Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Nybegynner (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39841)

India 23-01-11 19:04

Nybegynner
 
Hei,:)

jeg begynte på ketolysekuren for en uke siden, ser ut som jeg har gått ned 1 kg første uken- dette var noe skuffende :rolleyes:da jeg hadde foventet mer første uken. Noen som har noen gode råd eller erfaringer rundt denne kuren og hvor lang tid det tar å komme i gang med fettforbrenningen? :confused:

Millsi 23-01-11 19:17

Sv: Nybegynner
 
1 kg er bra det ;) Fortsett med det du gjør,så skal du være glad om det forsetter slik. 1 kg er mye nedgang pr uke!!

Gerd 23-01-11 19:17

Sv: Nybegynner
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av India (Innlegg 1009488)
Hei,:)

jeg begynte på ketolysekuren for en uke siden, ser ut som jeg har gått ned 1 kg første uken- dette var noe skuffende :rolleyes:da jeg hadde foventet mer første uken. Noen som har noen gode råd eller erfaringer rundt denne kuren og hvor lang tid det tar å komme i gang med fettforbrenningen? :confused:

Har du lest boka?

Der står det faktisk at du ikke skal forvente noe 1. uka ;)

Men grattis med 1 kilo ned :heia:

Mitt beste råd er å følge boka litt slavisk til du kommer inn i kuren og dets regler. :ja:

Lykke til :)

Nerthus 23-01-11 19:53

Sv: Nybegynner
 
Det kan ta 2-8 uker å komme ordentlig i gang med fettforbrenningen. Nedgang er nedgang - glem alle halleluja-historiene du har hørt om lavkarbo, kroppene våre er forskjellige og reagerer forskjellig. Konsentrer deg om å bli vant med kostholdet! Bruk målebånd også samtidig med vekta så kan du kanskje se bedre framgang på målene dine.

Det avhenger også av hvor overvektig du faktisk er :)

India 23-01-11 20:15

Sv: Nybegynner
 
Takk for svar :) Oppmuntrende å høre :) Må vel bare ta tiden til hjelp.... Har ikke lest boken, har sett litt i noen andre bøker og lest på nettet. Har ikke tatt noen vitaminer eller mineraler heller, burde jeg det?

Dumt spørsmål, men hvordan får dere til de flotte vektlinjene med farger og nedgang og slikt :detektiv: ER så grønn på dette :D

Nerthus 23-01-11 20:31

Sv: Nybegynner
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av India (Innlegg 1009545)
Takk for svar :) Oppmuntrende å høre :) Må vel bare ta tiden til hjelp.... Har ikke lest boken, har sett litt i noen andre bøker og lest på nettet. Har ikke tatt noen vitaminer eller mineraler heller, burde jeg det?

Dumt spørsmål, men hvordan får dere til de flotte vektlinjene med farger og nedgang og slikt :detektiv: ER så grønn på dette :D

JA du bør ta vitaminer/mineraler i tillegg! Les mer her http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...62&postcount=2.

Her kan du lære om ticker :)

Klådia 23-01-11 20:41

Sv: Nybegynner
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1009503)
Har du lest boka?

Der står det faktisk at du ikke skal forvente noe 1. uka ;)

Men grattis med 1 kilo ned :heia:

Mitt beste råd er å følge boka litt slavisk til du kommer inn i kuren og dets regler. :ja:

Lykke til :)



Hvor i boka står dette?
Kan nemlig ikke huske å ha leste dette.
Det jeg imidlertid kan huske å ha lest er følgende Torkil har skrevet i en pasienthistorie på side 70 i boka:

"Hun gikk kun ned 2-3 kilo på ketolysekuren de første 2 ukene, noe som var skuffende for henne og meg som hennes lege."

Jeg ble direkte sjokkert over at han kunne komme med den uttalelsen:eek:

Er det rart nybegynnere på ketolysekuren har store forventninger i begynnelsen da...?

Gerd 23-01-11 20:57

Sv: Nybegynner
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klådia (Innlegg 1009556)
Hvor i boka står dette?
Kan nemlig ikke huske å ha leste dette.
Det jeg imidlertid kan huske å ha lest er følgende Torkil har skrevet i en pasienthistorie på side 70 i boka:

"Hun gikk kun ned 2-3 kilo på ketolysekuren de første 2 ukene, noe som var skuffende for henne og meg som hennes lege."

Jeg ble direkte sjokkert over at han kunne komme med den uttalelsen:eek:

Er det rart nybegynnere på ketolysekuren har store forventninger i begynnelsen da...?

Det står på side: 90

Sitat:

Uke 1: "Kroppen forbrenner sine lagre av karbohydrater, og legger om til fettforbrenning......"

Uke 2-3: Du går ned i vekt, 3-7 kilo er normalt....osv...
Uke 4 og videre: Du vil ha et mer moderat, men ganske stabilt vekttap på 1/2-1 kilo pr uke.... osv osv...


Når det gjelder en pasienthistorien du henviser til så står det videre:

Sitat
" Vi snakket om problemet og fikk luket ut noen få kilder til karbohydrat hun hadde oversett bl.a mais i salat og sukkerfrie halstabletter som inneholdt sorbitol, som jo omdannes til sukker i fordøyelsesystemet."

----
når det gjelder trådstarters skuffelse, så har nok ikke forhåpningene kommet i forbindelse med boka. Siden TS ikke har lest den.

Tinkiwinki 23-01-11 23:00

Sv: Nybegynner
 
1 kilo den første uka er bra ! jeg er også nybegynner, jeg hadde bare gått ned 0,5 etter 1 uke !! dåli motivasjon, men får holde hode kaldt :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no