Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Februartrening 2012 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50691)

ToreH 31-01-12 16:41

Februartrening 2012
 
Februar måned:
Logg din aktivitet her. Antall minutter, økter, sonetrening, vekttrening, kilo.

Hva slags trening driver du og hvilke mål har du.

Denne tråden skal inspirere deg og oss andre til å holde driven oppe.

Oppfordrer dere til å bidra med bilder av det du bruker av utstyr, det du er fornøyd med. De av dere som logger i Polar eller Garmin, Iphone, eller andre treningsapper; Last de opp her da!

Skal du laste opp bilder så anbefaler jeg å bruke www.imagebam.com (slipper tenke på oppløsning på bildene)

Har dere behov for å ta enkle screenshots av det du har på skjermen for å få det som bilde: så bruker jeg dette programmet: Snagit http://www.techsmith.com/download/snagit/default.asp
Et utrolig bra program som sammen med imagebam er krutt!

Kanutten 31-01-12 16:46

Sv: Februartrening 2012
 
Kan jeg få være med med mine tre kilometer i gangfart? :o

Victory 31-01-12 16:50

Sv: Februartrening 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1293514)
Kan jeg få være med med mine tre kilometer i gangfart? :o

JEPP!!!!

Viktig og understreke at all bevegelse er bevegelse! Disse trådene er den beste motivasjonen for og komme seg ut av sofaen. :D

Kanutten 31-01-12 16:51

Sv: Februartrening 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Victory (Innlegg 1293517)
JEPP!!!!

Viktig og understreke at all bevegelse er bevegelse! Disse trådene er den beste motivasjonen for og komme seg ut av sofaen. :D

:klem:

Kanutten 31-01-12 16:52

Sv: Februartrening 2012
 
Da er planen tre km i morgen tidlig. Jeg står opp klokken halv sju. :o

Victory 31-01-12 16:54

Sv: Februartrening 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1293520)
Da er planen tre km i morgen tidlig. Jeg står opp klokken halv sju. :o

Glimrende!!! Jeg jobber HARDT med meg selv for og få til noen morgenøkter... kanskje dette er inspirasjonen jeg trenger! :)

nellie 31-01-12 16:55

Sv: Februartrening 2012
 
Samma mål som for Januar.. To spinningtimer pr uke.:)

Åssi 31-01-12 16:55

Sv: Februartrening 2012
 
Jeg har kjøpt ti dagers prøveperiode på Bikram Hot Yoga! 1,5 time i 40 grader, tror man svetter ca 500 kcal ;) Utrolig artig! Jeg skal utnytte mine 10 dager og dra hver dag!

Gerd 31-01-12 16:56

Sv: Februartrening 2012
 
Er med :D
Mitt mål er minimum 5 økter i uka.
Zumba ( dvd'er fra www.zumbafitness.no ), rockering ( 2,2 kilo) og gåturer.
Vi variere mellom 30 min - 60 min. pr gang.

Kanutten 31-01-12 17:01

Sv: Februartrening 2012
 
Jeg har alltid vært glad i å svømme, så jeg tror jaggu meg at jeg forplikter til morgensvømming fredag. 1000 meter før jobb i stedet for mølla. Mølla tar jeg etter jobb. Det er faktisk lettere å svømme 1000 meter enn å gå 3000. :o

ToreH 31-01-12 17:04

Sv: Februartrening 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1293530)
Jeg har alltid vært glad i å svømme, så jeg tror jaggu meg at jeg forplikter til morgensvømming fredag. 1000 meter før jobb i stedet for mølla. Mølla tar jeg etter jobb. Det er faktisk lettere å svømme 1000 meter enn å gå 3000. :o

Er jammen ikke sikker på det i mitt tilfelle gitt...
hilsen "maskinspettet"
(jeg flyter IKKE) haha:D

Kanutten 31-01-12 17:06

Sv: Februartrening 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1293531)
Er jammen ikke sikker på det i mitt tilfelle gitt...
hilsen "maskinspettet"
(jeg flyter IKKE) haha:D

Jeg har oppdrift som en dupp, synker aldri. :o

StegforSteg 31-01-12 17:21

Sv: Februartrening 2012
 
trening minst 3 ganger i uka :D

I dag: Zumba/mage på treningssenteret

annex 31-01-12 17:29

Sv: Februartrening 2012
 
Jeg skal prøve å komme igang med faste økter på ergometersykkel + noen faste styrkeøvelser som knebøy mm (har fått noen øvelser av fysioterapeut).
Tar det derfra. Har ikke klart å følge opp tidligere, så dette må jeg ta som en personlig utfordring å få trening inn som en fast og regelmessig ting i hverdagen.

gamlebyen 31-01-12 17:31

Sv: Februartrening 2012
 
Holder fast ved mitt three way split 5x5-program. Passer jo bra med bryst og armer i morra. Kjører også på med omega 3, kreatin, protein og BCAA.

VSB 31-01-12 18:24

Sv: Februartrening 2012
 
Jeg er med videre. Å matche januar i treningsminutter tviler jeg på, men kan prøve 1500, hvis skiføret holder så blir det nok noen gode lange turer som trekker opp. Fortsetter med 200000 skritt. Hverdagsmosjon som det kalles.


http://tickers.TickerFactory.com/ezt...K/exercise.png


http://tickers.TickerFactory.com/ezt...X/exercise.png



isfh 31-01-12 19:10

Sv: Februartrening 2012
 
Jeg er gjerne med!!:) Skal starte med ketolyse i morgen, etter mye forberedelse å lesing for å forstå hva jeg begir meg ut på, å må med det si at jeg kunn gleder meg og er veldig motivert:D

Treningen derimot gruer jeg til..spilte håndball fra jeg var 8 til 16 år, så opphold i 4 år..for så å starte på igjen som 20 åring men sluttet atter en gang etter 3 år.. så det har sannelig vært nok en 4 års periode me null trening! På denne biten mangler virkelig motivasjon:p
Håndball er uaktuelt pga manglende lag i hjembygda, så jeg håper på masse ideer og inspirasjon fra denne tråden:)

En kveld lastet jeg ned en app på min android mob, som heter " Dailey workout" . Den finnes i flere kategorier som feks Butt, Ab, cardio osv:p Appe`n består av instruksjonsvideoer med intervaller, og klokke som tar tiden og sier i fra når man bytter treningsmetode! Gjenomførte "butt" workout`n 2 ganger en kveld med høy dance musikk på anlegget, og ble skikkelig utslitt! 2 dager etterpå klarte jeg ennå ikke å gå normalt opp og ned trappen til loftet;) Det verket i alle muskler fra livet og ned! Så effekt har det:)

Tenkte det var lurt å dele noen tips selv også:)

ToreH 31-01-12 19:15

Sv: Februartrening 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av isfh (Innlegg 1293607)
2 dager etterpå klarte jeg ennå ikke å gå normalt opp og ned trappen til loftet;) Det verket i alle muskler fra livet og ned! Så effekt har det:)

Hihi, *knis, knis*
Hilsen fjortis Hypah! :D

isfh 31-01-12 19:25

Sv: Februartrening 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1293615)
Hihi, *knis, knis*
Hilsen fjortis Hypah! :D

Hehe :)

svingstangdeluxe 31-01-12 19:36

Sv: Februartrening 2012
 
Skal vere med denne mnd også. Må justere spinningmål, ser det blir masse reisejobb...
Mål:
2 spinning og 1 1200m svømming (men, bytter ei spinn m svøm om ikkje begge deler går).
1-2 styrkeøkter m hovudvekt på store muskelgrupper og dei forb... :mad: triceps (dips m innlagt stoooore doser fy-ord)
Koseturer med gamle ørn (hunden..) blir ikkje lenger en max ein time - pressa på tid dei to neste vekene :(

Skal vi ta med kvile også? Minst like viktig:
Minimum 7 helst 8 timer kvar natt + ei god bok-/strikkeøkt om dagen (logger av verden då...)

Albatross 31-01-12 20:40

Sv: Februartrening 2012
 
Jeg er med! :D

Mitt mål er er å trene minst 3 ganger i uken (så godt det lar seg gjøre da jeg har en sønn på 6 måneder og en mann som reiser en del i jobben.)
KOmme igang med program med å få magemuskler igjen da de er ikke fungerende etter keisersnittet,(klarer ikke enkle ting som 1 sit up engang, føles ut som om jeg er lam fra de øverste og ned :( ) og få bedre kondis.

Det burde holde for februar :p

svingstangdeluxe 31-01-12 21:19

Sv: Februartrening 2012
 
Ferdigtrent..
Styrke: benk, knebøy, ståande ro, planke, biceps m stang, dips m banning og sverging, ymse situps og fronthev.

Litt ned på vektene :( Ketosen? (Syns eg har lest noko slikt)...
Men, men har no i alle tatt i så det held.

:uskyldig: lov å ta seg ei Tuborg LITE som står og roper i kjøleskapet?

Qlio 31-01-12 21:25

Sv: Februartrening 2012
 
Målet er:
Mandag: Spinning, intervall, 75 minutter + sideplanke og vanlig planke + push ups
Torsdag: Spinning, intervall, 55 minutter + sideplanke og vanlig planke + push ups
Lørdag/Søndag: Trene med stedatter + pluss Maxbo trelast

Dette er forpliktelsene altså....

Ekstra bonus:
Tirsdag: Pilatesball 55 minutter
Onsdag: Tredemølle 60 minutter + planker til hytte og hus og dreping av armer

Qlio 31-01-12 21:28

Sv: Februartrening 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe (Innlegg 1293702)
Ferdigtrent..
Styrke: benk, knebøy, ståande ro, planke, biceps m stang, dips m banning og sverging, ymse situps og fronthev.

Litt ned på vektene :( Ketosen? (Syns eg har lest noko slikt)...
Men, men har no i alle tatt i så det held.

:uskyldig: lov å ta seg ei Tuborg LITE som står og roper i kjøleskapet?

Du har vært kjempeflink, hipp hurra for innsatsen og bare ødelegg den med Tuborgen om du har samvittighet til det.

- Hilsen Oilq -

svingstangdeluxe 31-01-12 21:36

Sv: Februartrening 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Qlio (Innlegg 1293721)
Du har vært kjempeflink, hipp hurra for innsatsen og bare ødelegg den med Tuborgen om du har samvittighet til det.

- Hilsen Oilq -

Ok... då blir det fuselte med cocosa og sherlock... til å leve med;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no