Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 29-05-13 17:47

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1444951)
Jeg var veldig negativ til muntlig , men må si jeg har endret mening totalt, er virkelig ikke så skummelt som det kan virke som. Jeg har hatt en del muntlig de siste to åra, og det kan jo variere hvordan det er, men stort sett så er alltid sensor å faglærer veldig hyggelig og støttende. De skjønner jo at man er nervøs

Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til det, men det er jo rimelig lenge siden sist. :)

j88 29-05-13 17:53

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1444959)
Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til det, men det er jo rimelig lenge siden sist. :)

På muntlig så har man jo iallfall større sjanse for å få sagt det man kan, selvom man kanskje ikke nødvendigvis får direkte spørsmål om akkurat det. Vi har iallfall fått beskjed om at det er i orden å vinkle det inn på andre ting, vitkigste er å få frem det man faktisk kan. Jeg skal selv ha en to delt eksamen på fredag, med en praktisk del foran hele klassen itillegg til lærer og sensor , så en muntlig del for sensor og lærer. Så ma nfår mye nye erfaringer når man går på skole, hehe
Masse lykke til på eksamen:)

Photobscura 29-05-13 18:07

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Takk! :D

Kitt 29-05-13 19:36

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1444840)
Nja. Mine to unger fikk brennkopputbrudd på hytta og alt vi hadde var brulidinsalve og klorhexidin. Jeg renset sårene 2-3 ganger om dagen og smurte på brulidin og det gikk bort etter noen dager til en ukes tid. Men fyttikatta som guttungen så ut på det verste!

Og hva tror du det er i brulidinsalve? Kan det være noe bakteriedrepende, tro? ;)

Julie 29-05-13 20:11

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Finnes det en "enkel" forklaring på hvorfor jeg har hatt så vondt i hodet og vært så svimmel de siste par dagene? :p

Carisma 29-05-13 20:59

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1444984)
Finnes det en "enkel" forklaring på hvorfor jeg har hatt så vondt i hodet og vært så svimmel de siste par dagene? :p

Lavtrykk eller lummert?

TrillTrall 29-05-13 22:03

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1444978)
Og hva tror du det er i brulidinsalve? Kan det være noe bakteriedrepende, tro? ;)

Men det er jo ikke antibiotika i den vel? For "alle" sier at man MÅ til lege og få antibiotika for at brennkopper skal forsvinne, min erfaring er altså at det kan være unødvendig.

Carisma 29-05-13 22:06

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1445008)
Men det er jo ikke antibiotika i den vel? For "alle" sier at man MÅ til lege og få antibiotika for at brennkopper skal forsvinne, min erfaring er altså at det kan være unødvendig.

Det har jeg aldri hørt. Har derimot hørt at man bare skal la de være i fred og for all del ta minstmulig på dem for å unngå smitte og arr.

TrillTrall 29-05-13 22:10

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1445011)
Det har jeg aldri hørt. Har derimot hørt at man bare skal la de være i fred og for all del ta minstmulig på dem for å unngå smitte og arr.

Hver gang det er snakk om brennkopper, både her inne og på andre nettfora, er det alltid opptil flere som sier at man MÅ til lege og få antibiotika snarest. Hvis det går greit bort med forsiktig vask (med klorhexidin), antibakteriell salve og god hygiene er det da ingen vits å proppe seg med antibiotika. :) Pille borti skal man ikke nei. Heldigvis har jeg aldri hatt det, jeg er en piller av rang... :o

Kitt 29-05-13 22:32

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Ingen som har sagt man må proppe seg med antibiotika. Det holder at den kommer i salveform!
Innimellom dukker det opp stammer som er brulidinresistente, men det finnes også mange andre alternativer som slett ikke handler om å spise antibiotika. Vet ikke hvor dere får det fra at antibiotika bare kommer i pille/intravenøs form.

Carisma 30-05-13 00:13

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hvorfor blør jeg neseblod så ofte for tida? Jeg blør vanligvis aldri neseblod siden blodet mitt levrer seg så fort.

Photobscura 30-05-13 00:23

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1445043)
Hvorfor blør jeg neseblod så ofte for tida? Jeg blør vanligvis aldri neseblod siden blodet mitt levrer seg så fort.

Enten så har du et litet blodkar som stadig sprekker (om man f.eks. snyter seg mye), og jeg går ut fra at det fortsatt fikses lett med å brenne blodkaret.
Ellers så vet jeg at hyppig neseblødning i verste fall kan være tegn på høyt blodtrykk ... :o

Carisma 30-05-13 01:20

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1445044)
Enten så har du et litet blodkar som stadig sprekker (om man f.eks. snyter seg mye), og jeg går ut fra at det fortsatt fikses lett med å brenne blodkaret.
Ellers så vet jeg at hyppig neseblødning i verste fall kan være tegn på høyt blodtrykk ... :o

Blodtrykket var heller på den lave siden etter påske, tror ikke det er så mye endret. Og det er ikke samme side, så blodkar er de nok heller ikke :confused:

Julie 30-05-13 01:45

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1444997)
Lavtrykk eller lummert?

Ja, jeg tenkte også på det, men så har jeg aldri opplevd noe lignende før når det har vært såpass varmt... :confused:

Lillemy71 30-05-13 07:42

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1444955)
På nettet kan man lese om en forsker som mener å ha funnet ut at mygga helst suger blod fra kåte folk. Det er jo også hevdet at mygga foretrekker det blodet som er søtest. Så bør jeg derfor gå med et skilt for å informere andre om at mygga ikke stikker meg fordi jeg går på lavkarbo og ikke fordi jeg ikke er kåt?? :p

Ha ha ha, tenkte akkurat på det samme :D

Før lavkarbo ble jeg alltid totalt oppspist av mygg, men ikke så mye nå lengre. Sendte forøvrig linken på denne artikkelen til ei venninne for hu sa at hu aldri blir stukket av mygg... blei rett og slett fornærma gitt :p

For å si det sånn så får jo klaging på myggstikk en helt ny dimensjon etter dette :D

smgj 30-05-13 08:46

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1445053)
Ha ha ha, tenkte akkurat på det samme :D

Før lavkarbo ble jeg alltid totalt oppspist av mygg, men ikke så mye nå lengre. Sendte forøvrig linken på denne artikkelen til ei venninne for hu sa at hu aldri blir stukket av mygg... blei rett og slett fornærma gitt :p

For å si det sånn så får jo klaging på myggstikk en helt ny dimensjon etter dette :D

Åh... jeg ble aldri plaget av mygg ... før. Men de siste 2-3 årene tiltrekker jeg alt av blodsugere. Vel - Husets Herre skal ikke se den artikkelen - da kommer han hil å sette seg ned og vente på "bivirkningene"... :p

Lillemy71 30-05-13 13:20

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1445059)
Åh... jeg ble aldri plaget av mygg ... før. Men de siste 2-3 årene tiltrekker jeg alt av blodsugere. Vel - Husets Herre skal ikke se den artikkelen - da kommer han hil å sette seg ned og vente på "bivirkningene"... :p

Ha ha ha ser det for meg :D :D :D

Men for å være litt alvorlig oppi det hele, så er jo egentlig overskriften et skikkelig oppkok for å få oppmerksomhet og folk biter jo på etter bl.a. FB og dømme. Tar man seg tid til å lese og lese hele greia er det vel ikke helt kåtskapen som avgjør om man blir stukket eller ei :p

smgj 30-05-13 13:40

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1445086)
Ha ha ha ser det for meg :D :D :D

Men for å være litt alvorlig oppi det hele, så er jo egentlig overskriften et skikkelig oppkok for å få oppmerksomhet og folk biter jo på etter bl.a. FB og dømme. Tar man seg tid til å lese og lese hele greia er det vel ikke helt kåtskapen som avgjør om man blir stukket eller ei :p

Har ikke lest artikkelen, men det høers ut som det er et oppkok på det samma gamle: CO2, ferhormoner, varme og svette. Noe må da mygga bruke for å kjenne igjen varmblodige pattedyr, og det at vi skiller ut CO2, varme og svette/ferhormoner er vel nyttig å orientere seg etter. Noen av oss er til og med varmere enn andre, og spesielt dersom vi drikker alkohol (åpner kapillærårene og senker hemninger) så kan vel ganske mange faktorer virke som lokkemidde på mygg. Seksuell tiltrekning fungerer til forveksling likt alkohol på noen punkter... :rolleyes: Uten at jeg har tenkt å se skjevt på folk som klager over mygg av den grunn.

Kanutten 30-05-13 15:43

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1445091)
Har ikke lest artikkelen, men det høers ut som det er et oppkok på det samma gamle: CO2, ferhormoner, varme og svette. Noe må da mygga bruke for å kjenne igjen varmblodige pattedyr, og det at vi skiller ut CO2, varme og svette/ferhormoner er vel nyttig å orientere seg etter. Noen av oss er til og med varmere enn andre, og spesielt dersom vi drikker alkohol (åpner kapillærårene og senker hemninger) så kan vel ganske mange faktorer virke som lokkemidde på mygg. Seksuell tiltrekning fungerer til forveksling likt alkohol på noen punkter... :rolleyes: Uten at jeg har tenkt å se skjevt på folk som klager over mygg av den grunn.

Jeg konkluderer da med at jeg er veldig flink i lavkarboveien siden jeg ikke blir plaget av mygg hverken når jeg subler vin i finværet (har ferie nå og tidenes beste mai måned mtp varme og sol) og det at vinsubling veldig ofte fører til noe annet.
:heia: Flink med lavkarboen jeg!! I dag blir det forresten reker og hvitvin på verandaen. :sikle:

Photobscura 31-05-13 14:15

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hva skjer om jeg fryser ned seiblokker som har vært frosne ...?

Cyan 31-05-13 15:17

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1445234)
Hva skjer om jeg fryser ned seiblokker som har vært frosne ...?

DEt sies jo at tint fisk kan fryses ned igjen dersom den tilberedes, men ikke ellers. Vet ikke hvorfor, men fisk bederves fort så det er vel noe av grunnen. Forøvrig tror jeg ikke det skjer noe spesielt i og for seg, den fosken har sikkert vært tint og frosset igjen flere ganger før den havner i fryseboksene våre :p (men jeg vet altså ikke).

Photobscura 31-05-13 15:41

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1445244)
DEt sies jo at tint fisk kan fryses ned igjen dersom den tilberedes, men ikke ellers. Vet ikke hvorfor, men fisk bederves fort så det er vel noe av grunnen. Forøvrig tror jeg ikke det skjer noe spesielt i og for seg, den fosken har sikkert vært tint og frosset igjen flere ganger før den havner i fryseboksene våre :p (men jeg vet altså ikke).

Hm, ok. Jeg tror jeg risikerer det, altså. Det er to blokker sei fra First price, så ikke noe stort tap. Planen var å lage fiskekaker av det, men jeg rekker ikke før jeg reiser bort for et par dager, og å la dem ligge i kjøleskapet til mandag er uansett ikke et godt alternativ, dersom det går greit å fryse dem. ;)

Julie 31-05-13 19:53

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hjelp!!! Sølte råkrem på stoffsofa: noen tips om hvordan jeg kan få fjernet det? Har tatt en klut med varmt vann og har gnidd over området, men er det noe mer jeg kan gjøre? Mamma kommer til å få fnatt om hun ser det! :eek:

Bønna200 31-05-13 20:05

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1445269)
Hjelp!!! Sølte råkrem på stoffsofa: noen tips om hvordan jeg kan få fjernet det? Har tatt en klut med varmt vann og har gnidd over området, men er det noe mer jeg kan gjøre? Mamma kommer til å få fnatt om hun ser det! :eek:

Du kan jo prøve med zalo? Jeg har ikke noe erfaring med dette, men det kan vel ikke skade å prøve?

Julie 31-05-13 20:08

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1445270)
Du kan jo prøve med zalo? Jeg har ikke noe erfaring med dette, men det kan vel ikke skade å prøve?

Jeg tenkte på det, men så vet jeg ikke om det kan komme til å bleke stoffet...?

Bønna200 31-05-13 20:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1445273)
Jeg tenkte på det, men så vet jeg ikke om det kan komme til å bleke stoffet...?

Jeg vil ikke ha ansvar for at du herper sofaen. :p Men jeg tror ikke det skal ha noe å si. Har brukt zalo på klær etter rødvinsflekker og tøyet er helt fint etterpå.

smgj 31-05-13 20:28

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Zalo pleier å gå bra. Men vanish flekkfjerrner kan bleke mørke stoffer (av erfaring...)

Julie 31-05-13 20:28

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
1 Vedlegg
Sånn ser det ut for øyeblikket...

Det ser liksom ikke ut som om det kommer til å bli noen flekk, men det kan jo hende at det isåfall ikke vil vises før det tørker? Kan ikke så mye om sånt, så mulig det er helt feil... :o

Vil liksom ikke begynne å tukle med Zalo med mindre det er nødvendig, men vil Zalo være like effektivt om jeg lar området tørke først for å se om det er igjen noen flekk?

Edit: det våte området er forresten en del mørkere enn på bildet - vet ikke om det gjør noen forskjell, men tenkte jeg skulle nevne det. :p

smgj 31-05-13 20:47

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1445277)
Sånn ser det ut for øyeblikket...

Det ser liksom ikke ut som om det kommer til å bli noen flekk, men det kan jo hende at det isåfall ikke vil vises før det tørker? Kan ikke så mye om sånt, så mulig det er helt feil... :o

Vil liksom ikke begynne å tukle med Zalo med mindre det er nødvendig, men vil Zalo være like effektivt om jeg lar området tørke først for å se om det er igjen noen flekk?

Edit: det våte området er forresten en del mørkere enn på bildet - vet ikke om det gjør noen forskjell, men tenkte jeg skulle nevne det. :p

Råkrem sa du? Da er det vel egget som er problemet... Ikke la det tørke "hardt", men bare av seg selv, eller gjennom å klemme f.eks en håndduk mot. Ser det bra ut lar du det være.
Er det fremdeles flekk kan du bruke zalo (eller vanish om zalo ikke klarer seg. Tror det skal gå fint på så lyst stoff som det der. :)). Tror ikke det har så mye å si om egg tørker eller ikke sålenge du har klart å få av mesteparten.

Julie 31-05-13 21:00

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1445274)
Jeg vil ikke ha ansvar for at du herper sofaen. :p Men jeg tror ikke det skal ha noe å si. Har brukt zalo på klær etter rødvinsflekker og tøyet er helt fint etterpå.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1445286)
Råkrem sa du? Da er det vel egget som er problemet... Ikke la det tørke "hardt", men bare av seg selv, eller gjennom å klemme f.eks en håndduk mot. Ser det bra ut lar du det være.
Er det fremdeles flekk kan du bruke zalo (eller vanish om zalo ikke klarer seg. Tror det skal gå fint på så lyst stoff som det der. :)). Tror ikke det har så mye å si om egg tørker eller ikke sålenge du har klart å få av mesteparten.

Tusen takk for svar, begge to! Fjernet egg- og kremblandinga med én gang, og gned som sagt så en utvridd/fuktig klut ganske hardt over området. Skal holde et øye med det og muligens prøve å gni litt Zalo på et område på sofaen som ikke er like synlig for å se om det går bra.

Hadde nok ikke vært så panisk ellers, men dette er en nokså ny (og dyr) sofa som mamma har advart meg flere ganger om å være forsiktig med når jeg sitter der og spiser... :o

vaskeklut 31-05-13 22:31

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1445293)

Hadde nok ikke vært så panisk ellers, men dette er en nokså ny (og dyr) sofa som mamma har advart meg flere ganger om å være forsiktig med når jeg sitter der og spiser... :o

Jeg har lært at mamma (nesten) alltid har rett, og at det i grunn er greiest å gjøre som hun sier....... :rolleyes:

Julie 31-05-13 22:52

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1445325)
Jeg har lært at mamma (nesten) alltid har rett, og at det i grunn er greiest å gjøre som hun sier....... :rolleyes:

Ja, ikke sant? :(

Det hadde tørket nok til at det så ut som det var en litt mørkere flekk der, så har blottet og gnidd litt med Zalo og damp klut om hverandre for å se om det hjelper. Får håpe at det rett og slett ikke hadde tørket helt, og/eller at flekken kommer til å være lys nok til at den ikke merkes, eller at mamma avfeier det som en gammel flekk som skjedde i påska når hun før eller siden legger merke til den... vi får se. :(

Lava 31-05-13 23:52

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Bleker Zalo da? Min mor sier vi skal bruke zalo på fettflekker. :ja:

Vet ingenting om egg på tøy.... *løper ut*

Photobscura 01-06-13 00:26

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Har aldri opplevd at zalo bleker noe som helst. :) Løser opp fett gjør det derimot.

smgj 01-06-13 09:43

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1445339)
Bleker Zalo da? Min mor sier vi skal bruke zalo på fettflekker. :ja:

Vet ingenting om egg på tøy.... *løper ut*

Zalo bleker bare dersom fargen på tingen ikke er helt fiksert. Som regel er ikke det noen issue. :)

Carisma 01-06-13 09:58

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Det kan noen ganger se ut som zalo bleker, men det er som regel såpeskummet. Vask med rent vann etterpå så blir det borte.

Hvordan ser den ut i dag?

Julie 01-06-13 11:06

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1445377)
Hvordan ser den ut i dag?

Området der jeg hadde sølt var litt gulaktig og en anelse mørkere enn resten av sofaen, så jeg tok en ny runde med litt mer Zalo denne gangen og håper det tar det. Det er i alle fall ikke så ille som jeg trodde det kom til å bli: skal sende bilde litt senere på dagen når det har tørket. :p

Cyan 02-06-13 06:31

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Kan blåbær farge avføringen lys rød? Poden har diare på andre dagen og har lyse røde flekker i avføringen som ser ut som blod. Konsistensen har også blitt litt slimete. Han drakk blåbærsaft i går, så jeg tenkte det kunne være det, men google sier at den kan bli mørk og nærmest svart, men ikke noe om rødt. Han har ikke spist noe annet. Ellers virker han å være i grei form med litt feber, og har såvidt begynt å spise igjen as we speak (har hatt både veldig høy feber og feberkrampe natt til i går), men denne diareen blir altså bare verre. Men så lenge allmenntilstanden er grei er det vel ikke noe å springe ned legevakten for?

Kitt 02-06-13 07:22

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1445478)
Kan blåbær farge avføringen lys rød? Poden har diare på andre dagen og har lyse røde flekker i avføringen som ser ut som blod. Konsistensen har også blitt litt slimete. Han drakk blåbærsaft i går, så jeg tenkte det kunne være det, men google sier at den kan bli mørk og nærmest svart, men ikke noe om rødt. Han har ikke spist noe annet. Ellers virker han å være i grei form med litt feber, og har såvidt begynt å spise igjen as we speak (har hatt både veldig høy feber og feberkrampe natt til i går), men denne diareen blir altså bare verre. Men så lenge allmenntilstanden er grei er det vel ikke noe å springe ned legevakten for?

Blåbærsaft kan gi rar farge på avføringen, ja! Blod i avføring er sjelden lyse rødt, mer svart eller mørk, mørkrødt.

Så lenge feberen er på vei ned og han spiser og drikker, trenger du ikke løpe til legevekten, nei!
Putt litt salt i blåbærsaften hans, en liten klype bare, og gi han mage-snill-mat i dag, du. Og følg med på allmenntilstanden, selvfølgelig!
Har han fortsatt diare i morgen, kan du ta en telefon til fastlegen og høre hva de syns der. Han er jo ikke så liten, men liten nok til å bli ganske påvirket av langvarig diare!
God bedring! :klem:

Cyan 02-06-13 07:33

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1445479)
Blåbærsaft kan gi rar farge på avføringen, ja! Blod i avføring er sjelden lyse rødt, mer svart eller mørk, mørkrødt.

Så lenge feberen er på vei ned og han spiser og drikker, trenger du ikke løpe til legevekten, nei!
Putt litt salt i blåbærsaften hans, en liten klype bare, og gi han mage-snill-mat i dag, du. Og følg med på allmenntilstanden, selvfølgelig!
Har han fortsatt diare i morgen, kan du ta en telefon til fastlegen og høre hva de syns der. Han er jo ikke så liten, men liten nok til å bli ganske påvirket av langvarig diare!
God bedring! :klem:

Takk :suss:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no