Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kan noen se på dette og gi tips? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56979)

Ejnot123 07-05-17 23:28

Kan noen se på dette og gi tips?
 
Hei.

Er på 3. Uka i ketose. Merker nesten ingenting til nedgang.
Er i ketose med nest mørkeste farge på ketostixen. Jeg drikker minimum 2,5 liter vann daglig og urinen er helt lys. Har ikke aceton ånde, men føler jeg er i ketose.
Dette er en gjennomsnittlig dag for meg:

Frokost: et par egg og karbonade/4 kjøttboller (2 karbo pr 100g)
Lunsj: litt salat, 1 egg og litt skinke/kylling
Middag: 60g babyspinat, litt paprika, 100g bacon og dressing (1ss ekte majones, 1ss seterrømme og en liten ts sukrin melis).
Kvelds: litt ost eller et egg. Noe enkelt.
Tar omega 3 og spiser røkelaks av og til.

Drikker litt Pepsi Max på kvelden.

Har kuttet ned på meieriprodukter. Litt ost og 1 ss seterrømme er det eneste.

De 2 siste ukene har jeg trent 5 ganger i uka. Styrke og kondisjon. Kroppen min er ikke vant til trening😅

Hva gjør jeg feil??? 😔

BenteR 08-05-17 02:38

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Har du regnet ut hvor mye dette gir deg i proteiner, fett, karbohydrater og kcal?
Ved første øyekast ser det ut som du spiser lite mat generelt og at du spiser mer proteiner enn fett. Grønnsaker er det også lite av.
Spiser du for lite, så går kroppen i sparemodus og tviholder på hvert gram da den tror det er krise.....
Ville anbefalt deg og lest deg opp på feks ketolysekuren om det er den du vil følge.
NB! Lavkarbo er vektregulerende så om det er snakk om pyntekilo er det slettes ikke sikkert at kroppen er enig med deg i at du skal gå ned.

Ejnot123 08-05-17 07:37

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Hvilke fet mat ville du fylt på med? Trenger tips...
Jeg har ca 20 kg jeg må ned 😔

kamp 08-05-17 09:43

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Avokado?

Ejnot123 08-05-17 10:25

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1535221)
Avokado?

Tusen takk for forslag, men avokado er det eneste jeg er allergisk mot😅 noe annet? 😊

TrillTrall 08-05-17 11:22

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Du spiser fryktelig lite synes jeg. Om du steker eggene så bruk godt med meierismør eller bremykt (eller et annet smør, ikke margarin), om du koker dem så ha på en smørklatt når du spiser dem.

Fete meieriprodukter av de du bruker, ha olivenolje på salaten og spis fet fisk. Og spis mer - den middagen din er da som en forrett å regne etter den mengden du oppgir!

Milie_V 08-05-17 12:28

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Det kan hende at det har noe med Pepsi Max-en å gjøre?

Ejnot123 08-05-17 13:17

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Lurt det med mer smør og olje😊 Jeg er så mett etter en sånn middag.

Ja det kan være pepsi maxen. Skal kutte den ut litt for å se 🙊

kamp 08-05-17 13:34

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Mct olje er også bra.

Jeg woker gjerne grønnsaker i kokosolje (den brune boksen) evt raps olje så tilsetter jeg 2-3 ss kokosolje evt mct men som regel bare kokosolje.

Jeg er veldig glad i å koke (damp) brokkoli mose dne og tilsette 3 ss olje eller smør.

BenteR 08-05-17 21:22

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Jeg velger konsekvent fete kjøttstykker som feks nakkekoteletter, oksehale, oksebog, fårikålkjøtt, etc. Du får mye gratis fett i deg der. Ellers bruker jeg mye god olje over både kokte og rå grønnsaker.
Frø er også gode kilder til fett, enten det er linfrø, sesamfrø eller solsikkefrø

Jeg må tilstå at jeg ikke hadde blitt mett på din meny......

sylwester 09-05-17 17:52

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Dette er min lunch hver eneste arbeidsdag:
Ta 250g med grønn bladsalat, litt paprika, litt tomat, 4ss olivenolje, salt+pepper og 100g med kjøtt (150g hvis den er rå). Det bør fylle en hel tallerken.

Tilbehør til grillmaten:
Ta 1/2 blomkål og ha den 7 minutter i micro πå full styrke. Ha den over på aluminiumsfolie og krydre med grillkrydder + 50g smør og pakk det inn. Etter 10 minutter kan du spise det til nakkekoteletter og annet grillmat.

Spiser du dette en dag så får du i deg 5 om dagen, dvs. 500 gram med grønnsaker. I tillegg så er det enklere å få i seg fettet man skal ha i seg når det er litt grønnsaker å dynke det i.

Drikk gjerne 2 glass vann til hvert måltid. Du drikker også vann mellom måltider når du er tørst. Selv drikker jeg mye te og kaffe mellom. Du kan holde deg til Pepsi max i helgene da kunstig søtning kan være showstopper for enkelte.

Du bør oppdatere kosthldsfilosofien din fra Udefinert. Sik det er nå kan du få tips om å spise mye poteter!
Selv har jeg gått på Atkins, Ketolysekuren og nå følger jeg LCHF.

Milie_V 09-05-17 22:40

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1535237)
Mct olje er også bra.

Jeg woker gjerne grønnsaker i kokosolje (den brune boksen) evt raps olje så tilsetter jeg 2-3 ss kokosolje evt mct men som regel bare kokosolje.

Jeg er veldig glad i å koke (damp) brokkoli mose dne og tilsette 3 ss olje eller smør.

Hvor kjøper mann sånn kokosolje egentlig?

ekenna 10-05-17 00:03

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Milie_V (Innlegg 1535327)
Hvor kjøper mann sånn kokosolje egentlig?

Om det er av typen Cocosa så selger de den hvertfall på Sunkost. En kan sende etter den hos Gymgrossisten. Og jeg kan tenke meg at de har den på de fleste helsekostbutikker, da dette er en super kilde til sunt fett! Den grønne typen har en karakteristisk kokossmak og tåler dårlig varme, mens den brune typen smaker midre kokos og tåler bedre oppvarming, men ikke for høy. :)
Lagre

Ciss 10-05-17 00:05

Sv: Kan noen se på dette og gi tips?
 
Hva legger du i "nesten ingen nedgang"? Har du gått ned noe i det hele tatt eller har vekten stått helt stille?

Jeg synes også det kan se ut om om du spiser litt lite, men det er egentlig vanskelig å vite det sikkert med mengdeanvisninger som "litt" skinke, "litt" ost osv.

Det som imidlertid slår meg og som ingen andre har kommentert så langt er at du nettopp har begynt å trene. Du har trent 5 ganger i uken de siste to ukene og såvidt jeg forstår er dette nytt.
Trening kan gjøre at kroppen holder på vann for å restituere og reparere avrivninger i muskelfibrene, og dette vannet kan skjule vekttapet ditt. Om du passer på å drikke mer vann når du trener vil kroppen paradoksalt nok lagre mindre vann. Uansett vil jo vannet forsvinne igjen etterhvert - hvis det nå altså er slik at kroppen din holder på vannet.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no