Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Vedvarende vekttap (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Lavkarbo brød? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11751)

Sissi 19-02-07 19:06

Lavkarbo brød?
 
Kan jeg spise lavkarbo brød som man får kjøår på meny å sånn? Eller er det fy,fy??

Hilsen Meg

Nille 19-02-07 19:27

Sv: Lavkarbo brød?
 
Hvis du tar en titt på næringsinnholdet på det brødet så ser klart at det er fyfy ja. Det er ikke lavkarbo i vår definisjon av ordet !

Sissi 19-02-07 20:02

Sv: Lavkarbo brød?
 
Men synes det stod 28g karber på 100g brød?? og en skive veier 30g og da blir det 8,4g karber på en skive?
Hilsen Meg

Nille 19-02-07 20:59

Sv: Lavkarbo brød?
 
Jeg har ikke sett noe brød i butikken med så lavt karboinnhold som 28 karber pr 100 gram. Du har ikke trukket fra fiberet da ? Det skal IKKE trekkes fra på norske næringsinnhold. Det er allerede trukket fra. (EU standard).

Men uansett er det altfor mye med 8,4 gram på en skive. Vet ikke hvor langt du har kommet på Atkins da. Men du bør iallefall være oppe i godt over 40 karber pr dag for å rettferdiggjøre EN skive til 8,4 - så har du kommet så lant og opp til trinnet med korn på vedvarende lista - er det sikkert greitt.

:)

stinasol 19-02-07 21:10

Sv: Lavkarbo brød?
 
hva butikk og hva heter brødet......lurer jeg på ..begynner faktisk å bli så pass dritt lei kjøtt (for ikke så snakke om alle de deilige nyhetene i avisen for tiden...kjøttdeig med pels i og pølse med rotte labber...så nå tror jeg at det er på tide å innføre en skive i ny og ne...vist dette er riktig da 8.4 så kan jeg leve med det :)

Sissi 19-02-07 22:21

Sv: Lavkarbo brød?
 
Kansje jeg husker feil, men synes det stod 28 på 100g!! Hmm.. Men det er nok for tidlig for meg å spise det brødet ja :)

Jeg kjøpte det på meny, men tror de har det på kiwi å.. Heter lav karbo brød, er fra bakers tror jeg, er grønn pose på den :)

Jeg får vente med å spise det brødet til jeg kommer opp i 40 karber om dagen jeg da :)

Hilsen Meg

Carisma 19-02-07 22:54

Sv: Lavkarbo brød?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av stinasol (Innlegg 236137)
pølse med rotte labber...

WHAT?? :eek: :eek: :eek:

majmaj 20-02-07 00:22

Sv: Lavkarbo brød?
 
Fra Bakers sine hjemmesider om brødet:
http://www.bakers.no/eway/default0.a...;4328;::10:0:0

Jeg fant ikke noe om innhold,men det sto vel 30% mindre karbo gjorde det ikke? :confused:

Traxior 20-02-07 01:49

Sv: Lavkarbo brød?
 
Du hadde nok ganske så rett...

Ernæringsfakta for BAKERS LAVKARBO Velsmakende grovbrød
BAKERS LAVKARBO brød inneholder 30 % mindre karbohydrater og over dobbelt så mye proteiner som vanlig kneippbrød. BAKERS LAVKARBO inneholder rikelig med kostfiber fra solsikkekjerner, havregryn, sammalt rug og sikkorirot – et godt alternativ for deg som ønsker er velsmakende grovbrød med energi som varer.

Ingredienser:
Vann, hvetemel, solsikkekjerner, havregryn, hvetegluten, soyaprotein, sammalt rug, linfrø, inulin (kostfiber), olivenolje, salt, maisstivelse, tørket hvetesurdeig, fruktose, fortykningsmiddel, johannesbrødkjernemel.

Næringsinnhold per 100 gram brød:
Energi, kcal 249
kJ 1022
Protein, g 14,8
Karbohydrater, g 28,1
Hvorav sukkerarter, g 0,6
Fett, g 8,6
Hvorav mettede fettsyrer, g 1,0
Kostfiber, g 7,8
Natrium, g 0,5

Forøvrig funnet her

Nille 20-02-07 07:52

Sv: Lavkarbo brød?
 
Takk for info Traxior og Majmaj !

Dere av dere som går på Ketolysekuren eller Atkins Induksjon og har en karbegrense på 15-20 karber kan IKKE spise dette brødet enda. Vent til dere ligger på et nivå rundt 40-50 karber til dagen. En brødskive skal ikke ta så mye som 8-9 karber av en allerede liten karbekvote. De karbene en har til rådighet her skal brukes på grønnsaker og mat med stor næringstetthet.

Men for folk på vedvarende - vedlikehold. Lindberg eller lavkarbo retninger som tillater mer karber, - er det et flott alternativ !

Carisma 20-02-07 09:20

Sv: Lavkarbo brød?
 
Er det mindre karbohydrater i det brødet enn i vanlig Lindbergbrød?

tbear 20-02-07 09:23

Sv: Lavkarbo brød?
 
Når det gjelder Bakers Lavkarbo - vet du om de 28,1 kh er medregnet innholdet av kostfiber på 7,8? Dvs er det slik at netto karber er 20,3? Jeg prøver å sammenlikne dette brødet med Fedons fullkornbrød som er oppgitt å inneholde 18,2 kh- og jeg antar at det er regnet som netto karber, dvs etter fratrekk av kostfiber på 9,7 g.

For øvrig er Linbergbrødet meget lett i vekt, jeg målte en tynn skive til 12 g - eller tilsvarende 2,2 g kh. En slik skive kan vel de fleste unne seg om man føler for det?

stinasol 20-02-07 09:29

Sv: Lavkarbo brød?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 236158)
WHAT?? :eek: :eek: :eek:

ja,det var en liten jente som satt og spiste hot dog med familien sin og inni der lå det en ekstra liten kjøtt bit...yumm yumm...en liten blå/råtten rotte labb med klør på å greier...deilig...og så var det vel bare et par dager etter at en kvinne fant en stor pels dott/bust i kjøttdeigen,ja det er jo i utgansgspunktet ikke den mest delikate maten da...kvernet gørr men nå ble det straks ikke et deilig alternativ til tross for at det er billig og kjempe raskt og lage..er jo ikke ofte sånt skjer og jeg skylder ikke på gilde sånn sett men alikevell er det noe som stopper meg når jeg ser disse varene i butikken(iallefall for en periode :rolleyes: )

Nille 20-02-07 09:32

Sv: Lavkarbo brød?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tbear (Innlegg 236220)
Når det gjelder Bakers Lavkarbo - vet du om de 28,1 kh er medregnet innholdet av kostfiber på 7,8? Dvs er det slik at netto karber er 20,3? Jeg prøver å sammenlikne dette brødet med Fedons fullkornbrød som er oppgitt å inneholde 18,2 kh- og jeg antar at det er regnet som netto karber, dvs etter fratrekk av kostfiber på 9,7 g.

For øvrig er Linbergbrødet meget lett i vekt, jeg målte en tynn skive til 12 g - eller tilsvarende 2,2 g kh. En slik skive kan vel de fleste unne seg om man føler for det?

I følge EU/EØS-standard, som Norge har forpliktet seg til å følge, er det alltid (og uten unntak) oppgitt netto karber på næringsinnhold på varer produsert innefor EU/EØS, dvs. at for dette brødet er brutto karber 37.8 - minus fiber = 28,1 karber.

Innholdet på Fedon sitt brød er også oppgitt i netto karber.

Dere kan IKKE trekke fra fiber !!

Næringstabellen er oppbygget på samme måte.

Nille 20-02-07 09:42

Sv: Lavkarbo brød?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 236216)
Er det mindre karbohydrater i det brødet enn i vanlig Lindbergbrød?

:nei:

Carisma 20-02-07 09:50

Sv: Lavkarbo brød?
 
Fint for hvis jeg "må" ha brød foretrekker jeg by far Lindberg sitt.... :rolleyes:

(Forøvrig må jeg si at jeg blir veldig misunnelig av å se tickeren din, nille! :D )

Nille 20-02-07 09:57

Sv: Lavkarbo brød?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 236235)
Fint for hvis jeg "må" ha brød foretrekker jeg by far Lindberg sitt.... :rolleyes:

(Forøvrig må jeg si at jeg blir veldig misunnelig av å se tickeren din, nille! :D )

Helt enig med deg Carisma !! :)

http://www.foreldreportalen.no/forum...ede/danse2.gif.....og jeg gleder meg jeg....til neste lørdag...

Gerd 20-02-07 10:11

Sv: Lavkarbo brød?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tbear (Innlegg 236220)
Når det gjelder Bakers Lavkarbo - vet du om de 28,1 kh er medregnet innholdet av kostfiber på 7,8? Dvs er det slik at netto karber er 20,3? Jeg prøver å sammenlikne dette brødet med Fedons fullkornbrød som er oppgitt å inneholde 18,2 kh- og jeg antar at det er regnet som netto karber, dvs etter fratrekk av kostfiber på 9,7 g.

For øvrig er Linbergbrødet meget lett i vekt, jeg målte en tynn skive til 12 g - eller tilsvarende 2,2 g kh. En slik skive kan vel de fleste unne seg om man føler for det?

Kostfiber er allerede trukket fra, det er 28,1 karbohydrater i brødet..

Sissi 20-02-07 16:27

Sv: Lavkarbo brød?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Traxior (Innlegg 236180)
Du hadde nok ganske så rett...

Ernæringsfakta for BAKERS LAVKARBO Velsmakende grovbrød
BAKERS LAVKARBO brød inneholder 30 % mindre karbohydrater og over dobbelt så mye proteiner som vanlig kneippbrød. BAKERS LAVKARBO inneholder rikelig med kostfiber fra solsikkekjerner, havregryn, sammalt rug og sikkorirot – et godt alternativ for deg som ønsker er velsmakende grovbrød med energi som varer.

Ingredienser:
Vann, hvetemel, solsikkekjerner, havregryn, hvetegluten, soyaprotein, sammalt rug, linfrø, inulin (kostfiber), olivenolje, salt, maisstivelse, tørket hvetesurdeig, fruktose, fortykningsmiddel, johannesbrødkjernemel.

Næringsinnhold per 100 gram brød:
Energi, kcal 249
kJ 1022
Protein, g 14,8
Karbohydrater, g 28,1
Hvorav sukkerarter, g 0,6
Fett, g 8,6
Hvorav mettede fettsyrer, g 1,0
Kostfiber, g 7,8
Natrium, g 0,5

Forøvrig funnet her

Bra :) Var det jeg trodde..

an_ta 09-04-10 13:04

Sv: Lavkarbo brød?
 
Jeg kjøper speltbrød i skiver av merke SUNT&GODT, fra fryser på Meny. 1 skive har ca.6 karber (28/100g), har jeg noe å gå på av dagsgrensa og ikke vet hva jeg skal spise putter jeg 1 eller 2 skiver i toaster, smaker kjempegodt.

rille0007 21-04-10 18:19

Sv: Lavkarbo brød?
 
Her er en oppskrift på lavkarbobrød:
Det er ca 8 gram karbohydrater pr 100 gram, det er jo ganske bra.

1 boks Creme Fraiche
1ss bakepulver
8ss linfrø
150 g kruskakli
100 g sesamfrø
100 g solsikkefrø
6ss olje(smakløs olje)
litt salt(etter smak)
8 egg

Pisk eggene, ha i resten av ingrediensene.
Hell alt i en brødform dekket med bakepapir(ellers sitter brødet fast)
Stek i 1 time på 200 grader.

Jeg bruker å tilsette valnøtter for litt ekstra smak, har også bakt det med soltørkede tomater og oliven i, kjempegodt!!

mindreogmindre 05-08-10 12:54

Sv: Lavkarbo brød?
 
I charlottenberg (Sverige) får de nå inn law-carb brød med bare 2.7 karb pr.skive....brødet er utrolig godt, smaker brød, ikke egg :))
De har også fått in lavkarb pasta også -)

Adelaide1 26-01-11 21:15

Sv: Lavkarbo brød?
 
Hvilke lavkarbobrød finnes per dags dato her i landet? mvh jente 25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no