Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Oktoberstarter-tråd? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37078)

lille74 03-10-10 10:19

Oktoberstarter-tråd?
 
jeg er tilbake på ketolyse. prøve og ta de siste 22 kg'ene.
tenkte starte i morgen.greit og ta det fra en mandag syns jeg.
flere her?

og jeg skulle gjerne hatt noen og prate med.......innemellom:rolleyes:

arnakristin 03-10-10 12:12

Sv: Oktober starter tråd?
 
Hei,
Da er jeg bare en kjapp tur innom og legger inn anbelfalt lesestoff til alle oktoberstarterne som kommer til å ramle inn i denne tråden.
I nedenforstående link har jeg samlet sammen masse nyttig informasjon som jeg anbefaler alle å lese igjenom. Her finner dere svar på mang et nybegynner spørsmål:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

...og da er det bare å ønske alle lykke til!

annex 03-10-10 13:10

Sv: Oktober starter tråd?
 
Hei, jeg er med!

Var på ketolysekuren i juli til midten av august, og da forsvant ca 5 kg. Nå har jeg vært ute av ketolyse en stund, og vil ta en ny runde nå.

Har lagt på meg halvannen til 2 kg igjen, så jeg står 3 kg under startvekta. Neste mål er ned 5 kg til jul.

Hadde en operasjon i beinet i august, så det har vært litt vanskelig med trening, men nå skal jeg få lagt inn moderat trening, og er spent på om det gir bedre resultater.

Vi blir sikkert raskt flere her, ønsker alle velkommen!

Elephanta 03-10-10 13:34

Sv: Oktober starter tråd?
 
Henger meg på! Har startet med ny runde på ketolyse etter et års tid på karbokjøret.. Det er så godt å være igang igjen!

Lykke til, alle sammen! :)

snartslank? 03-10-10 20:43

Sv: Oktober starter tråd?
 
Jeg er også med! starter i morgen!
handlelisten er skrevet, og "så klar som jeg kan få blitt" .. men jeg gruer meg ja! men vet med meg selv at det er kun dette som fungerer, og da må jeg bare få det til..
skal ha veiedag på fredager!

nlerka 04-10-10 01:38

Sv: Oktober starter tråd?
 
Jeg er ferdig med dag 4 nåå :) Synes det går kjempeflott, og jeg er helt enig med lille74, kjekt å ha noen å snakke med, også gjerne som nylig har begynt :D
Ketolyse-kuren er noe for seg selv merker jeg! Men satser for fullt !!!

snartslank? 04-10-10 09:35

Sv: Oktober starter tråd?
 
Da har jeg startet på mitt nye liv!
vekta stoppet på skumle 121,2kg...
Men nå skal de bort!!
ha en strålende dag alle sammen!

stinemora 04-10-10 11:06

Sv: Oktober starter tråd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lille74 (Innlegg 942684)
jeg er tilbake på ketolyse. prøve og ta de siste 22 kg'ene.
tenkte starte i morgen.greit og ta det fra en mandag syns jeg.
flere her?

og jeg skulle gjerne hatt noen og prate med.......innemellom:rolleyes:

Jeg startet også idag! 30 kg skal av før jeg når min trivselvekt.
Det ble eggerøre med to eggeplommer og tre eggehviter her idag, pluss 2 skiver bacon og endel agurk.
Har du startet eller?:)

stinemora 04-10-10 11:13

Sv: Oktober starter tråd?
 
Nybakt mor og la på meg 25 kg under graviditeten, i tillegg var jeg ikke en sylfide fra før, så her skal det av rundt 30 kg for at jeg skal nå vekta jeg trives med, og enda 10 til viss jeg skal følge hva som er riktig vekt etter høyden min. ;)
Målet er ihvertfall ned en størrelse til jul! Det kan da vel ikke være umulig?:confused:
Hva med trening? Trener dere mye under denne kuren? :)

only39 04-10-10 11:29

Sv: Oktober starter tråd?
 
Lille74: Jeg har også start i dag og vi kan gjerne holde denne tråden varm!
Så altså:
Har prøvd meg en gang for drøye to år siden men ga opp etter 8 dager for da ble jeg bokstavelig talt DRITTsjuk.. ikke så rart, for jeg åt meg opp på karber og gikk over i ketose på en dag!! Og når jeg spiste meg opp først så var det masse sjokolade, potetgull, boller, vafler osv, helt sånn "desperat" handling og ikke særlig smart.
Denne gangen har helgen vært som alle andre helger,eller, jeg har faktisk ikke spist smågodt! Men sjokolade som normalt og alt det der!
Så startet jeg dagen i dag med omelett med skinke og KavliBaconSkivetOst i, og vårløk. Hele omeletten ble på 2,2 karber,i følge diett.no men jeg spiste kun 1/4 del, for jeg er ikke det helt store frokostmennesket.

I skrivende stund ligger det to kalkunfileter og koser seg i smør i panna og den ene skal kuttes i småbiter, sammen med fetaost og hjertesalat og agurk til lunsj. Det blir snadder!
Kjekt med høstferie akkurat nå når jeg starter opp, for da har jeg litt ekstra tid til å teste ut oppskrifter og litt!

Da får vi prate i vei her inne da! Stå på alle nye og alle drevne!

only39 04-10-10 11:31

Sv: Oktober starter tråd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av stinemora (Innlegg 943224)
Nybakt mor og la på meg 25 kg under graviditeten, i tillegg var jeg ikke en sylfide fra før, så her skal det av rundt 30 kg for at jeg skal nå vekta jeg trives med, og enda 10 til viss jeg skal følge hva som er riktig vekt etter høyden min. ;)
Målet er ihvertfall ned en størrelse til jul! Det kan da vel ikke være umulig?:confused:
Hva med trening? Trener dere mye under denne kuren? :)

En størrelse til jul er helt sikkert mulig og oppnå, leser jo stadig om folk som merker det godt på målene sine! Bruk målbånd,det er motiverende!!

annex 04-10-10 16:21

Sv: Oktober starter tråd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av stinemora (Innlegg 943224)
Hva med trening? Trener dere mye under denne kuren? :)

.
Jeg har tidligere ikke vært flink med trening, har slitt litt med et bein som ble operert i august, men gleder meg til at jeg snart kan legge inn trening i livsstilen.

Har fått utslag på stixen i dag, så da er jeg igang igjen. Rettelse: Jeg målte for tidlig på dagen, så dette kan være feil. Takk til arnakristin for info om stixen.

Et halvt kilo ned, og det inspirerer, selv om jeg vet at det er nok mest vann.
Jeg tar også veiedag fredag.
:_punk: .We can do it!

stinemora 04-10-10 16:34

Sv: Oktober starter tråd?
 
Jeg blir også med på fredag som veiedag, må bare skaffe meg vekt først :D
Ja, det var den stixen ja, var innom apoteket for å kjøpe, men de skulle bestille til meg til onsdag da de ikke hadde det inne akkurat idag.
Vet ikke helt hva den stixen brukes til enda, men skal prøve å lete meg fram til det på nett, viss ikke noen er kjempegira på å forklare da ;)
Den eneste treningsformen her i hus blir en og annen trilletur, kanskje jeg får lagt inn litt styrke i tillegg, det er ikke så tidkrevende.:)

stinemora 04-10-10 16:35

Sv: Oktober starter tråd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av only39 (Innlegg 943239)
En størrelse til jul er helt sikkert mulig og oppnå, leser jo stadig om folk som merker det godt på målene sine! Bruk målbånd,det er motiverende!!

Flotte saker! Her måles det i det vide og det brede:D

Thilda 04-10-10 17:16

Sv: Oktober starter tråd?
 
Er med her jeg og. Har akkurat starta :)
Hiver meg med på fredags veiing.

Fjasnissen 04-10-10 17:24

Sv: Oktober starter tråd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av stinemora (Innlegg 943387)
Jeg blir også med på fredag som veiedag, må bare skaffe meg vekt først :D
Ja, det var den stixen ja, var innom apoteket for å kjøpe, men de skulle bestille til meg til onsdag da de ikke hadde det inne akkurat idag.
Vet ikke helt hva den stixen brukes til enda, men skal prøve å lete meg fram til det på nett, viss ikke noen er kjempegira på å forklare da ;)
Den eneste treningsformen her i hus blir en og annen trilletur, kanskje jeg får lagt inn litt styrke i tillegg, det er ikke så tidkrevende.:)


Stixen tisser du på for å se om du har ketoner i urinen, noe som gir deg en indikator på om du er i ketose eller ikke.

Mammaannmari 04-10-10 17:31

Sv: Oktober starter tråd?
 
Hei hei.

Begynte egentlig for 2 uker siden, men har vært litt treig her inne, så om det er ok, hiver jeg meg med dere, istendenfor september.
Har hatt en planlagt glipp forrige helg på bursdagen min. Det gjør jeg aldri mer, virkelig ubehagelig å spise karber igjen, ble skikkelig dårlig:(

Har gått ned 2 kg, så med mine 94,5 har jeg ganske mange kg igjen:o
Første del mål 10 kg, forhåpentligvis før jul:) låv å håpe.

Jeg er kjempefornøyd så langt, trives må å være i ketose, og spiser masse go mat. Mange av oppskriftene her inne er kjempegode:)
Jeg går en halv time stort sett hver dag. Deili å komme seg ut litt.

Jeg er med godt mot å gleder meg til å bli bedre kjent med dere:D

arnakristin 04-10-10 17:42

Sv: Oktober starter tråd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 943384)
Har fått utslag på stixen i dag, så da er jeg igang igjen.

Her er alt dere trenger å vite om testing med stiks:
Sitat:

Ketosestixen: Utslag er utslag, det finnes ikke grader av ketose, mørk farge kan derimot være en indikasjon på at man drikker for lite vann. For mest korrekt resultat skal man ta testen minst to timer etter siste måltid på kvelden. Dette fordi de aller, aller fleste - lavkarbo kosthold eller ikke vil teste positivt på morningen da det er lenge siden man har spist.
Vi opplever at mange blir hekta på bruken av stiksen, men husk at stiksen sier ingen ting om hva som skjer i kroppen din, kun i urinen. Stiksen er ømfintelige og kan fort bli ubrukbare, i tillegg så er det enkelte som opplever manglende utslag i borbindelse ved mens og/eller eggløsning eller etter en hard treningsøkt.


AKR 04-10-10 17:47

Sv: Oktober starter tråd?
 
.......

annex 04-10-10 18:31

Sv: Oktober starter tråd?
 
.
arnakristin siterer om stixen:
For mest korrekt resultat skal man ta testen minst to timer etter siste måltid på kvelden.

Seff, glemte meg, er nok litt overivrig. Skal teste igjen i kveld.:o

bjorg 04-10-10 22:49

Sv: Oktober starter tråd?
 
Jeg startet også for to uker siden. Har gått ned 4 kg og er veldig fornøyd. Har ikke trent de to første ukene, men kom i gang i dag på treningssentret, og det føltes godt. Er ikke fanatisk, men prøver og holde meg på 20-30 karber pr dag. Blir litt rødvin i helgene, og fredager er tacokveld her i huset. men spiser en halv lefse med masse, masse kjøttdeig. Ellers er lavkarbomat helt supert for meg. Skal feire bursdag på torsdag, og da skal jeg lage et par lavkarbokaker. Knekkebrødet er helt genialt, for da har jeg alltid noe godt å ty til. Spises gjerne med ost og blåbær hvis jeg føler litt søtbehov :) Tenkte jeg skal prøve å lage meg en slik arti greie som de fleste har under innleggene sine, får prøve det nå:)

bjorg 04-10-10 23:07

Sv: Oktoberstarter-tråd?
 
tror jeg fikk det til:)

keefee 04-10-10 23:15

Sv: Oktoberstarter-tråd?
 
Jeg hiver med til tråden. Skal minus 5 kg fett til jul. Jeg og så har hensikt å jobbe for å beholde muskelmasse som forsvinner p.g.a. undernæring og ikke bruk for de bl.at.

Delmål 1: minus 1 til 1.nov
Delmål 2: minus 2 til 15.nov
Delmål 3: minus 3 til 1.des (Gud hjelper meg ved å spise lavkarbo under julebordsesong!)
Delmål 4: minus 4 til 15.des (Håper skaden er ikke tatt!)
Delmål 5: minus 5 til 25.des (Gleder meg til å spise som en gris!)

keiko med to små 05-10-10 14:10

Sv: Oktoberstarter-tråd?
 
Hiver meg på jeg også :) Startet forrige uke med lavkarbo, er med på veiedag på fredagene ja :)

Har gått på ketolyse engang tidligere mistet 10 kg da og ble gravid, nå er det 20 kg ned til jeg skal gifte meg nov neste år:)

stinemora 05-10-10 18:15

Sv: Oktoberstarter-tråd?
 
Lilla stix:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no