Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Type AB (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=44)
-   -   Sannsynlighet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=220)

Summer 10-02-04 11:58

Sannsynlighet
 
Jepp, sitter her og regner på sansynlighet jeg...

Fakta:
1. Det er bare 3 % av norges befolkning som har blodtype AB.

Da lurer jeg:
1. hvor mang prosent går på blodtypedietten av Norges befolkning?
og
2. Hvor mange prosent av dem igjen vil være blodtype AB?

3 Finnes det noen sansynlighet for at det er noen i det hele tatt?
og
4. Om det skulle være noen hvor stor er sansynligheten for at de i tillegg bruker internett
og
5. sansynligeten for at de finner dette forumet?


*sitter og venter på blodtype AB og håper det ikke vokser så altfor mye støv på meg mens jeg venter*

:p

Labella 10-02-04 17:36

Jeg er AB, og har funnet denne siden :D Men foreløpig er jeg ikke særlig fristet til å følge blodtypedietten - er det ikke veldig "styrete"? Har du noen gode argumenter for? Kanskje du kan klare å overtale meg ;)

Summer 11-02-04 21:02

Sitat:

Jeg er AB, og har funnet denne siden :D
Lucky me! http://fool.exler.ru/sm/ura.gif


Kjempeglad for å se deg her Labella! :)

Overtal deg vil jeg jo ikke, men om du har noen plager, så kan du jo prøve å se om det går bort.. ;)
Når det gjelder AB og A så er det jo ikke så mye kjøtt en kan spise da, og for meg som bor i sogn, så kan det bli litt styrete som du sier å spise bare kalkun og fåre/lammekjøtt. Dette er i aller høyeste grad sesongvarer... Så jeg har fått dem til å lage lammekjøttdeig til meg, og hamstrer kalkun når vi er i Bergen... :)

MEN, jeg for min del har jo kjempegevinst av å spise slik da...!

Om du ikke går helt over på blodtypedietten, så kan det jo være greit å ha en viss peiling på hva som er godt for deg og ikke slik at du ikke bare putter i deg det som ikke er godt for deg... ;)

Summer 28-03-04 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Jepp, sitter her og regner på sansynlighet jeg...

Fakta:
1. Det er bare 3 % av norges befolkning som har blodtype AB.

Da lurer jeg:
1. hvor mang prosent går på blodtypedietten av Norges befolkning?
og
2. Hvor mange prosent av dem igjen vil være blodtype AB?

3 Finnes det noen sansynlighet for at det er noen i det hele tatt?
og
4. Om det skulle være noen hvor stor er sansynligheten for at de i tillegg bruker internett
og
5. sansynligeten for at de finner dette forumet?


*sitter og venter på blodtype AB og håper det ikke vokser så altfor mye støv på meg mens jeg venter*

:p

*børster støvet av skuldrene mine*

smosje 05-12-04 20:56

Jeg tror da jeg er her også! :D Du vil få en bra statistikk her, Lise! Kanskje den sier noe om hvor bra markedsføringen av lavkarbo.no er også! :p

smosje 05-12-04 23:26

Javel da. Så var visst ikke statistikken så bra likevel. Mamma sier jeg har A+. Veeeeldig vanlig. Og jeg som hadde lyst til å være den derre mystiske og følsomme AB. Hrmf.

Marianne 06-12-04 00:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smosje
Javel da. Så var visst ikke statistikken så bra likevel. Mamma sier jeg har A+. Veeeeldig vanlig. Og jeg som hadde lyst til å være den derre mystiske og følsomme AB. Hrmf.

Og jeg med A da, som er både mystisk og følsom :D

:klem:

cath 21-04-05 20:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Jepp, sitter her og regner på sansynlighet jeg...

Fakta:
1. Det er bare 3 % av norges befolkning som har blodtype AB.

Da lurer jeg:
1. hvor mang prosent går på blodtypedietten av Norges befolkning?
og
2. Hvor mange prosent av dem igjen vil være blodtype AB?

3 Finnes det noen sansynlighet for at det er noen i det hele tatt?
og
4. Om det skulle være noen hvor stor er sansynligheten for at de i tillegg bruker internett
og
5. sansynligeten for at de finner dette forumet?


*sitter og venter på blodtype AB og håper det ikke vokser så altfor mye støv på meg mens jeg venter*

:p

Hei jeg er type AB, men jeg må finne ut mer om denne blodtypedietten:rolleyes:

Summer 21-04-05 20:45

Hey! En til! :stortsmil

*Lise spretter opp av gyngestolen så spindelvevet fyker til alle kanter og støvskyen står*

Du får lese litt av iformasjonen som står her da,- og se om noe passer på deg, og kansje prøve ut litt? Jeg må hvertfall få høre hvordan det går! :ja:

THE 20-05-05 21:13

Jeg er også AB
 
og har gitt opp Atkins etter 3 gangers forsøk på mellom 5 og 8 uker. Har begynt på "streng" Lindberg mens jeg venter på SB boka jeg har bestilt. Orket ikke så mye fett og egg, ble ulykkelig av å ikke kunne spise yoghurt og frukt/bær, som jeg føler er veldig "riktig" for meg. Også kaffe latte, da... Rødt kjøtt er jeg ikke spess glad i, så da får vi se...

Kan hende jeg skal titte litt mer på blodtypediettens prinsipper?:)

THE

Donkea 15-09-05 22:51

Hjelp til å lage en matplan?
 
Hei
En venninde av meg skal starte på blodtypedietten (hun er AB), men hun har vanskeligheter med å lage matplan (sette opp ett balansert kosthold). Er det noen her som vet hvor jeg/vi kan finne slike matplaner... Men VANLIG norsk mat?:confused:

Marianne 16-09-05 08:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Donkea
Hei
En venninde av meg skal starte på blodtypedietten (hun er AB), men hun har vanskeligheter med å lage matplan (sette opp ett balansert kosthold). Er det noen her som vet hvor jeg/vi kan finne slike matplaner... Men VANLIG norsk mat?:confused:

I boka Blodtypediettens filosofi er det måltidsforslag for fire uker bakerst i boka. Dette er jo imidlertid ikke lavkarbo, men hvis man plusser på og trekker fra litt så kanskje...

Har hun den boka eller muligheter for å låne den på biblioteket el.l.?

Jeg kan evt. legge inn NOE av dette måltidsforslaget her inne, men det er litt jobb da...:p

Donkea 16-09-05 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marianne
I boka Blodtypediettens filosofi er det måltidsforslag for fire uker bakerst i boka. Dette er jo imidlertid ikke lavkarbo, men hvis man plusser på og trekker fra litt så kanskje...

Har hun den boka eller muligheter for å låne den på biblioteket el.l.?

Jeg kan evt. legge inn NOE av dette måltidsforslaget her inne, men det er litt jobb da...:p

Hun har boka, men planene der er ikke VANLIG norsk mat. Mange av ingrediensene krever mange "byturer". Tror ikke hun tenker "lavkarbo". Men bare generelt balansert kosthold, vha blodtypedietten. Og så kan hun ikke spise egg, så proteininntaket er en utfordring.

Dirgni 16-09-05 19:54

Jeg er også AB! Men er faktisk enda sjeldnere enn de 3%... Er nemlig AB-! (Stolt!) Tror det bare er 0.6% av Norges befolkning som er AB-, hvis jeg ikke husker feil.

Men jeg følger ikke blodtypedietten. Så på listene en gang og fant ut at alt jeg likte var forbudte varer..... :(

cath 03-12-05 05:43

Sv: Sansynlighet...
 
hehe jeg er og aB- ...0,6 prosen...morro

Drømmepie 05-03-06 21:55

Sv: Sansynlighet...
 
Jeg er AB og jeg vurderer å begynne på blodtypedietten igjen. Funket veldig bra for meg sist jeg gikk på den :D

Troia 03-07-06 19:56

Sv: Sansynlighet...
 
Dette forumet ble vel avsluttet for lenge siden, men jeg skriver alikevell (Kanskje er det noen som ser det). Jeg er AB- og begynte netopp på Atkins, er det noe jeg bør tenke på i forbindelse med det og blodtype. Eller gjelder det bare blodtypedietter?

Summer 03-07-06 20:00

Sv: Sansynlighet...
 
Du kan jo ta deg en titt på trådene som det står om blodtypen spesifikt, og prøve å bruke mest av de proteinkildene som står der? (Jeg spiser kalkun, egg og fisk)

Titti 27-10-06 12:31

Sv: Sansynlighet...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dirgni (Innlegg 115280)
Jeg er også AB! Men er faktisk enda sjeldnere enn de 3%... Er nemlig AB-! (Stolt!) Tror det bare er 0.6% av Norges befolkning som er AB-, hvis jeg ikke husker feil.

Men jeg følger ikke blodtypedietten. Så på listene en gang og fant ut at alt jeg likte var forbudte varer..... :(

AB minus jeg også faktisk. :)

Nå jeg ser over listen på blodtype AB så er kanskje ikke ketolyse det rette for meg alikevel da?

Har AB-folk generelt dårligere forbrenning :confused:

Glade-Gry 06-01-08 22:02

Sv: Sansynlighet...
 
HER ER EI av Norges 3 % som har AB! og jeg fant den her!!! :) :)

... men om jeg vil bruke den dietten? Tror ikke det, dessverre, har nemlig lest om den før og det er alt for lite av ting jeg faktisk LIKER som jeg kan spise...

... vurderer derimot å ta meg selv godt i nakken og sette i gang med ketolysekuren.. igjen.... :) Må bare vurdere det og lese om det igjen, husker for lite...

men AB er jeg!!! :)

AmandaM 20-02-09 17:08

Sv: Sansynlighet ...
 
Jeg er også ab, sitter å små leser i blodtype diett-boka nå... :)

sunroad 07-04-09 08:29

Sv: Sannsynlighet
 
Jeg er også AB og vurderte sterkt om jeg skulle begynne på blodtype dietten, men jeg var ikke villig til å kutte ut kjøtt....det er helt umulig for meg å spise mest lammekjøtt, jeg er ikke noe særlig glad i det.
Derfor bestemte jeg meg for ED og senere Lindbergs kosthold.
Men vi er jo forskjellige......:)
Jeg merker på kroppen at jeg har også stor vinning av å følge dette opplegget jeg har nå.

Gracella 07-04-09 10:50

Sv: Sannsynlighet
 
Jeg lurte litt på blodtypedietten en gang i tiden, men jeg fant ut at "alt" jeg likte, var forbudt, altså var den ikke aktuell for meg. Men jeg tviler ikke på at mange føler seg vel på denne dietten, vi er forskjellige, vi mennesker.

For å kanskje lage litt debatt, kan man lese denne artikkelen som karakteriserer blodtypedietten som humburg:
http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=258321

(skrevet av
Torolf Moen,
Institutt for laboratoriemedisin
Det medisinske fakultet
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet i Trondheim)

Mjauritz 07-04-09 13:09

Sv: Sannsynlighet
 
Jeg er også AB+.... utrolig at så mange er på dette forumet!!

Serenio 28-11-09 15:25

Sv: Sannsynlighet
 
Jeg er også AB-, men beskrivelsen i innlegget under "gåten", passer definitivt ikke på meg. Men jeg følger heller ikke blodtypedietten da. :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no