Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45)
-   -   DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40017)

lillamumi 28-01-11 20:07

DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
Fant en oppskrift som jeg byttet ut ingrediensene med lavkarbo vennelig innhold.




Denne har jeg gjort om til lavkarbo vennlig.
Her finner du orginaloppskriften
Var kjempegod og kan fort bli en favoritt her i huset.




  • 50 g mørk sjokolade 72%
  • 50 g TINE Ekte Meierismør
  • 2 egg
  • ½ dl sukker(sukrin)
  • ½ dl hvetemel(mandelmel)
  1. Porsjonsformer, 4 – 5 stk. I stekeovnen: 220 °C, ca. 10-12 minutter, nederst i ovnen
  2. Smelt smør og slå det over sjokoladen som er delt i biter. La stå 2-3 minutter til sjokoladen har smeltet. Rør sammen. Pisk egg og sukker lett og tilsett sjokoladeblandingen. Pisk kraftig til en jevn røre. Sikt over mel og rør inn. Smør formene og fyll dem ¾ fulle. Sett dem på bakeplaten og stek som angitt.
  3. Før servering:

    La kakene få avkjøle i formene ca. ¼ time. Hvelv dem forsiktig ut på tallerkener. Pynt med bær og lignende. Når du setter skjeen inn vil myk sjokolade flyte ut.

TrillTrall 28-01-11 20:30

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
:sikle:

lillamumi 28-01-11 20:31

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
Regnet på det og i den er det 22 karbohydrater,
Fikk 4 kaker så da er det 5,5 karber pr kake:):)

Ildern 28-01-11 20:37

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
Ooo, fristende...!

senorita 28-01-11 20:50

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
Såg digge ut :D Men skulle det være 4 like bilder?:P

marjusen 28-01-11 21:36

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
bytt ut sjokkisen med sukkerfri sjokolade. da blir denne ketolysevennlig også:D

senorita 28-01-11 21:37

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1014193)
bytt ut sjokkisen med sukkerfri sjokolade. da blir denne ketolysevennlig også:D

og så sitter du på do resten av kvelden... sukkerfri skal jeg aldri spise mer. da skal jeg heller unne meg de karbene :p 5,5 karber per kake funker fint på ketolyse

marjusen 28-01-11 21:41

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1014195)
og så sitter du på do resten av kvelden... sukkerfri skal jeg aldri spise mer. da skal jeg heller unne meg de karbene :p 5,5 karber per kake funker fint på ketolyse

Dette er veldig individuelt. Noen tåler mer enn andre. Tåler du ikke en hel sukkerfri sjokolade kan det godt hende du tåler en slik kake likevel:) Men det er det jo bare å sjekke ut. Lettere å ikke spise så mye sukkerfri sjokolade når du lager en slik kake også. Da er det lettere å holde seg til ett stykke:)

Selv reagerer jeg hvis jeg spiser en hel plate med mørk sukkerfri. Men spiser jeg en halv går det helt fint:)

5,5 kh på en kake kan du vel ikke si at fungerer fint på ketolyse. Da må du ofre en del grønnsaker. Sier ikke at om det funker for deg at du kan unne deg en slik kake engang i blandt, men det blir litt feil som ett generelt råd.

senorita 28-01-11 22:09

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
sist jeg spiste EN bit sukkerfri sjokolade satt jeg på do resten av kvelden.. :P

5,5 av 20 gram karber er ikke så ille.. :) og kake er vel ikke noe man spiser hver uke eller hver dag så det kan man fint spise uten å ramle ut av ketosen..

Er jo ikke krise om man spiser litt mindre grønnsaker til et måltid om man vil ha litt kake ;)

Er i alle fall bedre enn masse kunstig søtning og vondt i magen :D I alle fall for meg da.. Er ikke så himla mye karber i 86% sjokkis feks. 2,3 gram per kake.. noe jeg ville unnet meg i alle fall fremfor kunstig sjokolade

marjusen 28-01-11 22:17

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
som sagt så er det veldig individuelt om man tåler malitol eller ikke. og hvis man tåler det kan man bytte den ut og spare karbsene. og heller spise mer grønt.

hva du synes er best for deg er egentlig rivene likegyldig;) om du ikke tåler det så holder du deg unna. men om man tåler det så er det bare å kjøre på;) var bare ett tips om at man kan spare masse karbs om man bruker sukkerfri. da kan du jo spise alle sammen:D

swimzy 03-02-11 13:46

Sv: DÆVEN, jeg lagde en gode sjokoladefondantkake i dag
 
Åhhh ser nydelig ut:) men kan jeg bruke muffinsformer? Har ikke slike små porsjonsformer


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no