Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Frappuccino! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34307)

Fruitdrops 09-06-10 23:23

Frappuccino!
 
Har du noen gang vært på en Starbucks og kjøpt deg en frappuccino?
Hvis ikke har du gått glipp av noe! Og har du det så vet du hva jeg snakker om!
Det er i utgangspunktet krem, is og kaffe, eller karamel, jordbær, vanilje.. Det er alle mulige slags varianter, og det er superdigg!!! Se herlighetene her! :sikle:

Så ikke rart jeg er i ekstase nå som jeg har funnet en oppskrift på lavkarbo frappuccino! :w00t: Se her!

Har ikke prøvd denne enda, men skal lage imorgen!
Prøver å oversette så godt jeg kan xD


Lavkarbo frappuccino

1/2 cup sterk kaffe
1 cup isbiter(eller etter eget ønske)
4 SS krem
1 SS (pulver)søtning
(1 cup er litt under 2,5dl)

Lag kaffe, og sett i kjøleskapet i noen timer.
Hvis du bruker pulversøtning bør dette blandes i kaffen mens den er varm. Bruker du flytende søtning eller en lavkalori sirup kan dette blandes i senere.
Bland kaffe, krem og evt søtning i blender/med stavmikser. Tilsett en og en isbit, til du får den tykkelsen du vil ha.

Ekstra godt: Topp med mer krem og en sjokoladesyrup, evt litt raspet sjokolade.

Dette blir ca 5 dl ferdig drikke!


Nutritional information without optional cream and chocolate: Calories: 206, Carbohydrates: 1, Fat: 11 grams
Nutritional information with optional cream and chocolate: Calories: 412, Carbohydrates: 3, Fat: 22 grams




Som jeg gleder meg!! :D

Fruitdrops 09-06-10 23:27

Sv: Frappuccino!!
 
Også har jeg ett spørsmål! :P

HVOR får jeg kjøpt instant espresso? Finner det ikke!
Har også tenkt på å lage den kaffelatten med eggemelk flere ganger, men vil ha espressoen først!

Rin 10-06-10 05:59

Sv: Frappuccino!!
 
Ai, spennened oppskrift.

Instant espresso, min favoritt:

http://www.enjoybettercoffee.com/v/v...s/NE4365-1.jpg

Den kjøper jeg som regel på Meny, usikker på hvordan utvalget er andre steder. :)

trillian78 10-06-10 07:21

Sv: Frappuccino!
 
Den Instant espressoen er midlertidig trukket fra markedet fordi de fant glasskår i den. De jobber visstnok med å utvikle en ny type emballasje før de kan relansere den. Håper det går fort, for det er den eneste instantkaffen som holder sånn nogenlunde mål.

Echo 10-06-10 08:50

Sv: Frappuccino!
 
Det så da veldig deilig ut. Ble imidlertid litt skuffet da jeg oppdaget at den koppen med is var isbiter. Tror nok jeg skal prøve meg med hjemmelaget vanilje is ,ja:D

Gracella 10-06-10 09:21

Sv: Frappuccino!
 
En cup er 2,36 dl hvis jeg ikke husker helt feil.
Jeg pleier å ta rett under 2,5 dl når jeg ikke har et cup-mål tilgjengelig.
(Ser at fruitdrops har skrevet at 1 cup er rett under 3 dl...) :)

Fruitdrops 10-06-10 15:10

Sv: Frappuccino!
 
Det blir sikkert godt hvis man bruker vanlig iskrem også!? Tilbakemelding hvis noen prøver? :P

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 888772)
En cup er 2,36 dl hvis jeg ikke husker helt feil.
Jeg pleier å ta rett under 2,5 dl når jeg ikke har et cup-mål tilgjengelig.
(Ser at fruitdrops har skrevet at 1 cup er rett under 3 dl...) :)

Søkte på nettet og fikk opp 2,8 eller noe sånt. Men ser når jeg søker igjen så kommer det opp 2,36 flere steder, som også stemmer med det målebegeret jeg har. Skal fikse det :P

nøtta 10-06-10 15:31

Sv: Frappuccino!
 
Det finnes mange sukkerfrie kaffesiruper som er dødsgodt oppi ulike kaffe drikker ;) kjøpes på kaffe og te butikker.

Rin 10-06-10 15:53

Sv: Frappuccino!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 888986)
Det finnes mange sukkerfrie kaffesiruper som er dødsgodt oppi ulike kaffe drikker ;) kjøpes på kaffe og te butikker.

Får man tak i dem noe sted i norge? Jeg har tenkt på å bestille noe sånt, "mine" cafeer har bare sukkerfylte varianter :cool:

Imse 10-06-10 15:54

Sv: Frappuccino!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fruitdrops (Innlegg 888984)
Det blir sikkert godt hvis man bruker vanlig iskrem også!? Tilbakemelding hvis noen prøver? :P



Søkte på nettet og fikk opp 2,8 eller noe sånt. Men ser når jeg søker igjen så kommer det opp 2,36 flere steder, som også stemmer med det målebegeret jeg har. Skal fikse det :P

Kommer helt an på om det er ameriakns, engelsk eller australsk cup-mål;) Amerikansk er ca 2.25dl. De andre to er litt mere..

Trulte67 10-06-10 15:58

Sv: Frappuccino!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 888989)
Får man tak i dem noe sted i norge? Jeg har tenkt på å bestille noe sånt, "mine" cafeer har bare sukkerfylte varianter :cool:

PALS-utsalget i Pilestredet har antakelig. Ring og spør!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no