Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   "God morgen-youghurt" (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33547)

Jabba 11-05-10 21:35

"God morgen-youghurt"
 
Har fått dilla på denne versjonen av "God morgen youghurt":

1/2 boks Skyr (velg selv hvilken smak)
1 stor ss Creme Fraische
2 ts solsikkekjerner
2 ts linfrø
2 ts sesamfrø
(1 liten ts Splenda hvis ønskelig)

Bland alle ingrediensene og spis i vei.
Jeg heller også over en skvett fløte etterhvert som jeg spiser - blir enda bedre da synes jeg!

StegforSteg 11-05-10 21:36

Sv: "God morgen - youghurt"
 
Oi....denne må prøves nå når det er langfri :D

Sivensvans 12-05-10 08:13

Sv: "God morgen - youghurt"
 
Så lurt! Takk for tips!:)

caramba 15-05-10 17:27

Sv: "God morgen - youghurt"
 
Hei, lurer på hvor mange karber det er i denne frokosten?

Jabba 15-05-10 20:22

Sv: "God morgen - youghurt"
 
Aner ikke - har ikke veid og telt. Men jeg er i ketose hele tiden så det er ikke så mye at vi ikke tåler det vil jeg tro. Jeg vil tippe en plass mellom 5 og 6 karber.....

Lille123 16-05-10 10:07

Sv: "God morgen - youghurt"
 
Namnam - tusen takk for ide :)

StegforSteg 16-05-10 10:36

Sv: "God morgen - youghurt"
 
Ah - jeg har hatt denne til frokost nesten hver dag siden du la ut oppskriften. Deilig med noe som ikke trenger å varmes eller stekes før jobb ;)

Jabba 16-05-10 11:14

Sv: "God morgen - youghurt"
 
Jeg har også hakkede nøtter oppi av og til.....varierer med paranøtter, mandler, hasselnøtter og valnøtter ...

Jabba 16-05-10 11:15

Sv: "God morgen - youghurt"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 877455)
Ah - jeg har hatt denne til frokost nesten hver dag siden du la ut oppskriften. Deilig med noe som ikke trenger å varmes eller stekes før jobb ;)

Hvor lenge holder du deg mett på denne?

Jeg spiser alltid egg & bacon til frokost fordi da er jeg mett frem til lunchtid....men savner av og til et enklere alternativ ja.....
Vurderer om jeg skal teste denne da...og se om jeg holder meg mett like lenge som på egg & bacon....

vimsen85 24-05-10 23:23

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Kanskje dumt spørsmål, men ka e skyr?

StegforSteg 25-05-10 06:59

Sv: "God morgen - youghurt"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 877485)
Hvor lenge holder du deg mett på denne?

Jeg spiser alltid egg & bacon til frokost fordi da er jeg mett frem til lunchtid....men savner av og til et enklere alternativ ja.....
Vurderer om jeg skal teste denne da...og se om jeg holder meg mett like lenge som på egg & bacon....

Med en kopp kaffe og cocosa holder jeg meg mett til fra frokost til lunch null problem :)

BlirFjong 25-05-10 08:36

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Denne skal jeg teste, kanskje med litt soyaflokker også i :)

Jabba 25-05-10 09:07

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Skyr er en slags youghurt - vel egentlig en slags ost med youghurt "feeling". Du finner den sammen med youghurt i butikken.

vimsen85 25-05-10 12:37

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Okei.
Takk for svar! :D Har ei venninne som kanskje vil begynne med lavkarbo og ville ha nåken "normale" frokostting. Eg tåla desverre ikkje laktose :( Men får meg av og til en tur til Sverige eller Finnland der dei har laktosefrie produkta til meg. Men skyr har eg ikkje sett/fått med meg.
Skal anbefale det til venninna mi ;)

fridr 28-05-10 00:24

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Skyr e fra Island :) E kjempegodt! Men aaalt førr lite fett i... Spis det bære når æ ska kos mæ skikkeli. Må jo ta tabeletta sia æ heller ikje tål laktose :p Åsså spis æ enten cocosa eller nøtter tell, førr å få i ekstra fett :) Nam. De selg det på butikka me godt utvalg.

vimsen85 28-05-10 01:01

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Gjer du fridr. Din laktosejuksemaker :P Kanskje eg må teste det en gong da. Kor har du kjøpt den? Eg har tre tabletta igjen av medisinen min. Veit ikkje om eg gidd å kjøp nye..

fridr 30-05-10 12:43

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Coopen bruka ha Skyr :)

caramba 11-06-10 18:06

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Har falt helt for "gomorgen" Skyr og har laget min egen variant:

100g skyr naturell
2 ss Creme Fraische
2 ts solsikkekjerner
2 ts linfrø
2 ts sesamfrø
50 g bringebær
1 ts fiberhusk
En dæsj fløte
Evt litt sukrin, men har begynt å like den friske smaken uten søtstoff

Har ikke regnet karber, og mengdene blir litt på slump. Liker å ha fiberhusk i og la den stå litt, da blir den tykk og kraftig, og smaker veldig godt med fløte på :o)

Medli 21-08-10 18:15

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Testet denne i dag og klarte noenlunde greit å holde ut 4 timer til neste måltid, og da med en times intensiv treningsøkt midt i. Riktignok tok jeg vel en hel Skyr, og kombinert med middagen jeg hadde i dag er jeg litt smånervøs for hva stixen sier i kveld.. Men må vel teste grensene mine littegrann. :)

Får teste med mer creme fraishe, noe fløte og nøtter mot mindre skyr neste gang.

Luna* 20-09-10 18:13

Sv: "God morgen-yoghurt"
 
Denne var kjempe god! Takk for tips :)

Alm 20-01-11 11:57

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 881561)
Okei.
Takk for svar! :D Har ei venninne som kanskje vil begynne med lavkarbo og ville ha nåken "normale" frokostting. Eg tåla desverre ikkje laktose :( Men får meg av og til en tur til Sverige eller Finnland der dei har laktosefrie produkta til meg. Men skyr har eg ikkje sett/fått med meg.
Skal anbefale det til venninna mi ;)


De fleste som er laktose intolerante tåler youghurt. Youghurt, kulturmelk og rømme er syrnet, og dermed er en del av melkesukkeret(laktosen) blitt fjernet. Samme gjelder alle gule oster. Modningsprosessen har ført til at laktosen er borte. Vær forsiktig og eventuelt prøv deg frem med kremost og brunost.

TrillTrall 20-01-11 12:09

Sv: "God morgen-yoghurt"
 
Men Skyr er jo så dyrt! Koster vel 3 ganger så mye som vanlig yoghurt naturell omtrent? Har jo en tykkere konsistens, men jeg så noe hadde oppi litt fiberhusk for å tykne vanlig yoghurt og det var jo lurt! :)

vimsen85 26-01-11 19:18

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alm (Innlegg 1006839)
De fleste som er laktose intolerante tåler youghurt. Youghurt, kulturmelk og rømme er syrnet, og dermed er en del av melkesukkeret(laktosen) blitt fjernet. Samme gjelder alle gule oster. Modningsprosessen har ført til at laktosen er borte. Vær forsiktig og eventuelt prøv deg frem med kremost og brunost.

Brunost er konsentrert laktose. Jeg har nok prøvd meg fram i mange år. Tåler veldig små mengder av syrnede produkter. Vanlig ost tåler jeg. Men nå skulle jeg jo komme med forslag til frokost til en venninne som tåler melk. Så da går jo Skyr greit.

StoreLilleMeg 02-02-11 18:09

Sv: "God morgen-yoghurt"
 
Tuuuuusen takk jabba, for denne.
Nå er både frokost og kveldsmat reddet.
Jeg var SÅ lei egg og bacon.

Jeg laget den med Yoplait sin 0,1 % blåbær i stedenfor Skyr.

Det knaset i tennene og magen ble godt fornøyd :)

Jabba 02-02-11 20:00

Sv: "God morgen-youghurt"
 
Ja, denne er god.......og kan varieres mye hvis en roterer litt på ingrediensene.....


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no