerer så masse med røykeslutt!! Det er noe av det mest positive du har gjort for helsa di!!!Les deg skikkelig opp, når det gjelder kostholdet!! Vær litt tålmodig:)

hermanlizm 23-02-11 13:15

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Så kommer det siste spørsmålet i tråden.

Er lavkarbo det beste alternativet for fettreduksjon?

arnakristin 23-02-11 13:17

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Hei,
Sjekk ut denne linken der finner du en god del linker til tråder som forklarer det du lurer på, eller så anbefaler jeg deg å lese alle tråder startet av brukernavn Pål.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

hermanlizm 23-02-11 13:31

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 1038097)
Hei,
Sjekk ut denne linken der finner du en god del linker til tråder som forklarer det du lurer på, eller så anbefaler jeg deg å lese alle tråder startet av brukernavn Pål.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Takk! :D

LenaBeatrice 23-02-11 14:50

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hermanlizm (Innlegg 1038092)
Så kommer det siste spørsmålet i tråden.

Er lavkarbo det beste alternativet for fettreduksjon?

For noen er det det, for andre er det ikke det. Og her må man også tenke på å ta hensyn til hva man i lengden trives med.
Det er viktig å understrke i lengden, for det blir feil å si etter et uke at man ikke trives med lavkarbo fordi man savner masse pasta og sjokolade.
Man mågi lavkarbo tid :-)

hermanlizm 24-02-11 03:41

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1038034)
Hei:) Gratulerer så masse med røykeslutt!! Det er noe av det mest positive du har gjort for helsa di!!!Les deg skikkelig opp, når det gjelder kostholdet!! Vær litt tålmodig:)

Takk! :D
Røykingen var ikke noe problem, har røyket i 5 år og jeg klarte å slutte på et knips, ikke noe nedtrapping eller noe.
Så viljestyrken til å gjennomføre noe har jeg, så bring it on karbo"sug"

ada-emilie 24-02-11 14:28

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice (Innlegg 1038171)
For noen er det det, for andre er det ikke det. Og her må man også tenke på å ta hensyn til hva man i lengden trives med.
Det er viktig å understrke i lengden, for det blir feil å si etter et uke at man ikke trives med lavkarbo fordi man savner masse pasta og sjokolade.
Man mågi lavkarbo tid :-)

Og pasta og sjokolade er det lavkarbo-varianter av, så de fleste skal kunne kose seg med lavkarbo-kosthold. (F.eks som erstatning for pasta brukes kokt squash og som erstatning for potetstappe brukes blomkålmos). Som erstatning for sjokolade er det mange oppskrifter her med bruk av kakao, og sukkerfri sjokolade. Noen tyr til Atkinsbar ved sterkt behov for sjokolade. Først og fremst føles det bra med dette kostholdet og da blir det ikke så motiverende å trakte etter høykarbo-matvarer.

somaya 24-02-11 16:55

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?
 
Ser du har fått mange fornuftige svar, så jeg vil bare ønske deg velkommen og gratulere deg med røykeslutt :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no