Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Endelig en GOD pizza! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43908)

kvitre 15-07-11 23:51

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
hmmm.. nå har jeg også prøvd denne... måtte lage min i ildfast form fordi jeg ikke hadde bakepapir. Brukte en form som var 20x30..

Fulgte oppskriften til punkt og prikke, men den ble bløt, våt og hang ikke sammen... Syns ikke den smakte så godt på grunn av dette, men tenkte å lage den på nytt en annen dag, MED bakepapir, PÅ bakeplate... for da kan eg smøre deigen utover i et tynnere lag :) kanskje også steke den lengre enn det som står i oppskriften :)

Ser for meg at den har potensiale til å smake veldig godt, for oreganoen satte en skikkelig god duft på deigen :)

Til fyll hadde jeg 3 ss med hakkede tomater, Norvegia revet ost, Birkebeinerskine og pepperoni :)

OnMyOwn 16-07-11 18:52

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
OiiiOiiiiiiOiiiiii!!!! Denne var god!:D

Christine 16-07-11 20:39

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Knallgod pizza.
Eg vart veldig positivt overraska! :D
Kjem nok til å lage denne fleire gonga! :)

Tusen takk for oppskrift!

gvm82 19-07-11 13:04

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Kremt.. Har nå laga denne 3 gonger, og den blir lika god kvar gong :D

HenrikBooe 19-07-11 23:18

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
4 Vedlegg
Andre gang jeg laget denne nå :) Triplet oppskriften så vi skulle ha mat dagen etterpå også :) Slenger med noen bilder!

btw, vi brukte kokosmel istede for mandelmel. La oss si vi eksperimenterte litt, så vi tok litt hi-maize og xanthan gum også oppi, for og se om der var noen forskjell :)

Den ble kjempegod!!:D

langaard 19-07-11 23:23

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Gubben (og jeg også) har savna pizza, så nå venter vi på pakke fra lavkarbohuset! Håper den er uten eggesmak:p

Rikkem0r 10-08-11 19:05

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Må bare si takk igjen for denne pizza'n, den er fantastisk :D Og står i ovnen akkurat nå :sikle:

marjusen 11-08-11 15:48

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Da har jeg laget denne. Står i ovnen nå. Spent ja

marjusen 11-08-11 16:56

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1180072)
Da har jeg laget denne. Står i ovnen nå. Spent ja

Denne var god ja.

Brukte hjemmelaget hvitløksdressing som pizza saus, skinke, rødløk og ruccola salat etter den er tatt ut av ovnen. Ble utrolig snasken ja.

Kaxxe 16-08-11 13:50

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Hei!

Har hatt planer om å prøve meg på denne oppskriften i noen dager nå, men sliter med å finne fiberhusk og mandelmel! Noen tips om butikker som vanligvis har dette? Jeg har sett på Safari, Rema1000 og Kiwi så langt uten hell. Holder til i Bergen.

Gerd 16-08-11 13:53

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kaxxe (Innlegg 1184627)
Hei!

Har hatt planer om å prøve meg på denne oppskriften i noen dager nå, men sliter med å finne fiberhusk og mandelmel! Noen tips om butikker som vanligvis har dette? Jeg har sett på Safari, Rema1000 og Kiwi så langt uten hell. Holder til i Bergen.

Helsekost :)

Kaxxe 16-08-11 14:36

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1184633)
Helsekost :)

Takker! :)

MissPivotal 20-08-11 22:02

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Åh, denne var kjempegod! :D Første gode pizzabunnen siden vi startet på lavkarbo. Tusen takk! :D Jeg hadde i en del ekstra krydder i bunnen. Hvitløkspulver, løkpulver, chilli, og litt pepper. Nydelig! :)

Mammarosa 02-09-11 20:05

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Prøvde denne i kveld. Veldig god smak og passet til toppingen. Bunnen ble ikke så sprø som jeg hadde håpet, men kan være fordi den sto med fyll i ti min før den ble satt inn. Takk!

lucifine 03-09-11 10:15

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Jeg hadde halvparten så mye vann og ca 50g ekstra ost i bunnen sist og lot røren svelle godt før jeg tok den på en pizzastein i ovnen.. Forhåndsstekte bunnen i 20 min og hadde på lite vått fyll.. Den ble sabla god her!

polmar 06-09-14 17:08

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Har prøvd den og det blir ikke siste gang. Men kommer nok til å halvere saltmengden neste gang.

Jammo 22-11-14 23:07

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
:sikle: Kommer til å prøve denne en dag.

Myrine 14-03-15 20:53

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Bare en ting å si..... DIGG!!! Beste lavkarbobunnen jeg har smakt. Kjenner ingen eggsmak ;)

Doblet oppskrift til stor langpanne, med litt mer ost og krydder ;) Stekte den i 20 min lot den kjøle litt på rist før jeg la den på varm plate og hadde på "tørr" pizza saus, ost. Kjøtt og grønnsaker på toppen ;)


Tusen takk til TS :love:

aceton 11-07-16 11:06

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
God pizzabotn utan eggesmak. Men oppskrifta må minst doblast om ein skal fylle eit steikebrett. Dobla denne gongen, og prøvde å ha lite blautt fyll. Servert etter fem min. Håpte på sprø botn eg kunne halde i handa, men den syltynne og halvfaste botnen klarte ikkje det. Så det vart kniv og gaffel. Etter halveten pizza byrja botn å stivne til, og siste halvdel var fast og fin. Hadde då sikkert lege på brettet i 15-20 minutt. Så til neste gong kjem eg til å ha litt tjukkare botn (2,5x oppskrift), samt skjære opp pizza og la ligge litt på rist før servering.

Susa84 31-08-16 10:33

Sv: Endelig en GOD pizza!
 
Fungerte her i huset :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no