Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Brød fra Rimi, type lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53831)

aslaug 25-01-13 19:42

Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Hei,jeg kjøpte et brød på Rimi i dag til gubben, det var litt over 6 g karbo i det. Glemte å ta med posen hjem, noen som har prøvd det? Er det noe juks med det,siden det var så lavt karboinnhold?:o

nellie 25-01-13 19:53

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.
 
Litt over 6 karbo i hva? I brødet, i ei brødskive, i 100 gram?

Vibeke-67 25-01-13 20:54

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.
 
Jeg pleier å kjøpe det, tror det er 6 gram pr 100 gram.
Ganske godt og holder seg bra. Når jeg har det holder det lenge med to skiver til frokost, da er jeg mett lenge.
Og ikke noe juks såvidt jeg kan se, laget av noe ertegreier:o

aslaug 25-01-13 21:12

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1422181)
Litt over 6 karbo i hva? I brødet, i ei brødskive, i 100 gram?

Ja riktig, 6 og noe pr 100 g,er det mulig tro?

nellie 25-01-13 21:13

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.
 
Tror det!:)

manebane 25-01-13 22:02

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.
 
Tror faktisk jeg har sett at Rimi har reklamert for dette brødet. At dette er det brødet på markedet med lavest innhold av kh.

Sånt liker vi jo :D

Gracella 25-01-13 22:25

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.
 
Det smaker ganske godt også :)

Ingredienser:
Vann, hvetegluten, soyabønner, hvetekim, sammalt hvete, gjær, gule linfrø, solsikkekjerner, brune linfrø, salt, tørket surdeig (av rug) soyamel, solsikkeolje og enzymer. Dekor: sesamfrø.

6,7 g karbo pr 100 gram hvorav 0,9 gram sukkerarter
Fett: 6.9 g
protein: 25 g
kostfiber: 7,2 g

Det er i allefall et brød jeg kommer til å ha i fryseren til "late" dager

Borealis 25-01-13 23:23

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.
 
Ligner litt på Karbokutt brødet fra Bakerhuset, - jeg pleier ha det i frysa...spiser kanskje 1-2 skiver daglig.
48 gram karbohydrater i hele brødet.


Sitat:

Ingredienser: Hveteprotein(som gluten), soyaprotein, lupinprotein, vann, brune og gule linfrø, soyamel, sammalt hvetemel, hvetekli, eplefiber, sesamfrø, salt, gjær, maltmel, lecithin, eddiksyresalt(natriumacetat), soyaflak.
Næringsinnhold pr 100g:
Energi 266 kcal
Protein 28,0 g
Fett 11,1g – herav mettede fettsyrer 1,4g
Karbohydrat 8,0g – herav sukkerarter 0,7g
Fiber 11,0g, natrium 0,4g.

Vekt: 600g

http://www.bakehusetas.no/se-vare-pr...-lavkarbobrod/

aslaug 25-01-13 23:25

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1422248)
Det smaker ganske godt også :)

Ingredienser:
Vann, hvetegluten, soyabønner, hvetekim, sammalt hvete, gjær, gule linfrø, solsikkekjerner, brune linfrø, salt, tørket surdeig (av rug) soyamel, solsikkeolje og enzymer. Dekor: sesamfrø.

6,7 g karbo pr 100 gram hvorav 0,9 gram sukkerarter
Fett: 6.9 g
protein: 25 g
kostfiber: 7,2 g

Det er i allefall et brød jeg kommer til å ha i fryseren til "late" dager

Takk Gracella, det blir nok ikke bare late dager jeg kommer til å bruke det!:D:D

Bik 26-01-13 08:26

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo
 
Både hvetekim og sammalthvete. Ikke noe for meg. Baker mitt eget som er supergodt :)

Vibeke-67 26-01-13 11:37

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1422312)
Både hvetekim og sammalthvete. Ikke noe for meg. Baker mitt eget som er supergodt :)

De aller fleste brødrene man baker selv er jo mye bedre enn kjøpebrød, uansett. Men ikke alltid man har tid og ork og lyst til å bake selv.
Jeg har bakt endel lavkarbobrød, og det er som regel ikke bare å mikse det samen som man kan med annet brød. Man må ofte male opp frø og nøtter før man kan blande det sammen.
Men må har jeg kjøpt med mandelmel også tror jeg funksjonell mat har fått sesammel, og da blir det jo endel enklere.

Gracella 26-01-13 17:09

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1422333)
De aller fleste brødrene man baker selv er jo mye bedre enn kjøpebrød, uansett. Men ikke alltid man har tid og ork og lyst til å bake selv.
Jeg har bakt endel lavkarbobrød, og det er som regel ikke bare å mikse det samen som man kan med annet brød. Man må ofte male opp frø og nøtter før man kan blande det sammen..

Jeg synes hjemmebakte lavkarbobrød er superlette å lage - det er jo bare å ha alt i en bolle, røre sammen og helle i en form og så rett i ovnen... Ingen heving og temperaturkontroll eller ingredienser som må i en viss rekefølge.
Ikke noe melstøv over hele/halve kjøkkenet heller :).
Maling av mandler og nøtter gjør jeg i stavmikserbollen og det går på sekunder.
Men allikevel er jeg såpass lat til tider at jeg synes det er greit å kjøpe lavkarbobrød. ;)

Engelen 26-01-13 17:57

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Grei pris også på dette brødet, 29 kr. Det er fra Norgesbakeriet og smaker veldig godt.

Vanii 17-03-13 16:37

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aslaug (Innlegg 1422177)
Hei,jeg kjøpte et brød på Rimi i dag til gubben, det var litt over 6 g karbo i det. Glemte å ta med posen hjem, noen som har prøvd det? Er det noe juks med det,siden det var så lavt karboinnhold?:o

Jeg ELSKER dette brødet! Har det i kjøleskapet fordi da blir det lettere å skjære tynne skiver og holder seg bedre der :) spiser 2 til frokost og 2 til lunsj (da er det snakk om tynne skiver)...

Nordmørsloppa 17-03-13 16:46

Re: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
noen som vet hva dette brødet heter?

TrillTrall 17-03-13 16:46

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Jeg liker det brødet kjempegodt. :)

Ser noen hevder at det brødet man baker selv er bedre - sorry, jeg prøvde utallige typer lavkarbobrød da jeg var adskillig striksere enn jeg er nå og ingen av dem falt i smak hos meg. Ble for mye nøtter, egg og ost og sånt for meg. Ble ikke brødkonsistens, men det har dette brødet synes jeg. Bedre enn Fedon og Inger sitt er det også. :) Mindre karber og.

Ninasju 17-03-13 22:05

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Det heter bare lavkarbobrød. Det er en blå pose, de har det på ICA også. Prøvde å legge inn bilde men fikk det ikke til fra Pad,en.

Chamomilla 18-03-13 08:14

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Skal sjekke ut dette. Har ikke brydd meg med lavkarbobrød og dets like før, men prøver ut litt nå for variasjonens skyld. Lagde Iduns karbolett i går. Grusomt... Da heller Møllerens lavkarbobrød. Ferdigkjøpt Ingers "lavkarbo" smakte sagflis. :p Dette hører kanskje hjemme i egen tråd for test av ferdige brød og poseblandinger.. Det finnes kanskje?

Benzo 18-03-13 08:29

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Dette mener jeg er det beste lavkarbobrødet med 6 g karbo per 100 g. Har til dags dato ikke klart å lage noe som er i nærheten av konsistens og smak.

Vibeke-67 18-03-13 10:14

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Jeg liker også godt brødet, men ikke magen min tydeligvis, som reagerer med luft.

babydoll 05-05-13 15:52

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Kom over dette på Rimi ved en tilfeldighet en dag, og ble veldig overrasket over hvor godt det er. Lett og fluffy i konsistensen, men metter veldig godt, og magen min reagerer ikke. Holder seg saftig lenge, selv i brødboksen.

Greit å vite at det finnes noen alternativer der ute!

Carisma 05-05-13 19:59

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Bare jeg som syns det var forferdelig... Svampete og fælt!

nellie 05-05-13 20:40

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Svampete? Det finnes jo ikke svampete.:p Jaja. Hver sin smak, vel.

milena 06-05-13 08:40

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av babydoll (Innlegg 1441221)
Kom over dette på Rimi ved en tilfeldighet en dag, og ble veldig overrasket over hvor godt det er. Lett og fluffy i konsistensen, men metter veldig godt, og magen min reagerer ikke. Holder seg saftig lenge, selv i brødboksen.

Greit å vite at det finnes noen alternativer der ute!

Likte det kjempegodt! Altfor godt. Fryser ned jeg for sikkerhetsskyld...:p

elien 06-05-13 09:59

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo
 
Kjempegodt brød, fryser ned to og to skiver.
Prøver helst å bake Karins beste brød, men når energien ikke er til sted så
er det kjempe enkelt å kjøpe dette:p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no