Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Induksjonen (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Trenger hjelp til handleliste ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2265)

m@nisha 21-10-04 14:11

Trenger hjelp til handleliste ...
 
nå har jeg mottatt bøkerne fra dr.atkins :D
og trenger hjelp til å sette opp en handleliste....:confused:
tenkte d vil være greit å handle d jeg trenger til en uke i slengen....jeg spiser aalt som er foreslått....ingenting jeg ikke liker...
starter på mandag.så nå skal jeg trappe ned med spisingen,å bli "vant med mindre mat" frem til da.
skal dra inn til byen å handle alt jeg måtte trenge i løpet av helgen...
kanskje noen vill hjelpe meg å si hva jeg burde ha mye av....slik at d holder 1uke....

HP 21-10-04 14:21

her er et forslag til 1 uke... :p

7 pakker kjøttdeig, 7 pakker egg, oliven olje, smør, 7 brokkolibuketter, 4 agurker, 7 pakker blandet salat (ruccola, hjertesalat, rollo), krydder, 7 paprika, 7 løk... :p

4-5 måltid per dag, med 150-200g kjøttdeig eller 3 egg i hvert. Grønnt til alle måltider.

Noe slikt? :snill:

HP 21-10-04 14:25

Ja, også kosttilskudd da. 1 pakke pikasol omega3, 1 pakke c-750mg, 1 pakke e-350mg, 1 pakke magnesium, 1 pakke kalium, også multivitamin. :snill:

Summer 21-10-04 14:26

Det er ikke mengden mat, men karbohydratene du skal trappe ned på i helgen...;) For en ting er sikkert: Mett skal du bli...;)

Så gøy at du har fått bokakken nå da! :)

Kansje du kan sette deg opp en meny for uken, så kan du se hva du trenger der... :)
Men grønnsaker og egg går det mye av. Masse salat :) Og selvsagt nok kjøtt. ca tre måltider om dagen, med 150g kjøøt i hver? (eller tre egg) en pk bacon? om du spiser et måltid med tre egg om dagen blir det 21 egg på en uke, og da blir det mellom 300- 450 g kjøtt om dagen (alt ettersom om du har 3 eller 4 måltider eller et eggemåltid) Du kan ha reker, avokado, hvitløk, biffstrimler, kyllingsalat (husk 150g kylling)
Og HUSK olje! NB! Kjøp raps eller kaldpresset olivenolje,- gjerne en litt dyr en for de smaker best.. tror vår olivenolje koster 70 kr for ca 700g (blir en literpris på ca 100kr, og jeg vil ikke anbefale å kjøpe noe billigere enn det...)

Lykke til på shopping da! :)

Albertine 21-10-04 14:34

...og kjøp inn et par pakker tacokrydder og gjerne litt tacosaus og rømme. Diggbart å ha noe ekstra godt en kveld. Tacosalat finner du oppskrift på her inne.

m@nisha 21-10-04 14:45

tusen takk
 
tusen tusen takk for svar.
noterer jeg ;)
har stor tro på at dere er grunnen til at jeg vill lykkes i dette :snill:
har jo ingen rundt meg her jeg bor som har store truen på dr.atkins.
har fått beskjed at d er livsfarlig for nyrer +++++ og alle mener jeg aldri vill kunne holde vekta etter jeg er ferdig....skal vise dem jeg! :p
får enda mer lyst til å lykkes når jeg har så mange negative holdninger rundt meg.
og skal vell aldri helt slutte helt med denne slankemetoden?.....selvfølgelig når d er gått en stund at jeg kan spise litt brød og poteter...men skal alltid ha dr.atkins i bakhodet jeg ;) om jeg når målet mitt vill jeg aldri ønske meg tilbake å starte noen usunne matvaner igjenn.
nej,nå er jeg så klar som aldri før.
ferdig med graviditeter okså.
så nå har jeg ingen unnsyldninger for å bli vakker å forbli vakker.....:D

HP 21-10-04 14:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albertine
...og kjøp inn et par pakker tacokrydder og gjerne litt tacosaus og rømme. Diggbart å ha noe ekstra godt en kveld. Tacosalat finner du oppskrift på her inne.

Pass på at de ikke inneholder, glukose - druesukker da... Det beste er å mikse sjøl, eller kjøpe et glass med ferdigblandet krydder fra Hindu, eller black boy. :snill:

Lykke til! :) Men husk å variere! :ja:

Karin 22-10-04 15:44

Og liker du fisk, kan du kjøpe pakker med ferdig oppdelt frossenfisk og ta så mange biter du trenger om gangen. Fersk, saltet, røkt. Laksekoteletter. Bokser med tunfisk, gjerne i olje (den syns jeg er best!)

Prøv f eks denne: Smør en bit aluminiumsfolie med smør. Legg på et eller flere stykker laks. (kan lage individuelle pakker) Strø med salt, pepper og tørket basilikum. En smørklatt til på toppen, eller kanskje en skvett god olivenolje? Pakk inn og bak i ovn på 225 gr. i 15-20 min alt etter hvor store fiskestykker du har. Server med grønn salat og rømme, gjerne agurksalat laget med søtstoff.

Lykke til!:)

mofe 22-10-04 16:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av m@nisha
har fått beskjed at d er livsfarlig for nyrer

Om du leser journalen min, ser du at jeg fikk trøbbel med nyrene. Hvorfor? Fordi jeg ikke drakk VANN (men masse grønn te, som er vanndrivende..).

OG fordi jeg ikke tok kalium-tilskudd..

Atkins-induksjon er vanndrivende, ergo trenger man vann. Når man mister mye vann, har nyrene lyst på kalium.

SÅ: er du redd for nyrene, drikk 3 liter vann om dagen, og ta kaliumtilskudd, så skal det nok gå bra :)

nypdblue 17-01-08 10:07

Sv: trenger hjelp til handleliste.....
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 22082)
Ja, også kosttilskudd da. 1 pakke pikasol omega3, 1 pakke c-750mg, 1 pakke e-350mg, 1 pakke magnesium, 1 pakke kalium, også multivitamin. :snill:

Er ikke dette litt vanvittig? Først sier man at dette er mat som er naturlig for oss mennesker og riktig bla.bla..så må en kjøpe og spise så mye rare piller i tillegg? Er dette virkelig nødvendig??

shaya 04-02-11 21:04

Sv: trenger hjelp til handleliste.....
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nypdblue (Innlegg 388796)
Er ikke dette litt vanvittig? Først sier man at dette er mat som er naturlig for oss mennesker og riktig bla.bla..så må en kjøpe og spise så mye rare piller i tillegg? Er dette virkelig nødvendig??

har aldri brukt piller og likevell gått ned 14-15 kg :D;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no