Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25448)

Stellamor 21-04-09 12:19

Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det?
 
Skjønner ikke helt dette...

Sense 21-04-09 12:39

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?
 
Jeg hadde en mellomblødning forrige gang jeg gikk på ketolyse. Det viste seg å være en polypp. Gyn tok den bort og har ikke vært plaget av blødninger etterpå. Aner ikke om det har en sammenheng med kuren eller hva det har. Men kostholder virker utvilsomt inn på hormonbalansen i kroppen. Jeg fikk ihvertfall mer regelmessig og mindre vond mens, for ikke å snakke om at jeg slapp de to dagene i starten med nedstemthet og irritabilitet.

Jeg hadde fått det sjekket hos en gyn for sikkerthets skyld. Men mener at jeg fant ut at de aller fleste opplever slike blødninger fra tid til annen, eller ihvertfall i løpet av perioden vi menstruerer.

Kristiane 21-04-09 12:44

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?
 
Hei. Jeg har ikke blødninger, men siden jeg startet kuren har jeg hatt konstante "mens" smerter, ganske kraftige sådan. Ved et par anledninger har jeg måttet ty til paracet. Kanskje du skulle skrevet noen ord til Torkil, som er lege? Hadde vært intr å høre hans mening.

Lykke til.

Imse 21-04-09 12:47

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?
 
Hvis du ikke akkurat har begynt på noen ny prevensjon og det gjentar seg mere enn en gang, så ville i allefall jeg gått til gynekolog, bare for å sjekke opp.

Men vi alle kan nok oppleve kluss med syklusen i blandt. Jeg holdt på å bli nervevrak her for noen uker siden da jeg skulle prøve et par måneder uten prevensjon, bare for å sjekke om den hadde noe innvirkning på humøret, også ble mensen forsinka en uke.... Men den kom igjen og har de to siste gangene kommet omtrent på timen, iallefall på tiktig dag og på riktig tid av døgnet.

nalana 21-04-09 14:34

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?
 
Det er ganske vanlig med menstruasjonsforstyrrelser på lavkarbo, spesielt i ketose. Dette er fordi hormonbalansen begynner å rette på seg. Vi har hatt tråder om dette før, og tror Torkil også har skrevet i en. Bare søk!:)

Stellamor 21-04-09 15:12

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?
 
Tusen takk for svar!

Skal søke og lete litt her inne. :)

Til opplysning så har jeg ikke byttet prevensjon, har ikke smerter og dette er første gang det skjer. Blør i dag og det er 14 dager siden forrige mens startet.

Areola 21-04-09 17:15

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?
 
har kjempedårligtid akkurat nå, men les her!

http://livinlavidalocarb.blogspot.co...ur-period.html

Areola 21-04-09 22:49

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?
 
Sitat:

I spoke with my doctor about this and the answer he gave me I have never seen in a blog or book before. His explanation was as follows: your body fat retains estrogen and when you lose body fat quickly, then your body doesn't know what to do with the explosion of extra estrogen so it makes your cycle unexpectedly start prematurely. Then the estrogen level stays elevated because of your weight is dropping so your cycle never stops.
(like dårlig tid)

storemor 23-04-09 21:19

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?
 
)Min erfaring har vært aat jeg har gått fra hekt uregelmessig til regelmesseig. Derfor er det vel trolig at det ogaå kan slå andre veien.(skjedde med min ¨regelmessige¨venninne som startet på ketolyse samtidig som meg

Stellamor 24-04-09 09:29

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det?
 
Takker for svar! :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no