Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Regne ut karboinnhold (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13962)

Yrla 29-01-12 21:36

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KristineR-S (Innlegg 1292225)
Tusen takk for raskt svar :-)

Kanskje du kan hjelpe meg med en annen ting også da.
Jeg prøver å bruke diett.no for å registrere det jeg spiser, da vekten min stod stille veldig lenge.
Hvordan skal jeg nå legge inn denne ene skåler med middag, hvor mange deler av hele middagen har jeg spist når jeg har spist 400 gram? Jeg må jo dele alle ingrediensene på noe for å få riktig mengde på min porsjon..
Er ikke spesielt god i matte skjønner du... Hehe..

Håper du forstod hva jeg mente..

Du legger inn alle ingrediensene og deres mengde og så setter du opp en ny side med diett.no og legger til matvare, egen knapp øverst. Da legger du inn tallene der og så kan du hente igjen dette når du skal finne matvare. Da skriver du så og så mange gram av suppa. Det tar litt tid å bli helt kjent med diett.no men bare prøv.Vanskelig å forklare.

Alina 21-09-12 17:12

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elastica (Innlegg 516890)
Bruk programmet fra Mattilsynet. Mat på data heter det og du kan laste det ned gratis. Da kan en legge inn 2ss av rømme og diverse og programmet regner ut hvor mye karbohydrat det er i det. Veldig nyttig!


Den var genial , takk for tips

Tonjea87 03-10-12 12:17

Sv: Regne ut karboinnhold
 
hei :) er det noen som kunne tenkt seg å hjelpe meg å regne ut hvor mye karb i en oppskrift? finner ikke alt på mat på data å jeg er ikke god på slik regning. oppskrifta er uansett:
6 egg –
100 g smeltet smør
2 ss sukrin
½ ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Imse 03-10-12 13:37

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tonjea87 (Innlegg 1388901)
hei :) er det noen som kunne tenkt seg å hjelpe meg å regne ut hvor mye karb i en oppskrift? finner ikke alt på mat på data å jeg er ikke god på slik regning. oppskrifta er uansett:
6 egg –
100 g smeltet smør
2 ss sukrin
½ ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Legg det inn på diett.no, et veldig greit verktøy. Kokosmel mm ligger inne der.

Tonjea87 03-10-12 14:24

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1388919)
Legg det inn på diett.no, et veldig greit verktøy. Kokosmel mm ligger inne der.

ja kan d stem at 90 g kokosmel bi 6ss tesammen - 54 karb?
e ikje alle måle enhetan som funka dr inne.

på fiberhusken f.eks går d ikje ann å trøkk add på gram.. så må velge en porsjon. å kor masse fiberhusk e d i en porsjon?

Imse 03-10-12 18:33

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Fiberhusk og bakepulver trenger du ikke å regne med, null karber. Kokosmelet oppgir du i gram.. Aner ikke hvor mange spiseskjeer 90g er. Men når jeg legger inn 90g kokosmel får jeg ca 11g karbo.

Oppskrifta di gir 12-13g karbo omtrent. Hvordan du fikk til 54g vet jeg ikke.

Imse 03-10-12 18:35

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Nå ser jeg at det er lagt inn feil på kokosmelet jeg så på, for på min pose med aman pran kokosmel står det 4g karbo/100g. Så da er det enda færre karber i oppskrifta.

Tonjea87 03-10-12 19:45

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1388983)
Nå ser jeg at det er lagt inn feil på kokosmelet jeg så på, for på min pose med aman pran kokosmel står det 4g karbo/100g. Så da er det enda færre karber i oppskrifta.

wow :) så kor mange karb totalt då? står 4 g på min og :) då må jo d vær supert Lavkarbobrø? eller loff då :P
Va iallefall kjempegodt :D:D:D

Tusn takk før hjelp iallefall

JohnFelipe88 14-04-13 08:31

Sv: Regne ut karboinnhold
 
http://www.diett.no/ sett opp dagen din og se resultat, enjoy =)

JohnFelipe88 14-04-13 08:32

Sv: Regne ut karboinnhold
 
denne er også veldig fin http://www.lavkarbo.no/matvaretabell =)

Fettrumpa 21-02-14 22:43

Sv: Regne ut karboinnhold
 
pfffffffffff.... jeg er latterlig dårlig på det å regne ut...... noen som kan forklare enkelt ;)

TrillTrall 22-02-14 11:01

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fettrumpa (Innlegg 1478455)
pfffffffffff.... jeg er latterlig dårlig på det å regne ut...... noen som kan forklare enkelt ;)

Du må vite hvor mye karbohydrater matvaren inneholder pr. 100 gram, veie det du spiser og derfra regne ut hvor mye det du spiste inneholder.

La oss si at du spiser 75 gram kokt brokkoli som skal inneholde 2,1 g karbohydrater pr. 100 gran. Ta da 75 gram og del det på 100 og gang med 75 = 1,575 g karber. Evt. gang med 0,75 som er det samme. :)

Jeg pleier å gå ut fra at 100 gram = 1 (har man spist 100 gram ganger man jo med 1 for å si det sånn) og om jeg har spist mindre enn 100 gram så ganger jeg med 0,XXX det jeg har spist og har jeg spist f.eks. 160 gram blir det å gange med 1,6. Om det blir for komplisert så hold deg til den første måten - del på 100 og gang med det antall gram du har spist. :)

Maristav 07-04-14 09:31

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Ved å bruke www.diett.no får du en veldig rask innføring i de ulike matvarene og lærer deg for hvilke matvarer som inneholder mye karbohydrat, protein og fett. Vil absolutt anbefale å veie en del i starten for så å føre alt inn i matvaredagboken på diett.no.

smiley82 06-04-15 10:57

Sv: Regne ut karboinnhold
 
Hei! Jeg starter på lavkarbo igjen nå, etter mange år. Har lastet ned Lifesum appen. Den er enkel og grei å bruke. Der legger du inn det du spiser hver dag, så regner den ut for deg hvor mye karbohydrater osv du har fått i deg, og hvor mye du har igjen.

Lenge siden jeg har vært innom lavkarbo.no nå, ser jeg har mye å lære, håper å komme inn i alt igjen etterhvert. Ser ut som dere er en god aktiv gjeng her inne:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no