Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Kvalme og svimmelhet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36507)

angel82 11-09-10 08:17

Kvalme og svimmelhet
 
Jeg begynte på ketolyse på tirsdag, men i går og idag er jeg skikkelig kvalm og svimmel. Hva gjør jeg feil? flere ganger har jeg nesten svimt av... :mad: jeg føler jeg drikker mye vann og farris... og jeg spiser lite grønnsaker, mest kjøtt,fløte,fisk,egg,bacon og ost. Noen som kan foreslå hva jeg bør gjøre?

Gerd 11-09-10 09:05

Sv: Kvalme og svimmelhet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av angel82 (Innlegg 931858)
Jeg begynte på ketolyse på tirsdag, men i går og idag er jeg skikkelig kvalm og svimmel. Hva gjør jeg feil? flere ganger har jeg nesten svimt av... :mad: jeg føler jeg drikker mye vann og farris... og jeg spiser lite grønnsaker, mest kjøtt,fløte,fisk,egg,bacon og ost. Noen som kan foreslå hva jeg bør gjøre?

Du bør i vertfall spise nok grønnsaker.
Hvor mange av dagens karbe-kvote kommer fra grønnsaker, og hva slags grønnsaker spiser du?

Tar du ketolysevitaminene?

Og dessuten er det normale bivirkninger å være kvalm og bli svimmel nå i overgangsfasen :ja:

Imse 11-09-10 12:22

Sv: Kvalme og svimmelhet
 
Hvorfor i all verden spiser du ikke grønnsakene du SKAL spise? Du skal spise 15g karbo om dagen og de bør komme i fra grønnsaker.

Litt ubehag i overgangen er som Gerd sier helt normalt, det går seg til.

Kan kan legge inn nøyaktig(og mengder) hva du spiser på en dag? Kanskje du spiser litt lite?
Jeg er typen som feks ikke kan spiser omelett til frokost, da er jeg kvalm resten av dagen, jeg kan faktisk kaste opp bare av tanken. Men til lunsj er det så nydelig, bare jeg har fått i meg noe annet til frokost. Feks salatgrønnsaker og noe kjøtt og kanskje rømmedip er god frokost. Det er fett, men ikke smaken av egg og bacon( bacon klarer jeg heller ikke til frokost).

angel82 11-09-10 19:43

Sv: Kvalme og svimmelhet
 
er litt dårlig på grønnsaker ikke så glad i det. Jeg spiser egg og bacon eventuelt omelett med fløte til frokost. hva spiser dere? til lunsj blir det salat med ost og skinke middag har vært koteletter,fisk og kylling uten noe særlig tilbehør. kvelds har jeg spist løvbiff,strimlet svinekjøtt med fløtesaus og sopp til...

Megvel 11-09-10 19:51

Sv: Kvalme og svimmelhet
 
Jeg tror dette er ketoseovergangen som du sliter med. Ta deg et stykke ost, en tomat etc. Og få i deg nok fett! Det er ok å ta seg en spiseskje med smør bar om du orker det...

Om du ikke trappet ned med karboen før så er dette enkelt og greit abstinenser!

angel82 11-09-10 20:49

Sv: Kvalme og svimmelhet
 
Lenge blir det å vare? :confused:

Megvel 11-09-10 21:03

Sv: Kvalme og svimmelhet
 
En dag eller to. Man går gjerne igjennom "lysporten" på dag seks.

katten 11-09-10 21:37

Sv: Kvalme og svimmelhet
 
Du går nok gjennom "dilerium"-fasen.
Kroppen din er uvant med å ikkje få raske karbohydrater.

Når eg gjekk på Atkins første gong, hadde eg store problemer med å spise grønnsaker osv.
Men fant ut at eg måtte ha litt til kvart måltid, om så bare ei spiseskje. Etter 1 mnd på Atkins var eg grønnsaksfrelst :) og er det enno :D

Det går seg til, og blir berre bedre og bedre :)

kalispera 12-09-10 01:30

Sv: Kvalme og svimmelhet
 
Det er flere altså, trodde det bare var meg :) Jeg starta på onsdag, har vært konstant kvalm hele tiden, svimmel og besvimt en morgen jeg sto opp. I dag har det ikke vært så konstant ille, men er fortsatt i dårlig form. Håper virkelig det gir seg snart, ufattelig slitsomt å gå sånn her, jeg føler med deg :( Jeg er enig med deg, jeg og synes at jeg spiser nok, samt at jeg tar alle vitaminene som selges sammen med ketolysekuren-boken. I følge stixen er jeg i ketose allerede, så det er vel bare å tvinge seg gjennom det...

Biggie Small 12-09-10 15:18

Sv: Kvalme og svimmelhet
 
Salt er det mange som ikke får nok av i seg. Saltet binder vannet bedre og minsker symptomene for endel.

Så nok salt og nok vann er bra mot slik kvalme. Glem alt du har hørt om at salt er farlig. For lite salt derimot er ikke bra i det hele tatt. Bruk havsalt, ikke "redusert" ditt og datt.

Mvh
BiggieS


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no