Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Småspist til frokost? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607)

SunnhetMedSirrup 25-09-09 00:04

Sv: Småspist til frokost?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 746769)
Litt rart å stille dette spørsmålet i en tråd om pannekaker :cool:

herregud jeg skjønner ikke hvorfor jeg spurte om det der :rolleyes::confused: men det var jo lenge siden da.. :lol:

Rottis 25-09-09 12:56

Sv: Småspist til frokost?
 
Disse var jammen gode! Perfekt frokost til ensom bursdagsfeiring på morgenkvisten!

tulla 25-09-09 13:12

Sv: Småspist til frokost?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rottis (Innlegg 774492)
Disse var jammen gode! Perfekt frokost til ensom bursdagsfeiring på morgenkvisten!

GRATULERER SÅ MYE, måtte resten av dagen bli fylt av glede!

:happybday

peruvian 24-11-09 09:46

Sv: Småspist til frokost?
 
Hei

Nå har ikke jeg hatt tid til å lese gjennom hele tråden, så jeg spør (igjen?), er det mulig å lage denne røren på kvelden og ha den i kjøleskapet til morgenen etter? Eller blir den dårlig?

Jeg er dårlig med mat, så mulig jeg stiller et halvdumt spørsmål :rolleyes:

Babycherry 04-02-10 23:27

Sv: Småspist til frokost?
 
Denne så digg ut! Skal prøves i morra! :D

tinipus 28-04-10 17:34

Sv: Småspist til frokost?
 
Naaam, jeg har nettopp laget de, ååårh så gode de var altså! faktisk bedre en vanelige pannekaker!! :-D Men brukte flytende natreen i stedenfor vaniljeesensen og solsikkeolje i steden for rapsolje, men de smaker vell det samme kan jeg tenke meg! Nå sitter hele familien og KOOOOOOOSER seg med god samvittighet :-D :-D

pcogirl 05-05-10 21:02

Sv: Småspist til frokost?
 
kan man ta litt geitemelk i steden for cottage cheese?
kanke ha melkeprodukter :( -bare geit da

morthy 21-07-10 15:28

Sv: Småspist til frokost?
 
Jeg lagde denne pannekaka i dag, det eneste jeg forandret på var havregryn. Jeg brukte bakemiks i stedet for, litt mindre karber..
Den var kjempegod med sukkerfritt rabarbrasyltetøy (hjemmelaget) og creme fraiche... Jeg koooooste meg med lunsjen min... Så takk for nydelig oppskrift, blir helt sikkert en gjenganger hos meg.. Kanskje med bacon til neste gang..
:)

angel82 02-10-10 08:32

Sv: Småspist til frokost?
 
Blir da mer enn 6 gram karbohydrater, er jo det havregrynet alene inneholder...

Pruttilutt 09-10-10 20:44

Sv: Småspist til frokost?
 
Fins der et nogen lunde OK alternativ til havregrynet? Soyaprotein uten spesiell smak? Er jo litt kjedelig å ødelegge frokosten med 6 karb i havregrynet :/

Håper på rask tilbakemelding, så har jeg frokost denne uka ;)

Photobscura 09-10-10 21:16

Sv: Småspist til frokost?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 945897)
Fins der et nogen lunde OK alternativ til havregrynet? Soyaprotein uten spesiell smak? Er jo litt kjedelig å ødelegge frokosten med 6 karb i havregrynet :/

Håper på rask tilbakemelding, så har jeg frokost denne uka ;)

Soyaflokker, f.eks? Fåes kjøpt på helsekost, og minner en del om havregryn. Er veldig lite karber i.

Camomilla 08-11-10 23:04

Sv: Småspist til frokost?
 
Åh, dette var snadder, altså! Har fyst på noe i hele dag, og etter å ha lagd denne vet jeg hva det var :D Har akkurat begynt, så jeg hadde ikke annet sukkererstatning enn fruktose (brukte 2 ts.), hadde heller ikke vaniljeessens. Men havregryn, CC og det andre. Stekte i meierismør, og det ble så nam :) Skal definitivt kjøpe Natreen, Splenda eller noe annet med færre karbohydrater enn fruktose. Jaja, man lærer så lenge man lever :)

LittEngel 05-01-11 10:04

Sv: Småspist til frokost?
 
Lagde denne i dag! NYDELIG! :D

Kanskje 04-02-11 01:03

Sv: Småspist til frokost?
 
har veldig lyst til å prøve, men skeptisk til de havregrynene pga karbohydratene....

har noen prøvd å lage oppskriften med erstattning for havregryn?

Carisma 04-02-11 18:10

Sv: Småspist til frokost?
 
Søk på gerds fløtepannekaker :ja:

Ashley 05-03-11 11:58

Sv: Småspist til frokost?
 
Fantastisk oppkrift! så enkelt ;) men er det lurt å bruke glutenfrie havregryn istedet? havregryn er egentlig bannlyst hos meg (redd det er en partystopper). ....

men lite karbs da, kun 6 g! så det er helt ypperlig. takk!

Photobscura 05-03-11 12:03

Sv: Småspist til frokost?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ashley (Innlegg 1047168)
Fantastisk oppkrift! så enkelt ;) men er det lurt å bruke glutenfrie havregryn istedet? havregryn er egentlig bannlyst hos meg (redd det er en partystopper). ....

men lite karbs da, kun 6 g! så det er helt ypperlig. takk!

Det er ikke gluten i havregryn, men det følger gjerne med gluten fra andre krotsorter om de har vært i samme tanker (eller noe sånt). Så glutenfri havre er havre som har vært adskilt fra andre kornsorter.
Store havregryn har lavest gi.

Ashley 06-03-11 16:48

Sv: Småspist til frokost?
 
Spiser ikke havregryn, så kan jeg bruke f.eks 3 ss mandelmel istedetfor?

lottesinverden 29-03-11 18:57

Sv: Småspist til frokost?
 
Hvor lenge holder denne røren i kjøleskapet? Har lyst til å lage en del så jeg slipper å stresse med det om morningen

Blck_Brd 31-03-11 13:03

Sv: Småspist til frokost?
 
Har nåken prøvd å fryse desse?? Hørtes ganske gode ut:) Må prøve di i mårå te frokost:)

Klistine 05-04-11 13:48

Sv: Småspist til frokost?
 
Denne falt ikke heelt ismak hos meg.. smakte litt for sært. Blanding av omelett og pannekake...

Mtenn100 08-04-11 11:24

Sv: Småspist til frokost?
 
jeg er gjerne med jeg.. Glad i frokoster og savner gode nullkarboalternativer. Blir litt kjedelig med kun egg, ost og bacon i lengden..
Hvordan greier du å få kun 6g karbo når det er en del havregryn og en del cottage cheese i oppskriften? Bare havregrynene overskrider vel 6 gram.???

Bravo 17-04-11 15:54

Sv: Småspist til frokost?
 
Takk for oppskrift!

Jeg laget dette til frokost idag, men byttet ut havregryn med soyaflokker, doblet oppskriften og laget dem som lapper til hele familien.
(Hadde ikke vaniljeessens, da)
Var også litt usikker på konsistensen, for det var første gang jeg laget noe med soyaflokker, så jeg tok i 1 toppet ts JBKM for sikkerhets skyld, men jeg er sannelig ikke sikker på om det var nødvendig, altså.

Skulle gjerne laget enda mer, men det går jo så utrolig mye egg på den måten.

Iallefall- Stor suksess!! Alle likte lappene, store og små!
Takker og bukker:D

nellie 09-05-11 16:54

Sv: Småspist til frokost?
 
Lagde denne i dag med stevia og 2 ss cocosa isteden for rapsolje. Veldig godt:ja:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no