Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Tør du svare ærlig på dette? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43697)

Livsglede 05-05-11 10:39

Tør du svare ærlig på dette?
 
Hvor ofte trør du på vekta?

Dolsi 05-05-11 10:44

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Kun en gang i uka og det er helt sant :D

Har hatt tider der jeg gikk på vekta daglig, men det var så fustrerende at jeg sluttet med det for flere år siden.

Nerthus 05-05-11 10:46

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
hahaha - ja det tør jeg. Siden jeg har holdt på så lenge så bestemmer ikke vekta lengre humøret mitt... men jeg veier hver morgen og hver kveld. Den stemmer vanligvis overens med vanninntak/hvor sent jeg spiste og hvor mye, evt mens osv...

MEN det betyr ikke at jeg anbefaler dette til alle... Er man ferskis - holder det med en gang i uka fordi man (egen erfaring) blir obsessed!!! med vekta om den går opp en kilo pga mens eller mye saltmat feks - og man går i panikk gjennom hva man har spist, spiser gjerne mindre de neste dagene, eller tviler på hele lavkarboprinsippet - gjør store endringer - blir lei seg - synes man plutselig er mye tjukkere en FØR man gikk på vekta osv... ;)

lottesinverden 05-05-11 10:48

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Nesten hver dag :o

Nnem 05-05-11 10:49

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
I begynnelsen veide jeg meg hver dag. En periode 1 gang i uka. Nå veier jeg meg 2 ganger i uka.

kthnk 05-05-11 10:52

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Vekta kan stikke til h....:mad:
Jeg skal ikke veie meg nå før til sommeren en gang, så får den vise det den viser da

Klær blir løsere og jeg blir sprekere, det merker jeg. Får holde meg til det :)
Vekta svinger mye, og går ikke noe særlig nedover .

Bøtt 05-05-11 11:02

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
I begynnelsen av min lavkarbokarriere:Dså gikk jeg søren meg på vekta hver dag.Men så starta jeg en tråd hvor flere sammlet seg og bare veide oss en gang i mnd.Da ble jeg kvitt veiehysteriet mitt .Så nå går jeg en gang i uka eller flere uker kan gå også:)

Så for de som blir for opphengt i veiing er det å anbefale å sette den vekk en stund for å bli litt avvvendt:D

surflover 05-05-11 11:04

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
akkurat nå er det hver dag gitt!

Imse 05-05-11 11:06

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Hver morgen. Gjort det i 15 år nå.. Jeg blir ikke stressa når vekta ikke rikker seg, jeg blir stressa når vekta går opp over lang tid( et hopp på et par kilo nå og da stresser meg ikke). Å veie meg er nok bare en vane, på lik linje med at jeg alltid setter på meg briller med en gang jeg står opp og at jeg alltid drikker kaffe før jeg i det hele tatt tenker på mat.

Blir man stresset av vekta, så burde man holde seg langt unna den.

Rin 05-05-11 11:19

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Varierer. Daglig i de periodene jeg forventer endring, enten det er "reell" eller bare gjelder midlertidig vannvekt som bruker tid på å forsvinne igjen. Kunne likegodt holdt meg til å veie én gang i måneden, siden jeg vet hvilken uke i måneden jeg oftest er vannfri og oppnår faktisk vektnedgang. :cool:

Lullen 05-05-11 11:28

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Stort sett hver morning :)
Har ikke noe problemer med å se at den går litt opp og ned...

Zillah 05-05-11 11:31

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Som regel kvar måndag. Ikkje så ofte at eg veg meg innimellom.
Gjorde det for eit par veker sidan for da fikk eg ikkje i meg mat, og ville vere litt obs, men ellers så har det ikkje så mykje for seg for min del å dra fram vekta oftare enn ein gong i veka.

Supah 05-05-11 11:38

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1098286)
hahaha - ja det tør jeg. Siden jeg har holdt på så lenge så bestemmer ikke vekta lengre humøret mitt... men jeg veier hver morgen og hver kveld. Den stemmer vanligvis overens med vanninntak/hvor sent jeg spiste og hvor mye, evt mens osv...

Jeg gjør også det. Hver kveld og hver morgen. Først ble jeg litt opphengt i vekten, og lot den styre humøret mitt. Nå synes jeg det bare er veldig greit å ha full kontroll. :smile:

Kitt 05-05-11 11:57

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Hver eneste morgen jeg husker det/har tid! :)
Er for gammel i gamet til å la meg stresse, men vet av erfaring at om jeg får vekt- skrekk, kommer kiloene fort!

kattungen 05-05-11 11:59

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Hver dag :D

Bjella 05-05-11 12:09

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Hver dag som regel, noen ganger glemmer jeg det, noen ganger blir det morgen og kveld. Begynte med det nå etter jeg peilet meg inn på ketolyse. Er jo veldig motiverende haha. Nå i begynnelsen hvor kg renner av. Etterhvert vil jeg nok veie meg 1 til 2 ganger i uka tenker jeg.

Peppa Gris 05-05-11 12:12

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Det blir noen ganger i uka ja, men ikke hver morgen. Jeg blir pottesur om vekta går opp, så det er greit med noen dager i mellom.

Jabba 05-05-11 12:15

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Hver morgen!

Labomba 05-05-11 12:16

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Hva vekta sier er helt uint for meg:p
Åssen kroppen min ser ut er derimot viktig. Veier meg kanskje 2 ganger hver 3. uke ;) Det vises på kroppen og på klærna mine, derfor er ikke vekta så viktig.

Jeanettk 05-05-11 12:16

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
alt for ofte..

Dolly 05-05-11 12:43

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
hver morgen og kveld, når jeg kommer på det, men tar den ikke med på camping i helgene så da blir det jo en hyggelig overraskelse når jeg kommer hjem

Therese_M 05-05-11 12:44

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
2-3 ganger i året. Jeg har ikke vekt selv, så det blir kun i ferier når jeg er hjemme hos mamma :geip:

Egwene 05-05-11 12:53

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Før påske pleide jeg å veie meg hver eneste dag, og tilslutt følte jeg at jeg nesten ble litt sliten av det:P

Men i påskeferien hadde jeg det fint, og der jeg var, var det ingen badevekt og det fikk roet meg ned litt.
Veide meg etter at jeg kom hjem, og la merke til at det ikke hadde så mye å si.

Så nå veier jeg meg kanskje bare et par ganger i uka:)
Kommet over stresset føler jeg^^

Livsglede 05-05-11 12:54

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Så da er vi NORMALE alle sammen altså:D litt sånt utilregnelige når det gjelder vekta. Jeg for min del har perioder der jeg trør på vekta morgen, middag og kveld,:eek: andre ganger putter jeg vekta laaaaaangt vekk og ignorerer den i en laaaaang periode, før syken får meg til å dra den frem igjen. Litt greit å høre at det er flere som meg:D

Photobscura 05-05-11 12:59

Sv: Tør du svare ærlig på dette?
 
Når jeg kommer på det. Altså alt fra daglig til annenhver uke. Mest som kontroll. Stresser aldri med det. Den gang jeg derimot stressa var da jeg hadde en fast veiedag i uka, da sto alt og hang på den ene dagen, og jeg holdt på å få spader om jeg ikke så resultater.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no