Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Ostekake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12871)

moinx 07-05-07 14:08

Ostekake
 
Har nettopp laget ostekaka som står i Ketolyse-boka!!!
Smakte på ostemassen mens jeg lagde den, absolutt himmelsk!!
Det står Fun light stron, men det klarte jeg ikke å oppdrive, men jeg brukte litt Tropical (eller hva det heter) og litt Discovery, smashing:p!!!!

Siden vi på ketolyse ikke kan spise kjeks bunn, har jeg tørket 6 skiver "Naboen til Torkild sitt grove soyaproteinbrød" og smuldret i smør og litt natreen. Har ikke smakt enda, men er veldig spent!!:)

Sånn rundt regna kommer kaka på ca 35 kbh med bunn. kaka ble ganske høy, (selvom jeg ikke har hatt på gelelokket enda....) så deler man den i 10, så får man et REALT stykke, med 3,5 kbh.:D

sma 07-05-07 14:15

Sv: Ostekake
 
Gleder meg til å høre åssen det gikk!

Gerd 07-05-07 15:20

Sv: Ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sma (Innlegg 272020)
Gleder meg til å høre åssen det gikk!

Det gjør jeg også...

Kjempelurt med brødet... Spennende å høre :D

Iset 07-05-07 15:26

Sv: Ostekake
 
Mmm ja, den er kjempegod. Fun Light med sitronsmak finnes ikke i Norge, men i Sverige har jeg sett den finnes med sitron/lime-smak. Finnes den med sitron i det HELE tatt??

moinx 07-05-07 16:09

Sv: Ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 272064)
Mmm ja, den er kjempegod. Fun Light med sitronsmak finnes ikke i Norge, men i Sverige har jeg sett den finnes med sitron/lime-smak. Finnes den med sitron i det HELE tatt??

Nei det tror jeg ikke....jeg har jobbet 6 år i dagligvare og har ikke sett eller hørt noe om denne, men de jeg brukte gjorde susen.....Ble til og med kanskje enda litt bedre....

moinx 07-05-07 23:47

Sv: Ostekake
 
Kaka blei skikkelig suksess!!!:D :D
Den var bakt i anledning mammas bursdag, og bunnen falt i smak hos alle, så dette kommer jeg til å gjøre flere ganger!!!!
Delicioussssss...............:syklubb:

Smula 08-05-07 13:51

Sv: Ostekake
 
Artig! :) Fint at du rapporterer til oss.

Dessuten går det vel egentlig an å bare lage ostekremen og late som om det er fromasj? Det er jo den som er go´est uansett...

Nynne 08-05-07 13:56

Sv: Ostekake
 
Kan jeg få spørre om hvor mye saft og hvor mye gelatin som må til for å få ca 5 dl gele? Please please!

Valeriana 08-05-07 16:18

Sv: Ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 272064)
Mmm ja, den er kjempegod. Fun Light med sitronsmak finnes ikke i Norge, men i Sverige har jeg sett den finnes med sitron/lime-smak. Finnes den med sitron i det HELE tatt??

Den med sitron/lime fantes i Norge før, men jeg har ikke sett den på noen år nå. Fun Light med bare sitron har jeg aldri sett. Ellers finnes det også sukkerfritt saftpulver som skal blandes med vann, Jada light eller Confekta, tror det finnes en med sitronsmak der.

moinx 08-05-07 16:23

Sv: Ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nynne (Innlegg 272589)
Kan jeg få spørre om hvor mye saft og hvor mye gelatin som må til for å få ca 5 dl gele? Please please!

Legg 6 gelatinplater i kaldt vann i 5 min.
Legg de så i 2 dl kokende vann, og løs opp platene.
Tilsett 2 dl vann, og 1 dl saft. (kan være lurt å vente med å tilsette safta til det andre har kjølnet litt, da den kan få bitter smak hvis den blir for varm. ;)

moinx 08-05-07 16:24

Sv: Ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smula (Innlegg 272585)
Artig! :) Fint at du rapporterer til oss.

Dessuten går det vel egentlig an å bare lage ostekremen og late som om det er fromasj? Det er jo den som er go´est uansett...

JEPPS!!!!
Det er osten som er god, måtte sette den igjen hos mamma, ellers hadde jeg kommet til å spist opp hele sullamitten!!!!
*jekslene løper i vann*

moinx 08-05-07 16:26

Sv: Ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Valeriana (Innlegg 272664)
Den med sitron/lime fantes i Norge før, men jeg har ikke sett den på noen år nå. Fun Light med bare sitron har jeg aldri sett. Ellers finnes det også sukkerfritt saftpulver som skal blandes med vann, Jada light eller Confekta, tror det finnes en med sitronsmak der.

man kan oxo bytte ut snøfrisk med tine kremost mandarin/ananas, men da blir det litt mere karber.;)

iren84 01-12-07 12:44

Sv: Ostekake
 
kan du skrive oppskriften på denne kaka for meg?:D

beccy22 20-11-09 19:25

Sv: Ostekake
 
jg har funnet verdens beste kjeks bunn til ostekaka. Null sukker. Minimalt md sukkerarter. Ned ni kilo på to uker og fem dager. Har masse trti

Photobscura 21-11-09 13:26

Sv: Ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av beccy22 (Innlegg 798095)
jg har funnet verdens beste kjeks bunn til ostekaka. Null sukker. Minimalt md sukkerarter. Ned ni kilo på to uker og fem dager. Har masse trti

Og hvilken kjeks er det snakk om? :D

arkine 26-11-09 22:33

Sv: Ostekake
 
vi venter spent på svar ,,hva slags kjeks ,,please

SuperMamma 17-01-10 20:22

Sv: Ostekake
 
Denne kaken tror jeg at jeg skal prøve meg på til kommende barneselskap. Barna skal selvfølgelig få det vandte "program", men det er jo hyggelig om mor spiser en kakebit også ;-)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no