Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Thor Foseid - spis deg slank uten sult (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15232)

Trolljenta 07-10-07 19:42

Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Spis deg slank uten sult - Noen som har lest boken og har synspunkter? Har ikke hørt om den før, men antar det er en ganske ny bok.

Fnutte 07-10-07 21:36

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Hei!
Boken kom ut i 2007 så den er ganske ny ja. Foseid er mannen bak "olapakka" (ferdige matpakker). I perioden han drev dette firmaet gikk han opp masse i vekt selv om han spiste vanlig norsk husmannskost, mens kona hans ikke gikk opp i vekt. Han begynte derfor å forske på grunnen hvorfor og fant bla. ut om svingningene i blodsukkeret og genetiske forskjeller.

Han startet i 2004 "Senter for riktig ernæring". De spesialiserer seg på salg av ferdige lavkarbomåltider som du kan bestille på www.spisdegslank.no

Det var dette jeg begynte med for 6 uker siden. Og det fungerte veldig bra. Ble bare lei de ferdige rettene etter hvert og mange av dem er så lette å lage at jeg gikk over til å lage det meste av maten selv.

Har mange venner som har gått på dette og alle har gått ned mye.

Største forskjellen på denne dietten og det mange andre gjør er at han også begrenser kcal inntaket i slankeperioden. Dvs mindre fett en de fleste andre diettene her. :rolleyes: Vet derfor at det er endel motstandere til Foseid.

Han er opptatt av at alle er genetisk forskjellige og må finne sine egne grenser på karbo-inntak etter man er ferdig med slankingen (ketose)

I slutten av boka er det oppskrifter. Han har lagt vekt på at de skal være lette og lage og gode å spise :)

Jeg synes boka var bra jeg, men jeg er jo nybegynner på lavkarbo da. Bare 6 uker siden jeg begynte så jeg lærer enda:)

Kan jo i hvertfall si at det funker da i og med at jeg har gått ned 10 kg på 6 uker :D

KjetilH 16-10-07 00:45

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Heisan. Jeg vil advare mot å bestille varer på Foseids nettside spisdegslank.no

Jeg bestilte varer for postforsendelse og betalte dem (>1500 kr) 1. okt, men har fortsatt ikke mottatt varene. Forsøk på å komme i kontakt med Foseid/spisdegslank fører ikke fram da telefonnumrene ikke er i drift.
Sukk...

Fnutte 16-10-07 08:27

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Huff det var ikke bra! Har ikke hatt noe problem med dem selv men jeg har jo alltid hentet varene der da.

Har du prøvd å sende mail? Kanskje det fungerer bedre?

Trolljenta 16-10-07 08:37

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KjetilH (Innlegg 351209)
Heisan. Jeg vil advare mot å bestille varer på Foseids nettside spisdegslank.no

Jeg bestilte varer for postforsendelse og betalte dem (>1500 kr) 1. okt, men har fortsatt ikke mottatt varene. Forsøk på å komme i kontakt med Foseid/spisdegslank fører ikke fram da telefonnumrene ikke er i drift.
Sukk...

Det virker jo som et seriøst firma, så det har sikkert skjedd en feil, men hvor fant du tlfnr som ikke er i drift?

Norsk Senter for Riktig Ernæring
AS Industriveien 20, 2020 Skedsmokorset. Tlf 992 49 801 . Fax 64 83 01 97
E-post: slanking@online.no Orgnr 986 449 922

Er det det nr du har ringt?

KjetilH 16-10-07 16:26

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Hei igjen! Jeg skulle kanskje ha ventet en dag med kritikken min, for i dag kom hentelapp for postpakke fra NSFRE. Har ikke hentet den ennå, så jeg er spent på innholdet.
Men jeg synes det var drøyt at det skal ta 14 dager å få varene fram....

Og jo, det er det mobnummeret jeg har ringt, men får kun melding om at abonnenten har slått av telefonen. Dårlig at man ikke kan nå firmaet på tlf....

Men nå er jeg spent på å komme igang med omlegging av kostholdsvanene mine! Tar sikte på å kvitte meg med 10 kg mage og rumpe :-)

Joika 06-11-07 20:38

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Jeg likte ikke dette opplegget. Var sulten hele tiden rett og slett. Maten var forsåvidt god men syntes det ble veldig dyrt.
Men tenker å bestille brød derfra etterhvert. Brødene var knallgode!

Georgine 06-11-07 20:57

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Brødene har endel xylitol, jeg får skikkelig mageproblemer av disse.

Joika 06-11-07 21:03

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Åh. Merket ikke noe sånt jeg..
Men jeg er ikke kjempeglad i brød, så er ikke noen storspiser av det. Mer sånn for å ha muligheten når brød er "påkrevd".

unni-@hotmail.com 09-02-18 14:31

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Hei.Jeg har gått på kostplan 1 i 4 uker.Gått på lk i ett år.Men jeg har lavtstoffskifte-fibromyalgi og adhd.Formen er blitt mye bedre,men vekta går knapt nedover.Har jeg kjøpt feil plan? Mvh Unni Fosland.

HP 10-02-18 15:55

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult
 
Siden du har kjøpt kostplan så har du vel mulighet til å ringe eller sende e-post?

Hvis ikke så får du kanskje svar i Facebook-gruppen til selskapet: https://www.facebook.com/groups/1722856228004014/


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no