Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Dr Lindbergs (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Grøt? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10690)

Ole Brumm 23-10-06 21:43

Grøt?
 
Er så glad i grøt, men synest ikke havregrøt er noe særlig.
Er det noen som har en god oppskrift på alternativ grøt som er tillatt,
kan evt være litt havregryn i den ;)
Bare det ikke er hovedingrediensen...

Kristian 24-10-06 06:45

Sv: Grøt ?
 
Hva med Cottage Cheese. Smaker ikke som grøt men minner om grøt for det.;)

Aline 27-10-06 19:25

Sv: Grøt ?
 
Cottage cheese med kanel og søtstoff er digg :D og litt halvvarmt smør på :sikle:

Summer 28-10-06 10:20

Sv: Grøt ?
 
1 dl havregrøt,
2 dl melk
raspet walnøtt (velger mengde selv, vi pleier å dekke bunnen i skålen med et godt lag).
1 eggeplomme
2-3 ss cottage chese.

Med kanel på toppen.

Elisajojo 28-03-12 22:50

Sv: Grøt ?
 
Fant oppskrift på en fløtegrøt faktisk, på nadjasin.blogg.no

1 pk fløte
4-5 ss smør
2 dl vann
1,5-2 ts JBK
0,5 ts salt

Så ville jeg tilsatt vanilje, for det er jeg veldig glad i:-D
Jeg har ikke fått prøvd ut denne grøten her selv, for jeg har ikke JBK for øyeblikket (noen som vet om det går an å bruke fiberhusk i stedet for dette??) Men den så veldig god ut på bildet, og er sikkert ganske mettende!
Anbefaler den bloggen forresten, kjempemye godt og lavkarbo :)

Der var også noe annet som kunne minne bittelitt om grøt faktisk (sikkert pga kanelen), om du pisker krem med søtning og evt litt vanilje, og strør søtning og kanel oppå. Det har jeg akkurat slukt i meg nå, og det er kjeeeempegodt :) Også funnet på nadjasin.blogg.no!

Bik 28-03-12 22:57

Sv: Grøt ?
 
Den fløtegrøten er god, og jeg tror du må bruke JBKM. Kan jo hende man også kan blande inn litt cottage Cees og få risengrynsgrøt av det. Skal prøve neste gang :)

Søya 28-03-12 23:29

Sv: Grøt ?
 
Her kommer en oppskrift på "hyttegrøt", komponert av Anita Breivold. Minner om en mellomting mellom rømmegrøt og risengrynsgrøt. Jeg benytter litt mer cottage cheese for å få riktig konsistens, men en kan jo også kutte ned på væskemengden. Dette er en oppskrift som ikke kan gå særlig galt. Prøv deg frem.
3 dl kremfløte
3 dl h-melk
3 dl cottage cheese
3 ts JBK
Bland JBK, melk og fløte. Kokes forsiktig opp mens du rører. Nå som blandingen har tyknet så tar du gryten bort fra platen og rører inn cottage cheese. OBS! Cottage cheese må ikke koke for da blir den seig! Når alt er rørt sammen er den ferdig.

Oppskriften likner forøvrig på lavkarbo-riskrem. Også denne oppskriften er komponert av Breivold.
2 dl kremfløte
2 dl cottage cheese
2 ts (+/-) sukrin e.l
Bland sukrin og fløte og pisk til krem. Tilsett så cottagechees.

Elisajojo 29-03-12 15:25

Sv: Grøt ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1322647)
Den fløtegrøten er god, og jeg tror du må bruke JBKM. Kan jo hende man også kan blande inn litt cottage Cees og få risengrynsgrøt av det. Skal prøve neste gang :)

Min kjære snille mormor kom med JBK til meg idag, helt tilfeldig :D Så nå har jeg akkurat testa ut fløtegrøten, mmmmmmmmmmmmmmmmm! Bra jeg delte oppskriften på 4, viss ikke hadde det nok vært en hel fløteboks i magen min nå.... :rolleyes:

shailene 30-03-12 20:19

Re: Grøt?
 
Jeg syns grøt av kokosmel er godt.. Blir som fløyelsgrøt, bare med kokossmak.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no