Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Blodsukker på 2.6 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19821)

nellie 07-06-08 10:00

Blodsukker på 2.6
 
I går, når jeg kom på jobb, så målte jeg blodsukkeret mitt og da var det altså på 2.6.

Klokka var 16 og jeg hadde spist laks og grønnsaker i 14-tiden.

Litt vel lavt? Blodsukkeret mitt pleier å ligge sånn rundt 4.0 ellers, men..

ayliah 07-06-08 13:49

Sv: blodsukker på 2.6
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 483364)
I går, når jeg kom på jobb, så målte jeg blodsukkeret mitt og da var det altså på 2.6.

Klokka var 16 og jeg hadde spist laks og grønnsaker i 14-tiden.

Litt vel lavt? Blodsukkeret mitt pleier å ligge sånn rundt 4.0 ellers, men..

Dette er lavt ja..et optimalt blodsukker skal ligge på 4 til 5 gjennom hele døgnet.
ikke uvanlig med 4-6 heller..kommer ann på hva man har spist-:cool:
når det er lavt ,er det bare å få i seg mat;-)):p

nellie 07-06-08 13:54

Sv: blodsukker på 2.6
 
yeah. men jeg tenker liksom at det er en ting at blodsukkeret blir litt lavt.. men 2.6 er liksom litt vel lavt, føler jeg.

ayliah 07-06-08 13:57

Sv: blodsukker på 2.6
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 483435)
yeah. men jeg tenker liksom at det er en ting at blodsukkeret blir litt lavt.. men 2.6 er liksom litt vel lavt, føler jeg.

jeg selv har også hatt lavt blodsukker,måler det selv innimellom,og jeg måtte bare spise,målte det etter en halvtime,og det hadde gått opp til akseptabelt nivå.Om du har eget blodsukkerapparat,vil jeg anbefale deg å ta jevnlige målinger 4 ganger daglig,feks klokken 09,13,17 og 21 over en tid...for å følge med på det-da får du en blodsukkerkurve.;)

raptor 07-06-08 15:22

Sv: blodsukker på 2.6
 
Laks er jo en fet fisk, men jeg blir ikke mett av å spise det alene. Må gjerne lage fløtesaus og en rømmeklatt med litt gressløk i. Og så brukes masse meierismør.

energibunten 07-06-08 19:31

Sv: blodsukker på 2.6
 
Men, følte du deg rar da ? Det er jo ikke sånn at vi trenger særlig mye blodsukker egentlig. Det er kun et fåtall celler i kroppen som ikke forbrenner fett. Som et minimum (det jeg husker i farten) er det røde blodlegemer som bruker blodsukker tror jeg, og minimum 20% av hjernens energibehov må være blodsukker, + en ting til jeg ikke husker.
Videre kan kroppen lage blodsukker selv av protein, derfor er det fordelaktig med bittelitt karbo i kosten så man slipper å måtte bryte ned protein for dette.

Jeg tror at du ikke skal bry deg så mye om blodsukkernivået om du føler deg kvikk og rask...

nellie 08-06-08 01:02

Sv: blodsukker på 2.6
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av raptor (Innlegg 483446)
Laks er jo en fet fisk, men jeg blir ikke mett av å spise det alene. Må gjerne lage fløtesaus og en rømmeklatt med litt gressløk i. Og så brukes masse meierismør.

takk for tipset, men det har vel ikke så ille mye med saken å gjøre:p
var ute i parken og grilla, så da ble det dårlig med fløtesaus og meierismørklatt.
Grønnsaker og laks. :sikle:
Lettvindt og greit

nellie 08-06-08 01:04

Sv: blodsukker på 2.6
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av energibunten (Innlegg 483480)
Men, følte du deg rar da ? Det er jo ikke sånn at vi trenger særlig mye blodsukker egentlig. Det er kun et fåtall celler i kroppen som ikke forbrenner fett. Som et minimum (det jeg husker i farten) er det røde blodlegemer som bruker blodsukker tror jeg, og minimum 20% av hjernens energibehov må være blodsukker, + en ting til jeg ikke husker.
Videre kan kroppen lage blodsukker selv av protein, derfor er det fordelaktig med bittelitt karbo i kosten så man slipper å måtte bryte ned protein for dette.

Jeg tror at du ikke skal bry deg så mye om blodsukkernivået om du føler deg kvikk og rask...

følte meg vel i grunn litt sånn "i ørska" slapp, slørete syn, ganske :o
Hjalp å få i meg litt sukker da. Da steg det opp til 4 og ble der.

energibunten 08-06-08 17:36

Sv: Blodsukker på 2.6
 
ja da er det jo noe annet :-)

raptor 08-06-08 17:48

Sv: Blodsukker på 2.6
 
Man merker det godt om blodsukkeret daler ned på 2-tallet,ja.For en diabetiker begynner det å bli dramatisk. Hvis det der er noe du plages med, må du kanskje vurdere å ta det opp med legen din. Eller gå rundt med rømme og fløteskvetter i lomma.:p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no