Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Lavkarbo apps til iphone/android? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44918)

j0achim 06-06-11 08:56

Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Hei!


Noen som har erfaring med lowcarb "apps" til mobil/web?




Grunnen til at jeg spør er at jeg skal kanskje lage en app selv (rettet mot norske brukere) som kan være et verktøy for å komponere "rett" mat, dvs en setter opp kosthold så vil applikasjon/web-app fortelle om du får i deg tilstrekkelig protein/karbo/fett.

Kanskje også være en app som kan gi litt tips om matretter som kan være enkle og greie som måltider. Samt også ha en alarm som kan fortelle bruker at nå er det på tide å få i seg ett glass vann.


Har masse idèr rundt dette, men bare lurer på om andre allerede har prøvd lignende?

Edla 06-06-11 09:32

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Jeg har ikke prøvet men jeg hadde gjerne hatt det og jeg kunde tenkt meg å betale 15-20 kr for å ha en og! :)

manne 06-06-11 09:34

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
MyNetDiary brukes på iPhone/IPad. Veldig fornøyd med den.

JanneBL 08-06-11 23:02

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Hørtes ut som en god idè! Finnes vertfall noen der du kan sjekke innholdet på matvarer, men har ikke funnet noen rettet spesielt mot lavkarbo. Kunne absolutt tenkt meg en slik app, så gi beskjed hvis noen finner/lager en!:D

Julie 09-06-11 00:05

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Men da burde du lage den til Symbian telefoner óg! :D

JanneBL 09-06-11 00:36

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Hva er symbian?:confused:

Julie 09-06-11 10:35

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JanneBL (Innlegg 1133420)
Hva er symbian?:confused:

Symbian er operativsystemet som brukes på Nokia-telefoner. ;)

Mellon 09-06-11 10:49

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Vil gjerne ha. Har brukt my net diary, men er engelsk, og merker at jeg stoler ikke helt på alt som ligger der inne. I tillegg nekter appen meg å velge kun 50 g karber om dagen, det blir helsemessig for lavt karb inntakt mener den. Men jeg liker å kunne loggføre mat, trening, vekt, mål og bilder. I tillegg kan du på appen legge inn en realistisk plan, og den sier når du er beregnet på å være i mål. Kunne godt hatt en tilsvarende på norsk- så gjerne se på den for ide om hva du skal/ kan ta med.

Hadde foresten vært genialt om den kunne synke med andre treningsapper, slik at det f eks ble automatisk registrert i dagboka når en hadde trent

marionilona 09-06-11 11:58

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Jaaaaaaa,vil ha!!!

trultemamma 09-06-11 13:16

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Ja takk til en slik app :D

Foksy 09-06-11 13:40

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
En sånn en vil jeg også ha, lag i vei! Mange kjøpere her inne ser det ut til:)

Eve 09-06-11 14:16

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
:spent::spent::spent:

Opheliia 09-06-11 15:12

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Ja :d

Elanessë 09-06-11 15:46

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Hadda garantert kjøpt en sånn ja. Spesielt dersom den kom på norsk.

karodukken 09-06-11 18:07

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
:ja:Det er jo en kjempe ide!
Om du klarer å få det til så skulle også vært sånn at du kunne velge en kostholdsfilosofi, evt hvor mange karber/protein/fett man skulle ha pr dag så ga den alarm når man overskrider tallene. :D

Hamster59 09-06-11 21:06

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Har en app til iphonen min, den heter lchf-guiden. Man scanner strekkode, og så skal man få opp om den er godkjent som lchf eller ikke. Problemet er at den er svensk og ikke reagerer på de norske strekkodene. Det er kun et fåtall varer den virker på, og selv på svenske varer som tyrkisk yoghurt virker den ikke.. Skal til Sverige i sommer, har tenkt å prøve den ut da. Men kunne veldig godt tenke meg en norsk versjon av den.

Tiki 09-06-11 22:54

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Har en som heter Low carb diet assistent. Men bruker den vel mest til å føre vekta mi.

Roadie 10-06-11 13:18

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Ja takk, dette vil vi gjerne ha!!!

Jeg har prøvd noen av de som allerede er (atkins, myfitnessPal, og noen andre). Problemet er som regel at de er unøyaktige, klumsete å bruke, vanskelige å tilpasse egne målsettinger, ikke virker offline, og selvsagt mangelen på norske matvarer + for lite mangfold av matvarer.

Derfor har jeg laget min egen manuelle dagbok, men en app som er enkel og rask å bruke vil jeg gjerne ha. Kjør på, du kan bli rik!!!:D

lisa_86 11-06-11 12:06

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Har har lasta ned Simple Calorie Count på min android, der legger man alt inn selv.
Så jeg skriver inn karbo mengder i stedenfor kalorier.
Også hvis man går inn på settings kan man skive inn antall man ikke vil overstige, også viser den rødt når du næmer det max antall.

LIBBA 11-06-11 18:10

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1134096)
Hadda garantert kjøpt en sånn ja. Spesielt dersom den kom på norsk.

Signerer den :)

StineK 11-06-11 18:16

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j0achim (Innlegg 1130133)
Grunnen til at jeg spør er at jeg skal kanskje lage en app selv (rettet mot norske brukere) som kan være et verktøy for å komponere "rett" mat, dvs en setter opp kosthold så vil applikasjon/web-app fortelle om du får i deg tilstrekkelig protein/karbo/fett.

Supert - og det jeg ønsker til droiden min er:
* Database med næringsinnhold men også mulighet for å legge inn flere varer selv.
* Kunne lage måltider ved å samle matvarer i en gitt mengde. Fx en porsjon rømmegrøt med spekemat.
* En logg over næringsinntak samt mål og vekt. Og en graf som viser siste måned/halvår ol.
* Evt. også føre treningslogg men det er ikke så viktig
* En kjapp og enkel måte å føre en gang til det man spiste i går slik at man slipper å knote inn alt på nytt hver dag.

Pruttilutt 11-06-11 22:42

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lisa_86 (Innlegg 1135641)
Har har lasta ned Simple Calorie Count på min android, der legger man alt inn selv.
Så jeg skriver inn karbo mengder i stedenfor kalorier.
Også hvis man går inn på settings kan man skive inn antall man ikke vil overstige, også viser den rødt når du næmer det max antall.

Hei! Lette etter den du nevner på android market, men fant ikke. Sikker på at det var det den hette?

Forøvrig har jeg lasta ned en app til min android som heter "Drinking water". Den minner meg på å drikke, kan stille inn hvor mange glass jeg skal drikke per dag, og når du har nådd målet får du applaus :)

Ellers er jeg veldig positiv til en norsk applikasjon :rolleyes:

lisa_86 12-06-11 10:12

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Ja den heter simple calorie count men fant ut at den ikke kom opp ved søking, men den kom opp når jeg søkte på utvikleren sitt navn, martin stone kom den opp først.

Pus_1808 13-06-11 10:15

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Dersom du skal lage en app, noe jeg hadde syntes hadde vært supert da jeg nettopp har fått meg en flott ny telefon, slenger jeg inn et par ønsker for hva du bør ha med. Noe er sikkert blitt nevnt før, men når du ser at det er enkelte ting som går igjen, så viser det hvor viktig det er å ha med.

- En oppdatert matvareguide som viser hvor mye karbohydrater, fett, proteiner og kalorier det er i matvarer per 100 g.
- Noen matvarer er vanskelige å måle i gram, som f.eks mel/korn o.l. Derfor hadde det vært greit å ha en kalkulator som omdannet dl om til gram.
1 dl hvetemel....... = ca. 60 g
1 dl kakao.......... = ca. 45 g
...etc
- Muligheten til å legge inn egne varer med næringsinnhold.
- Muligheten til å legge inn en oppskrift og få en oversikt over næringsinnholdet.
- Oversikt over hvilke matvarer som er tillat i de ulike diettene. F.eks hvilke sukkererstatninger som er tillat (erythritol/sukrin, stevia, maltitol, etc)


Har du noe kunnskap til lavkarbo selv forresten? Det er jo litt greit at du har det mener jeg:P

j0achim 15-06-11 23:43

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?
 
Supert å se at så mange er positive til noe slikt, har noen planer klare for hvordan jeg skal gå frem. Samnt jeg skal snappe opp noen av tipsene som er gitt i tråden!


Database for matvarer blir det med kalkulator for gitt antall gram.
Vekt/mat dagbok. (trening kanskje på sikt)
Loggføring av matretter hvor en kan hente frem gamle loggføringer på en rask måte.
Mulighet for å føre inn egene matvarer, som kanskje er mulig å dele med "andre/alle".
Vekt, karbohydrat, protein, fett, vitamin (de mest vanlige) grafer.


Applikasjonen blir skrevet i et universalt språk som gjør at så og si alle enheter som har nettilgang vil kunne brukes.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no