Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Trenger litt veiledning? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12514)

Miriam 18-04-07 09:57

Trenger litt veiledning?
 
Startet på min desperate kur nå mandag for å komme ned noen kilo slik at jeg kan komme inn i bunaden til den 13 mai. Tiden er kort og jeg er klar over at jeg ikke kan klare mere enn et par,tre kg.
Har en håpløs forbrenning til tross for et sunnt kosthold.
(Men skal ned på "sikt" totalt 8 kg. Og gjerne et par kg til. Klarer jeg 5 så er jeg storfornøyd)

Venter på ketolyseboka og i mens trenger jeg noen råd.


Dette er hva jeg har spist siden mandag. Noe jeg kan forandre på for å øke forbrenningen?

Frokost: Egg og bacon, omelett og 1 ryvita med skinke.
Lunsj: Salat med litt kylling, kyllinglår,
Middag: Kotelett med bønner/kikkerter og litt salat, laks m salat, bønner.
Karbonadekake salt og bønner ( Dagens middag)

Kvelds: Halv avocado mned reker, 1 ryvita med skinke.

Mellommåltid. Nøtter.

Drukket litt juice til frokost og kanskje det ikke er så bra mht å gå ned?
Ellers mye vann og kaffe.

Trixie 18-04-07 10:04

Sv: Trenger litt veiledning?
 
Raskeste måten å gå ned de første dagene er å kutte helt ut: Ryvita, juice, nøttene og kaffen. Det er ting du kan spise senere. :) Hvis du må ha noe å knaske på om kvelden noe så er bacongull helt greit. :)
Spis så ren mat som mulig, ikke ferdiglaget blandingsmat. Det inneholder ofte stivelse fra potetmel f.eks.
For å øke forbrenningen må du trimme også. :)
Trine :)

Miriam 18-04-07 10:09

Sv: Trenger litt veiledning?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trixie (Innlegg 260774)
Raskeste måten å gå ned de første dagene er å kutte helt ut: Ryvita, juice, nøttene og kaffen. Det er ting du kan spise senere. :) Hvis du må ha noe å knaske på om kvelden noe så er bacongull helt greit. :)
Spis så ren mat som mulig, ikke ferdiglaget blandingsmat. Det inneholder ofte stivelse fra potetmel f.eks.
For å øke forbrenningen må du trimme også. :)
Trine :)

Takk:)
Da kutter jeg ut ryvita og juicen. Kaffen blir vanskelig. Bruker ikke ferdig mat eller halvfabrikata.

Ang trim så trener jeg nå med strikk noen øvelser som går på armene og overkroppen og går turer annenhver dag ca 30 minutter. Noe mere tåler ikke jeg pga bekken/ledd plager men jeg er svært sjeldent i ro da det beste for meg er å være i litt bevegelse..

Gerd 18-04-07 10:12

Sv: Trenger litt veiledning?
 
Enig med Trixie her. Men husk at salt binder vann(bacongull)


Drikk vann, vann og vann, i bøtter og spann :D

Lykke til!!! :)

Miriam 18-04-07 10:15

Sv: Trenger litt veiledning?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 260783)
Enig med Trixie her. Men husk at salt binder vann(bacongull)


Drikk vann, vann og vann, i bøtter og spann :D

Lykke til!!! :)

Takk til deg også.

Da bør jeg vel også kutte ut baconet og annen røkt mat? dette er jo noe jeg ellers holder meg unna da jeg i utgangspunktet tåler lite salt mat.

Gerd 18-04-07 10:18

Sv: Trenger litt veiledning?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Miriam (Innlegg 260787)
Takk til deg også.

Da bør jeg vel også kutte ut baconet og annen røkt mat? dette er jo noe jeg ellers holder meg unna da jeg i utgangspunktet tåler lite salt mat.

Ja det kan være greit å gjøre. Spis reint kjøtt/fisk, grønnsaker og fett er mitt forslag :)
Nå har jeg en annen kur enn deg, men vi spiser ikke bønner/kikerter heller.:)

Miriam 18-04-07 10:21

Sv: Trenger litt veiledning?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 260790)
Ja det kan være greit å gjøre. Spis reint kjøtt/fisk, grønnsaker og fett er mitt forslag :)
Nå har jeg en annen kur enn deg, men vi spiser ikke bønner/kikerter heller.:)


Ok.
Ang kur så skrev jeg Fedon men det er vel mere generell lavkarbo jeg går på men nå vurderer jeg noe annet for en kort periode.

Carisma 18-04-07 11:25

Sv: Trenger litt veiledning?
 
Drikk MASSE vann! Jeg har de siste 3 dagene drukket ca 3-3,5 liter om dagen og gått ned nesten 3 kg på to dager. Så det var masse vann som skulle ut av kroppen tydeligvis. Og det hjelper jo på cm'trene også når man får ut vannet, kanskje det er det lille som skal til? :rolleyes:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no