Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   MCT-olje. Erfaringer? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15436)

VioLETTa 23-10-07 03:37

MCT-olje. Erfaringer?
 
Hvordan bruker dere denne oljen?
Jeg kjøpte i dag, 188 kr på Alliance apotek, 0.5 liter.

Tenkte å ta en spiseskje hver dag.


Hva er andres erfaringer?

KrissiFontaine 23-10-07 05:08

Sv: MCT-olje. Erfariner?
 
Jeg har tatt MCT-olje i perioder, spesielt hvis jeg har fått i meg for lite fett på andre måter.
Den er smakløs og jeg syntes den var grei å ta bar. Kan også blandes i salat. Vær imidlertid oppmerksom på at du kan bli litt løs i magen hvis du tar for mye, så en start med ei teskjei pr. dag høres greitt ut. Så kan du ev. øke på etter hvert som kroppen tilvenner seg.

Du kan også søke på MCT olje i forumet, da finner du masse god informasjon om den.

Krissi

VioLETTa 24-10-07 13:40

Sv: MCT-olje. Erfariner?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine (Innlegg 353924)
Jeg har tatt MCT-olje i perioder, spesielt hvis jeg har fått i meg for lite fett på andre måter.
Den er smakløs og jeg syntes den var grei å ta bar. Kan også blandes i salat. Vær imidlertid oppmerksom på at du kan bli litt løs i magen hvis du tar for mye, så en start med ei teskjei pr. dag høres greitt ut. Så kan du ev. øke på etter hvert som kroppen tilvenner seg.

Du kan også søke på MCT olje i forumet, da finner du masse god informasjon om den.

Krissi

Jeg har lest det jeg har kommet over ved å søke i forumet, og mye er på english, sitater fra andre nettsteder.

Det jeg spesifikt lurer på med denne tråden, er ketolysebrukernes egne erfaringer ved bruk av MCT-olje.
Hvordan virker den for dere?

Jeg har tatt den i tre dager nå, og etter å ha stått stille i flere dager (vekten ja:eek:) så har jeg gått ned 1.2 kilo de siste tre dagene. Magen virker bedre også.

Veldig fin og "ren" olje.

Nille 24-10-07 16:58

Sv: MCT-olje. Erfaringer?
 
MCT olje er ikke noe slankemiddel. Det er en olje for de som ikke klarer å få i seg nok fett gjennom maten. Grunnen til at den er bra er at den forbrennes veldig fort og ikke lagres i kroppen. Noen kan oppleve at forbrenningen øker noe når de tar den, men som regel er det nok øket fettinntak som gjør utslaget og ikke selve oljen.

Det er viktig å ha et godt variert kosthold ved siden av.

Det man bør huske på er å starte med små porsjoner. ta 2-3 ts i begynnelsen og øk til 2 ss pr måltid etterhvert som magen tåler det. Og å alltid ta den sammen med mat !

Tittentei 24-10-07 21:59

Sv: MCT-olje. Erfaringer?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 354701)

Det man bør huske på er å starte med små porsjoner. ta 2-3 ts i begynnelsen og øk til 2 ss pr måltid etterhvert som magen tåler det. Og å alltid ta den sammen med mat !

Gjelder dette cocosa også? Jeg tar nå 1 til 2 ss for dagen, men kanskje jeg skulle tatt til hvert måltid, for å se om vekten beveger seg mer da?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no