Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Hjelp til hard mage (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48470)

wonki 06-10-11 10:32

Hjelp til hard mage
 
hei har over en tid-usikker på hvor lenge-slitt med hard mage og for et par uker siden sa det helt stopp. akupunktøren min mener at jeg spiser for grovt og at det legger seg som et lokk i tarmene mine,knekkebrød var imidlertidig ok pga det blir tygd godt.
hun mente også at maten går for fort igjennom tarmene da jeg hele tiden er sulten. hun anbefalte lysere brød,knekkebrød og mindre karbohydrater. jeg syns det er vanskelig å vite hva jeg skal prøve å bake av brød...
behandlingene hos henne hjelper umiddelbart, men etter mye reker, loff og litt sjokolade sa det helt stoppe igjen. blir kvalm og vondt imagen.
noen som har opplevd lignende?

smgj 06-10-11 10:45

Sv: Hjelp til hard mage
 
Jeg synes det høres merkelig ut at grov mat skal virke forstoppende. Men det er mye jeg ikke vet...
Sånn helt generelt pleier man å anbefale grønnsaker (helst rå) for å lette på forstoppelse, nøtter eller helkorn. Dersom du spiser en eller annen form for lavkarbo så holder man seg unna kornvarer i det store og hele og benytter andre frø, grønnsaker og nøtter.

Yrla 06-10-11 11:10

Sv: Hjelp til hard mage
 
magnesium citrat ,en om morgenen og en om kvelden, og gjerne sammen med høy dose c-vitamin. Begge deler funker for tarmen.

maysa 06-10-11 11:17

Sv: Hjelp til hard mage
 
fiberrikt og nok vann... om mannikke drikke nok væske sammenmed fiber kan det stoppe opp. på apoteket og helsekoste er det noe som heter frukt og fiber det funker som fjell...ellrs så kan man jo kjøpe dupholac osv (olje som mykgjør avføringen) har ingen peiling på karbe innholde i disse produktene.. så er det også viktig med mosjon som igjen hjelper tarmene og jobbe. sviske saft er jo også bra for eks.

lykke til

maysa 06-10-11 11:20

Sv: Hjelp til hard mage
 
men loff hjelper i hvertfall ikke altså

Imse 06-10-11 22:16

Sv: Hjelp til hard mage
 
Kutt ut korn og stivelse fra kosten og spis mere grønnsaker og nok fett= lavkarbo.

Jeg har motsatt problem når jeg spiser korn, vondt i magen og løs avføring, blir da enda verre av fiber. Gir seg etter 2 dager på ketogen kost.

Siden du er her inne nå, så har du kanskje tenkt å legge om til en retning av lavkarbo?

Katta66 06-10-11 22:34

Sv: Hjelp til hard mage
 
Stemmer i alt det som er skrevet her, loff er pyton for magen (og for lavkarbo kosthold). Når magen er i ulage sverger jeg til litt blåbær...

Labomba 07-10-11 01:36

Sv: Hjelp til hard mage
 
Det er merkelig at magen stopper opp hvis du spiser møe fiber, men vi er jo så forskjellige. Drikker du nok vann da?
Når jeg sliter med magen spiser jeg hasselnøtter som snop på kvelden, lover deg at det hjelper;)
Håper du får det bedre. :)

Livsglede 07-10-11 07:41

Sv: Hjelp til hard mage
 
LØp og kjøp HUSK på helsekosten det er tarmreuglerende. Rør ut en ts i et glass vann morgen og kveld så er nok problemet ditt løst. Klarer du ikke drikke det i vann, så rør ut i litt yoghurt eller annen drikke du svelger fort. For du skal bare røre rundt og svelge dette. Supert om det er stopp i magen eller eat and go syndromet:D regulerer godt. Resten bruker du i bakst og andre matvarer.

Trolltika 07-10-11 07:54

Sv: Hjelp til hard mage
 
Drikker du nok?

Rin 07-10-11 08:58

Sv: Hjelp til hard mage
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Labomba (Innlegg 1224325)
Det er merkelig at magen stopper opp hvis du spiser møe fiber, men vi er jo så forskjellige.

Jeg har det på samme måte - fiberrik og rå grønnsaker, eller fiberhusk, ville gjort problemet verre, for mitt vedkommende. Noen mager vil slett ikke ha fiber, altså!

Til trådstarter - ofte kan det hjelpe med ekstra mye fett. En skje cocosa gjør susen for mange, eller et måltid av feks fløtegrøt. En gang i blant gir også dagens første kaffekopp fart i magen, for min del. :o

Tirililltove 07-10-11 10:06

Sv: Hjelp til hard mage
 
Som andre sier, dropp kornvarerog stivelse og spis fett og grønnsaker, med protein til.

Og at du er sulten hele tiden, det om er jo av at du spiser for mye karbohydrater slik at blodsukker er ustabilt.

Det er ikke lavkarbo med loff og knekkebrød etc?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no