Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbobøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=76)
-   -   Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31959)

Teletubbien 14-03-10 14:31

Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Ja, på tirsdag 16 mars (2010) har jeg fått med meg at Sofie Hexebergs bok - Frisk med lavkarbo kommer i salg. Den skal inneholde pasienthistorier, matoppskrifter og gode råd om hvordan man kan bruke kostholdet for å forebygge eller behandle sykdommer.

Høres spennende ut, må definitivt ta en titt på denne :D

Kitt 14-03-10 16:32

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Spennende!:spent:

Er nok noe jeg må få med meg, ja! Takk for tips!:D

Jabba 14-03-10 17:49

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Denne ble solgt rett ut av esken i min lokale bokhandel......så den var nok etterraktet ja....

Pearl 14-03-10 19:08

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Leser den nå.

EmilyB 14-03-10 22:51

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Har også lest den i helgen. Den var veldig god og omfattende, synes jeg. Anbefales på det sterkeste.

Karissima 14-03-10 23:03

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
For de som skal kjøpe den kan jeg anbefale Haugen bok.no. De er billigere enn butikkene og har gratis frakt

Trolljenta 15-03-10 10:11

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Men, det er jo bare 15 mars i dag.. Har den kommet alt?

Mjauritz 15-03-10 10:45

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Bestilte den nå;)

Karissima 15-03-10 10:48

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
har du bestilt hos haugen bok?

Aggatuss 15-03-10 10:56

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Boka kom til salgs mandag 8. mars :-) (I hvert fall på Haugen bok) :)

sunnereliv 06-04-10 17:07

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Jeg holder på å lese boken hennes (Dr. Hexeberg). Den virker bra. Jeg har også bøkene til Lindberg og en bok om Atkins.

Tone L 18-04-10 18:07

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Denne boken høres interessant ut! Vet du om den finnes i bokhandlere, eller er det et nettsted den kan bestilles?

Imse 18-04-10 18:10

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tone L (Innlegg 864320)
Denne boken høres interessant ut! Vet du om den finnes i bokhandlere, eller er det et nettsted den kan bestilles?

Jeg har sett den i vanlig bokhandel, like etter at den kom ut.

Haugen.no skal ha sies det høyere opp i tråden her og jeg er sikker på at capris.no har den og.

sunnereliv 18-04-10 19:18

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tone L (Innlegg 864320)
Denne boken høres interessant ut! Vet du om den finnes i bokhandlere, eller er det et nettsted den kan bestilles?

Jeg kjøpte den på bokkilden.no

xtra 20-04-10 12:48

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Noen reaksjoner fra folk som har lest boka?
Kommer den med noe nytt eller nyttig?
Hvem er den beregnet på?

Og viktigst av alt: Jeg har en datter som trenger tips til riktig kosthold for revmatiske sykdommer. Er det noe å hente?

Jeg prøver ikke å snylte altså, bare vite om boka er verdt å kjøpe til nybokpris :)

Arka 20-04-10 14:39

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Hei Xtra.

Sliter selv med bl.a. Lupus (en reumatisk lidelse) og diabetes. Lavkarbo kosthold gjør hverdagen min lettere. Anbefaler deg å kjøpe boken. Den vil gi noen og enhver noen aha opplevelser. Alle med autoimmune- og livsstilssykdommer burde lese den. Er du i tvil, kan den lånes på biblioteket.:) Har de den ikke enda, så bestiller de den for deg.

Jabba 21-04-10 12:51

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Jeg selger mitt eks av denne boka for kr 250,-

Krøsus 21-04-10 13:23

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
venter på denne i posten jeg!!

Chantelle 22-04-10 14:30

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Hei!
Jeg har lest boka til Hexeberg, og vært på foredrag med henne og Ken Hallstensen.
Det er en god bok, og verdt å lese. kan anbefales.
En annen bok jeg vil fremheve når det gjelder plager/sykdommer, som jeg selv har har best erfaring med i forhold til ME, revmatiske plager, allergi/eksem og el-overfølsomhet er uten tvil KJERNESUNN familie-slik gjør vi det. Ved å følge kost og helse-råd fra denne boken er du et godt stykke på vei når det gjelder din helse.
Hexeberg er mest opptatt av stabil insulin, vitamin D3 osv, mens Kjernesunn er mest opptatt av total sukkerfri, melk/gluten og tilsetningstoffer/kjemikalier.og selfølgelig holde blodsukker stabil. anbefaler hvitt kjøtt og fisk(kjernesunn), fremfor rødt kjøtt(hexeberg). Gode, kaldpressede oljer som tilskudd/matvare istedenfor mye smør. animalsk fett er anbefalt fra begge.
Jeg har spist lavkarbo i 1,5 år. Først når jeg begynte følge rådene til Kjernesunn at resultater kom. Antakelig mangler jeg omega 3 og vit.D.
anbefaler BEGGE disse bøkene, men hvis jeg MÅ velge 1 blir det KJERNESUNN.
Den er mer helhetlig når det gjelder helse. Utrensing, naturprodukter, helse i hus og hjem, trening, stress osv....
Mens boken til Hexeberg gir deg utfyllende svar på hvorfor du bør spise lavkarbo(pasienthistorer osv), og hva som skjer i kroppen når insulinet er påvirket. Noen oppskrifter, men ikke veldig mange.
Håper det var til hjelp for noen:)

StegforSteg 22-04-10 16:16

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Da er boken bestilt :D

EmilyB 25-04-10 12:44

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av xtra (Innlegg 865132)
Noen reaksjoner fra folk som har lest boka?
Kommer den med noe nytt eller nyttig?
Hvem er den beregnet på?

Og viktigst av alt: Jeg har en datter som trenger tips til riktig kosthold for revmatiske sykdommer. Er det noe å hente?

Jeg prøver ikke å snylte altså, bare vite om boka er verdt å kjøpe til nybokpris :)

Jeg synes det er en av de beste lavkarbo bøkene på norsk. Den er som sagt omfattende i den forstand at den tar for seg endel medisin/anatomi men på en lettfattelig måte slik at alle forstår. Det er tydelig at den er skrevet av en lege som kan dette temaet godt. Selv om jeg har lest mange bøker og fulgt med mye på nett de siste årene ifm lavkarbo, lærte jeg mye nytt også.

Ellers er jeg en stor tilhenger av Ninka og kjernesunn - livsstilen. Det blir for ekstremt for meg å leve slik hundre prosent, men jeg har plukket mange oppskrifter og råd fra bøkene deres som har hatt effekt. I den forbindelse kan jeg også anbefale "Spis deg yngre" av Thorbjørg Hafsteinsdottir. Hun har samarbeidet mye med Ninka og har også endel flotte oppskrifter. Jeg er helt hektet på oppskriften hennes til "Brokkoli - smoothie".

Chantelle 26-04-10 15:00

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Har du lagt ut oppskrift på denne brokkoli-smoothiene da? kunne gjerne være int i den.
blir "spis deg yngre" smør på flesk(godt uttrykk her på lavkarbo:p) hvis man også har Kjernesunn-boka? siden mye av infoen/oppskrifter der kommer fra samme kilde. de går litt om hverandre eller?

Jeg er enig at å følge helt slavisk blir litt ekstremt.Tror jeg gjelder de fleste bøker innen emnet.
Det er uansett meningen å finne sin "vei". hvis man ønsker "hardcore" så kan man velge det. eller en middelvei. men tror at jo strengere man er(eller flinkere til å følge rådene) jo større sjanse for å oppnå gode resultater. kjernesunn er jo ikke bare opptatt av kosthold, men oppfatter også trening, helse i hus/hjem, stress, naturmed osv.

Sofie Hexeberg er også en dyktig foredragsholder. Kan anbefales hvis du får mulighet til det(mye fra boken hennes):)

EmilyB 26-04-10 22:43

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Nei, har ikke lagt ut oppskrift. Pleier stort sett ikke å legge ut oppskrifter jeg finner i bøker, fordi jeg synes forfatterne kan få betalt ved at folk kjøper den, men skal gjøre et unntak: ( Forøvrig er det ikke sikkert alle tåler den pga dadlene og frukten som er med)
BROKKOLISHAKE
1 dl soyamelk eller rismelk ( rismelk har noe sukker, så soyamelk er det beste)
2 dl ren ananasjuice eller appelsinjuice ( Jeg bruker appelsinjuice som jeg presser selv)
2 dadler
2 krm vaniljepulver
ca 20 friske mynteblader ( Hender jeg sløyfer dem)
1/2 banan eller en liten banan
150 gr dypfryst brokkoli
1 ss linfrøolje eller Oil of Life
1 måleskje (5g) valleproteinpulver
2 ts spirulinapulver ( kan sløyfes hvis du ikke skal bruke den som mosjonsdrikk)

Puttes i blender og shakes i noen minutter.
Jeg lager en egen komponert variant av denne om jeg trenger litt ekstra energi. Da bruker jeg soyamelk, to biter frossen spinat, frossen brokkoli, avocado, spirulina og et par bringebær, samt olje og proteinpulver. Smaken er ikke så god som den over, men den gir et skikkelig energikick og den føles rensende.

Det er ulike oppskrifter i Kjernesunn boka og spis deg yngre. Kjernesunn har kanskje flest og mest varierte oppskrifter, men jeg liker begge så godt at det er helt umulig å velge mellom en av dem.

Skal absolutt gå på foredrag med Hexeberg om jeg får anledning til det en gang. Har vært hos henne som pasient og synes hun er veldig flink.

sjarmisa 29-04-10 11:28

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Har lest boka og vært på legetime hos hexeberg. Veldig fornøyd hittil. Har gått på kostholdet en måned nå og har blitt kvitt noen plager men er en del som henger igjen enda. Gledermeg til lå få svar på blodprøver og skal kutte melk så får vi se om det skjer noe.

sunnereliv 29-04-10 19:51

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
 
Hvorfor kutte ut melk?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no