Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Barns kosthold (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Tregere mage på lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35601)

-marie- 10-08-10 19:55

Tregere mage på lavkarbo?
 
Har en gutt på 2 år og 4 mnd som stort sett spiser lavkarbo (eget valg, liker ikke høykarbo), har gjort det hele livet, bortsett fra at han spiser grovt brød. Men etter at resten av familien begynte med lavkarbo så har det blitt mindre brødspising på han også... Og han har fått kjempetreg mage stakkar, sliter skikkelig. Er det andre som har opplevd dette?

Matglad 10-08-10 20:11

Sv: Tregere mage på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -marie- (Innlegg 913790)
Har en gutt på 2 år og 4 mnd som stort sett spiser lavkarbo (eget valg, liker ikke høykarbo), har gjort det hele livet, bortsett fra at han spiser grovt brød. Men etter at resten av familien begynte med lavkarbo så har det blitt mindre brødspising på han også... Og han har fått kjempetreg mage stakkar, sliter skikkelig. Er det andre som har opplevd dette?

Får han i seg nok fett?

Meniallverden 10-08-10 20:15

Sv: Tregere mage på lavkarbo?
 
Joda :( jeg har ofte den bivirkningen.
Omegatilskudd og fett i kosten hjelper i en fart :D mye drikke hjelper også.
Lykke til

-marie- 10-08-10 20:58

Sv: Tregere mage på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matglad (Innlegg 913798)
Får han i seg nok fett?

Mulig jeg sliter litt med den, han har blitt så kresen i matveien i det siste... Eneste han kan spise mengder av for tiden er makrell i tomat :o Han var jo så innmari glad i bacon, men nå vil han bare ha kokt egg til frokost (med kaviar).

Noen tips??

Matglad 10-08-10 21:20

Sv: Tregere mage på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -marie- (Innlegg 913826)
Mulig jeg sliter litt med den, han har blitt så kresen i matveien i det siste... Eneste han kan spise mengder av for tiden er makrell i tomat :o Han var jo så innmari glad i bacon, men nå vil han bare ha kokt egg til frokost (med kaviar).

Noen tips??

Hvis han liker kakao kan du jo lage dette av eggemelk, da får han i seg rikelig med fett :). Eller lage smoothie med rikelig med fett dersom dette er noe han liker. Du kan også lage ispinner av smoothie.

Det var det jeg kom på i farta.

-marie- 10-08-10 21:22

Sv: Tregere mage på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matglad (Innlegg 913845)
Hvis han liker kakao kan du jo lage dette av eggemelk, da får han i seg rikelig med fett :). Eller lage smoothie med rikelig med fett dersom dette er noe han liker. Du kan også lage ispinner av smoothie.

Det var det jeg kom på i farta.

Gode tips :D takk!! Må lese mer og sette meg ordentlig inn i dette...

Carisma 10-08-10 21:34

Sv: Tregere mage på lavkarbo?
 
Hva med å blande kaviaren med majones? Blir mildere smak også.

Blåbær er forøvrig bra for magen både den ene og den andre veien! :ja:

-marie- 10-08-10 22:07

Sv: Tregere mage på lavkarbo?
 
Smart! Takk Carisma :D

ada-emilie 10-08-10 22:53

Sv: Tregere mage på lavkarbo?
 
Epler, kiwi, loppefrø, laktulose.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no