Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Iskremmaskin, er det verdt det? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34955)

Ferskenbeinet 15-07-10 10:28

Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Ser de har en emerio iskremmaskin på tilbud på obs til 249 kr denne uka. Er det noe kjekt, eller bare enda en kjøkkenmaskin som blir stående i et skap? Siden den er så billig er den gjerne ikke noe særs heller? Har fått med meg at det finnes iskremboller til kenwood major, noen som veit pris på disse? Eller har en nettside med alle ekstradelene en kan få tak i? Da slipper jeg i tilfelle en ny maskin!

Blir det stor forskjell på isen i forhold til om en ikke har maskin? Er usikker på om dette er noe jeg kommer til å bruke, eller om det bare er enda en dibbedutt jeg har lyst på! :o

arnakristin 15-07-10 10:38

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Hei,
Har akkurat kjøpt meg iskremmaskin, en Krups. Jeg prøvde først uten med å røre manuelt hvert kvarter men med det smakte bare som smelta fløte når jeg spiste den. Det ble noe helt annet når jeg bruker iskremmaskinen, det blir iskremkonsistens og det smaker ikke bare smeltet fløte når du får den i munnen. Prøvde å se om maskinen greide 2 vendinger men det gikk ikke andre vendingen ble bare så vidt kald. Min iskrem maskin må stå i fryseren i 24 timer før bruk og jeg har bare en liten fryser så den tar jo opp litt plass. ...men jeg er nå ekstremt glad i iskrem så jeg kommer nok til å bruke den endel.

nellie 15-07-10 11:22

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Jeg har aldri klart å lage is uten iskremmaskin.. Blir bare kornete og masse stress med røring hele tiden osv. Men er jo mange som får til uten også, så det er jo mulig.

Har også en maskin fra Krupps og den funker veldig bra:) Var ikke så veldig dyr heller..

Imse 15-07-10 12:39

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Jeg elsker ismaskinen min! Hjemmelaget is blir noe helt annet når den lages i ismaskin. Å røre for hånd funker ikke for meg, det blir bare en knallhard klump uansett.

Og til 249kr må den vel være verdt pengene uansett.

loone 15-07-10 13:06

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Iskremmaskin er verdt hver krone den koster! Det var i alle fall min!:D
Vi bruker den nesten hver dag, så bollen har fått egen plass i frysen:)
Fadderbarnene mine elsker å kunne velge sin helt egne smak på isen. Putter i noen dråper konditorfarge så det blir jente og gutte-is. De er helt i ekstase og det er alle de voksne også!:D
Det genale er at man man bruke den mange ganger før den tiner opp!
Jeg har også en modell fra krups og isen krystaliserer seg aldri!:)

Rin 15-07-10 14:38

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Jeg har kjempelyst på en iskremmaskin, men er det sånn at de må stå i fryseren for å kjøle ned og whatnot? Jeg har en veldig liten og veldig full fryser, nemlig...

nellie 15-07-10 15:16

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Bollen må nok stå i fryseren i type 24 timer før du skal bruke den, ja:)

loone 15-07-10 15:37

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Noen har bare små kjøleelementer man legger i frysen, kanskje du får plass til en sånn type:D

Rin 15-07-10 16:14

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av loone (Innlegg 902660)
Noen har bare små kjøleelementer man legger i frysen, kanskje du får plass til en sånn type:D

Åh, ja, det høres litt mer sannsynlig ut. :p

grotingeling 15-07-10 16:35

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Kjøpte maskin på mandag (den på tilbud hos Coop), lagde vaniljeis på tirsdag - kjempesukess :D
Den er absolutt verdt 249kr!!!!

manne 15-07-10 18:46

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Lager deres maskiner en ½ kant med frossen is inni bollen som ikke går an å ta vekk før bollen smelter? Min gjør det... og jeg lurer litt på om det faktisk skal være sånn eller om jeg skal klage... :rolleyes:

nellie 15-07-10 18:48

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Min gjør hvertfall det:) tror det kommer helt ann på hva man har oppi.

manne 15-07-10 19:12

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 902728)
Min gjør hvertfall det:) tror det kommer helt ann på hva man har oppi.

Da satser vi på at det skal være sånn... :D

kamp 15-07-10 19:29

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Jeg syns den var verdt det. Jeg har en phillips.

Imse 15-07-10 20:10

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 902727)
Lager deres maskiner en ½ kant med frossen is inni bollen som ikke går an å ta vekk før bollen smelter? Min gjør det... og jeg lurer litt på om det faktisk skal være sånn eller om jeg skal klage... :rolleyes:

Trikset er å la bollen stå fremme 20-30 minutter før du begynner å lage is. Da skjer ikke det. Jeg har fått ødelagt isblandinger fordi jeg har tatt bollen rett fra fryseren og helt blandingen rett oppi og alt frøs fast og den klarte ikke å røre.

nellie 15-07-10 20:16

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Jeg har alltid stressa verre med å få helt ingredsen i bollen med eeen gang den er ute av frysern jeg:p vet ikke hvor jeg har fått det ifra.

loone 15-07-10 20:35

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Jeg skyller bollen i vann når jeg tar den ut av frysen, da blir det heller ikke noe kant:D

Fofa 15-07-10 23:39

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Noen som vet om den som er på tilbud på obs må stå i fryseren??? Eller bare har elementer som må fryses?

grotingeling 16-07-10 10:29

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fofa (Innlegg 902856)
Noen som vet om den som er på tilbud på obs må stå i fryseren??? Eller bare har elementer som må fryses?

Den indre beholderen er elementet, og den må fryses :cool:

Ferskenbeinet 16-07-10 10:54

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
hvor masse is hadde den plass til? Hvor stor er maskinen i alt? Tenker på plassering hehe

grotingeling 16-07-10 11:34

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
1 Vedlegg
Jeg fikk i alle fall ca 1 liter is, men det står i veiledningen at den kan lage inntil 1,5l
Må bare prøve seg litt fram tror jeg, og det kommer jo også an på blandingen en putter oppi :p
Målene på maskinen har jeg ikke i hode, men hvis jeg skal tippe så vil jeg si at den er ca 40cm høy og 20-25cm bred/dyp.
Legger ved et bildet av maskinen (hentet fra nettet), det er slik den ser ut :rolleyes:

Ferskenbeinet 16-07-10 11:53

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
vurderer, vurderer, vurderer

nellie 16-07-10 12:07

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Super is så ofte du vil.. 249 kroner.. Er det noe å tenke på æ?:D

Ferskenbeinet 16-07-10 12:14

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Bare min manns reaksjon over nok en kjøkkendings! Det kan jo bli vektoppgang av dette her, i og med at jeg er nødt til å bruke den så mye at jeg får overbevist han opp at dette var noe jeg absolutt måtte ha! *fnis*

*mulig jeg går å kjøper en på veg hjem...*

christine76 16-07-10 12:18

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?
 
Jeg er overbevist. Må en tur på Obs! i dag eller i morgen. Så gjelder det bare å finne noen gode oppskrifter.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no