Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Medbragt mat på fly (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55522)

monam 26-03-14 09:48

Medbragt mat på fly
 
Noen som har tips til medbragt flymat? :syklubb:

Supera 26-03-14 10:49

Sv: Medbragt mat på fly
 
Noe som ikke lukter så mye og noe som ikke er flytende:

Hjemmelagde knekkebrød / brød med pålegg
Skrelte, kokte egg (evt stekte egg eller posjerte egge eller eggerøre hvis du foretrekker det)
Omelett / frittata
Avocado
Salat
Babybel
Kjøttpålegg i ruller
Nøtter (Obs! Ikke ta med kun nøtter... Jeg har opplevd at de sa i høyttaleren rett etter ombordstigning at det var en person om bord med kraftig nøtteallergi så de ba folk om ikke å åpne noe som inneholdt nøtter... Fint når jeg og venninna mi hadde med en halv kilo med nøtter til turen og ingenting annet. :( Og det var en 11-timersflytur...)

Carisma 26-03-14 11:57

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1481613)
Nøtter (Obs! Ikke ta med kun nøtter... Jeg har opplevd at de sa i høyttaleren rett etter ombordstigning at det var en person om bord med kraftig nøtteallergi så de ba folk om ikke å åpne noe som inneholdt nøtter... Fint når jeg og venninna mi hadde med en halv kilo med nøtter til turen og ingenting annet. :( Og det var en 11-timersflytur...)

Det har jeg opplevd flere ganger nå, så jeg tror endel flyselskaper bare gjør det for sikkerhetsskyld :rolleyes:

Supera 26-03-14 14:25

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1481623)
Det har jeg opplevd flere ganger nå, så jeg tror endel flyselskaper bare gjør det for sikkerhetsskyld :rolleyes:

Dette var SAS og de sa ingenting om det andre veien.

Fillilura 26-03-14 14:27

Sv: Medbragt mat på fly
 
Omelett og salat :)

Ninasju 26-03-14 14:59

Sv: Medbragt mat på fly
 
Ivorys pannekaker. Like gode når de er kalde.
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=Ivory

TrillTrall 26-03-14 16:07

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1481623)
Det har jeg opplevd flere ganger nå, så jeg tror endel flyselskaper bare gjør det for sikkerhetsskyld :rolleyes:

Det tviler jeg sterkt på. Jeg har aldri opplevd det i alle fall.

Lemen 26-03-14 16:24

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1481623)
Det har jeg opplevd flere ganger nå, så jeg tror endel flyselskaper bare gjør det for sikkerhetsskyld :rolleyes:

Opplevd det kun en gang, og da hadde jeg alt rukket å åpne opp posen min med nøtter før de sa det på høyttaleren. :o Pakket pent ned igjen boksen min, og vasket meg på fingrene med en våtserviett. Men jeg hadde jo spist på nøttene før jeg kom inn i flyet også, og åpnet luken til hattehyllen med "nøtte-fingre...

grotingeling 28-03-14 23:14

Sv: Medbragt mat på fly
 
Vafler og syltetøy - har syltetøyet i 100ml flasker slik at det går greit gjennom sikkerhetskontrollen

Frokostbrød eller knekkebrød med ønsket pålegg

Kanutten 29-03-14 07:48

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1481664)
Det tviler jeg sterkt på. Jeg har aldri opplevd det i alle fall.

Da vi reiste med qatar til australia opplyste de på den ene strekningen at de så helst at ingen spiste nøtter. Det har nok sammenheng med at under bestilling av reisen måtte vi opplyse om ev allergier samt hva slags diett man gikk på. Det var alt fra halal, lavkalori, saltredusert, sukkerredusert etc etc. Noen hadde sikkert da gitt tilbakemelding om nøtteallergi og da er det jo flott at det tas hensyn til det. Kan forresten anbefale qatar på det varmeste. Reiste både med dreamliner og 777 300 lr. Med tanke på at kjos tar seg betalt for hver minste ting på sin dreamliner fremstår qatar som det fullstendig motsatte; ingenting kostet, alt var gratis uansett mat, drikke, underholdning, pledd, pute, lester, tannbørster, godlukt, maske for øynene, headset, øreplugger ++ husker ikke alt.. Og vi betalte 16 000 kr t/r oslo perth med qatar hele veien for to stk.

kristine89 29-03-14 11:42

Sv: Medbragt mat på fly
 
Jeg har aldri hatt problemer med å ta med matpakker (salat, kjøtt, dressing, osv) på fly. Har ofte med en plastikk kniv og gaffel også. Ikke noe problem.


Ellers så er kokte egg alltid en sikker vinner.
En boks cherrytomater.
Makrell i tomat
En pakke røklaks

blåbær 30-03-14 23:15

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1481946)
Da vi reiste med qatar til australia opplyste de på den ene strekningen at de så helst at ingen spiste nøtter. Det har nok sammenheng med at under bestilling av reisen måtte vi opplyse om ev allergier samt hva slags diett man gikk på. Det var alt fra halal, lavkalori, saltredusert, sukkerredusert etc etc. Noen hadde sikkert da gitt tilbakemelding om nøtteallergi og da er det jo flott at det tas hensyn til det. Kan forresten anbefale qatar på det varmeste. Reiste både med dreamliner og 777 300 lr. Med tanke på at kjos tar seg betalt for hver minste ting på sin dreamliner fremstår qatar som det fullstendig motsatte; ingenting kostet, alt var gratis uansett mat, drikke, underholdning, pledd, pute, lester, tannbørster, godlukt, maske for øynene, headset, øreplugger ++ husker ikke alt.. Og vi betalte 16 000 kr t/r oslo perth med qatar hele veien for to stk.

Jeg anbefaler IKKE qatar! Ble nekta ombordstigning begge veier fordi flyet var overbooka. Ble kraftig forsinka, og fikk kun erstatning for ene veien. Har maila fram og tilbake i to måneder nå, og de nekter å utbetale, fordi de allerede har registrert en utbetaling til meg, og ignorerer bare glatt at det dreier seg om to separate flyvninger. I tillegg var de utrolig nedlatende og uhøflige mot meg på flyplassen i qatar. Aldri opplevd så dårlig service noe sted.

Licota 29-04-14 07:30

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1481666)
Opplevd det kun en gang, og da hadde jeg alt rukket å åpne opp posen min med nøtter før de sa det på høyttaleren. :o Pakket pent ned igjen boksen min, og vasket meg på fingrene med en våtserviett. Men jeg hadde jo spist på nøttene før jeg kom inn i flyet også, og åpnet luken til hattehyllen med "nøtte-fingre...

Vel, den risikoen møter nøtteallergikere hele tiden. Sånn er det jo bare... De må selv være nøye :)

Dunderhonning 29-04-14 10:21

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kristine89 (Innlegg 1481961)
Jeg har aldri hatt problemer med å ta med matpakker (salat, kjøtt, dressing, osv) på fly. Har ofte med en plastikk kniv og gaffel også. Ikke noe problem.


Ellers så er kokte egg alltid en sikker vinner.
En boks cherrytomater.
Makrell i tomat
En pakke røklaks

Makrell i tomat? På fly? Nei vet du hva, der går grensen. Lavkarbo eller ikke. Den gir en utrolig kvalm lukt til store områder. Så om du sitter på rad 20 og mumser det kommer ikke jeg meg unna lukten selv om jeg sitter på rad 5.

Det er slik mat med lukt som er årsaken til at de fleste flyselskap sier at man ikke skal spise medbrakt.

TrillTrall 29-04-14 11:47

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dunderhonning (Innlegg 1485076)
Makrell i tomat? På fly? Nei vet du hva, der går grensen. Lavkarbo eller ikke. Den gir en utrolig kvalm lukt til store områder. Så om du sitter på rad 20 og mumser det kommer ikke jeg meg unna lukten selv om jeg sitter på rad 5.

Det er slik mat med lukt som er årsaken til at de fleste flyselskap sier at man ikke skal spise medbrakt.

Enig. Man trenger ikke ha med seg stinke-mat på flyet! Makrell i tomat, stinkende oster og sånt kan man spise hjemme. Det skader ikke å ta litt hensyn. :)

Licota 29-04-14 12:13

Sv: Medbragt mat på fly
 
Ville skåret opp litt bogskinke, hatt med meg noen babybels, litt cherrytomater og agurk, og gjort det enkelt og lettvint. Kokt egg lukter promp og makrell i tomat stinker.

Supera 29-04-14 18:31

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Licota (Innlegg 1485094)
Kokt egg lukter promp

Bare hvis du skreller den på flyet. Skrell den hjemme, så lukter det ikke på flyet.

Carisma 29-04-14 20:09

Sv: Medbragt mat på fly
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1485142)
Bare hvis du skreller den på flyet. Skrell den hjemme, så lukter det ikke på flyet.

Det trodde jeg også, men hver gang jeg har kjøpt egg i kantina og skrelt det der, får jeg likevel klager når jeg kommer ned på plassen min og spiser det der. Samme skjer om jeg skreller det hjemme og legger i plastboks.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no