Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Kan man regne ut muskelmasse i kg når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47356)

mofe 28-08-11 19:31

Kan man regne ut muskelmasse i kg når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..)
 
Jeg har kjøpt meg fettklype, og har målt og årna veldig.. og skjønte meg på tabellene etterhver :p Men jeg har så lyst til å finne ut hvor mange kilo muskler jeg har - kan jeg det? Fins det noen formel? Når jeg ikke har Tanitavekt, altså..

mofe 28-08-11 19:34

Sv: Kan man regne ut muskelmasse i kg. når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..)
 
Har skjønt at jeg mellom hver måling, vha. fettprosent og vekt - kan regne meg til forskjellen i fett og muskler fra forrige - men jeg vil altså vite antall kg. kun utifra en måling, men det går kanskje ikke uten Tanitavekt?

nellie 28-08-11 19:36

Sv: Kan man regne ut muskelmasse i kg. når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..)
 
Tror ikke det går ann å få noe nøyaktig tall, selv med tanitavekt, selvom den gir deg et ca tall. Husker jeg så en sånn greie hvor du kunne legge inn diverse fettprosenttall og få svar på det du lurer på, men husker ikke hvordan jeg fant den nå:p Uansett er den sikkert ikke særlig nøyaktig den heller.

mofe 28-08-11 19:41

Sv: Kan man regne ut muskelmasse i kg. når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..)
 
Neida, trenger ikke å vite på grammet, men sånn pluss minus en kilo er greit liksom :p

nellie 28-08-11 19:46

Sv: Kan man regne ut muskelmasse i kg. når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..)
 
Skal prøve å lete laaangt tilbake i hjernen etter hvor det var jeg fant detta.. Håper noen andre kan hjelpe.

Fedonisten 28-08-11 19:53

Sv: Kan man regne ut muskelmasse i kg når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 1194216)
Jeg har kjøpt meg fettklype, og har målt og årna veldig.. og skjønte meg på tabellene etterhver :p Men jeg har så lyst til å finne ut hvor mange kilo muskler jeg har - kan jeg det? Fins det noen formel? Når jeg ikke har Tanitavekt, altså..

Tror ikke det går, nei...... For selv om du kan regne ut antall kilo fett når du kjenner totalvekt og fettprosent - så er jo ikke resten muskler. Så derfor må du også kjenne "vannstand" for å kunne finne muskelvekt.

Kitt 28-08-11 19:54

Sv: Kan man regne ut muskelmasse i kg når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..)
 
Denne tråden svarer ikke på det du spør om:p, men sier en del om muskelmasse i hvert fall!;)

Kanutten 28-08-11 19:58

Sv: Kan man regne ut muskelmasse i kg når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 1194244)
Tror ikke det går, nei...... For selv om du kan regne ut antall kilo fett når du kjenner totalvekt og fettprosent - så er jo ikke resten muskler. Så derfor må du også kjenne "vannstand" for å kunne finne muskelvekt.

Ja, jeg har normalt lav vannstand... ca 38%. Over det blir jeg dårlig mens andre igjen må opp på 44-45% for å føle seg ok.

mofe 28-08-11 19:59

Sv: Kan man regne ut muskelmasse i kg når man vet fettprosenten? (Ikke Tanitavekt..)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 1194244)
Tror ikke det går, nei...... For selv om du kan regne ut antall kilo fett når du kjenner totalvekt og fettprosent - så er jo ikke resten muskler. Så derfor må du også kjenne "vannstand" for å kunne finne muskelvekt.

Ja ikke sant.. var det jeg tenkte :) Jeg kjenner jo noen som har Tanitavekt - tror jeg - kanskje jeg bare skulle besøkt henne? :cool:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no