Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Synnøve Finden gresk yoghurt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54188)

lykkeliten2010 24-03-13 16:42

Synnøve Finden gresk yoghurt
 
...med pecannøtter og honning.
Yoghurt, honning og nøtter er separert, og så skal man blande. Hvis jeg da ikke blander oppi honningen, kan den spises da? Det står 20 g karbo pr 100, men det står ikke for hver enkelt ingrediens.

Vanii 24-03-13 16:58

Sv: Synnøve finden gresk yoghurt...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010 (Innlegg 1434565)
...med pecannøtter og honning.
Yoghurt, honning og nøtter er separert, og så skal man blande. Hvis jeg da ikke blander oppi honningen, kan den spises da? Det står 20 g karbo pr 100, men det står ikke for hver enkelt ingrediens.

Det lurer jeg også på :)

smgj 24-03-13 17:42

Sv: Synnøve finden gresk yoghurt...
 
Det spørsmålet vet sikkert synnøve finden sin produktavdeling (er ikke det Tine?) noe om. :)

Dolsi 24-03-13 19:07

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Liker ikke den med honning og nøtter jeg, men de andre greske yoghurtene fra Synnøve, de er bare nydelige og jeg har fått dilla på dem :)

Kanutten 24-03-13 19:15

Sv: Synnøve finden gresk yoghurt...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1434572)
Det spørsmålet vet sikkert synnøve finden sin produktavdeling (er ikke det Tine?) noe om. :)

Er ikke det en selvstendig produsent?

Vibeke-67 24-03-13 19:41

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Nå kan man kjøpe gresk yoghurt naturell. Den er kjempegod, synes de andre greske og tyrkiske er for kornete og tørre.
Men fant ikke denne naturell på produktsidene, men har tenkt å kjøpe i morgen og kan godt skrive inn karbohydratinnholdet da.

smgj 24-03-13 19:41

Sv: Synnøve finden gresk yoghurt...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1434576)
Er ikke det en selvstendig produsent?

Du har rett. Jeg trodde de var slukt av Tine, og det bare var merkevaren igjen, men jeg ser at de heldigvis er selvstendige ennå. :)

Kari Marita 24-03-13 19:53

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Har smakt den med jordbær, men der var alt blandet sammen. Det er vel tilsatt sukker i jordbæra, er det greit å spise den på lavkarbo da? Den var god. :)

Anarko 24-03-13 20:03

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Har de fått store bokser med gresk naturell yoghurt da? *Skal lete i butikken*

Kari Marita 24-03-13 20:21

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1434589)
Har de fått store bokser med gresk naturell yoghurt da? *Skal lete i butikken*

Har store bokser med naturell gresk yougurt i butikkene ja :)

lykkeliten2010 24-03-13 21:22

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Jeg satser på at det går greit å spise om jeg ikke blander oppi honningen jeg :) honning har jo 57g karbohydrater eller noe slikt, og denne yoghurten har 20 g (pr 100) regner da med at det er inkludert honning? Den inneholder da 75% yoghurt , 20% honning og 5% nøtter... Noen som er flinke i matte? :p

Anarko 24-03-13 22:11

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1434593)
Har store bokser med naturell gresk yougurt i butikkene ja :)

Er det type lite fett, eller type 10 gram fett pr 100 gram som den tyrkiske yoghurten? Hvilke butikker selger denne?

Imse 24-03-13 22:28

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Nei, ikke 10%, sjekket på fredag, undres på om det var 2%, så da gidder jeg ikke å kjøpe.

Rin 24-03-13 22:45

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1434604)
Er det type lite fett, eller type 10 gram fett pr 100 gram som den tyrkiske yoghurten? Hvilke butikker selger denne?

Den Synnøve-varianten er ekstremt fettredusert, så jeg har avfeid den som uinteressant for meg - men samboern har spist den i sånn porsjonsboks med müsli osv, og sier han synes yoghurten er veldig god.

Borealis 24-03-13 23:00

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
....jeg har falt så for russisk yogurt, så det er bare den som gjelder for meg;)

Kari Marita 24-03-13 23:07

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1434604)
Er det type lite fett, eller type 10 gram fett pr 100 gram som den tyrkiske yoghurten? Hvilke butikker selger denne?

Det er den med 10g fett ja. Bunnpris der jeg bor.

Hamster59 24-03-13 23:12

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Holder meg til Lindemanns tyrkiske yoghurt. Den har 10% fett og ikke tilsatt sukker eller annet søtstoff. Da kan man heller tilsette det man ønsker. Selv bruker jeg bringebær, blåbær og nøtter. Bruker ikke noe søtt, men drysser over litt kanel og evt. litt nypeekstraktpulver. Mulig den yoghurten ikke er tilgjengelig overalt, men spør på butikken, kanskje de tar den inn? Her går det 1-2 bøtter i uka.

Kitt 25-03-13 07:56

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Rema fører Lindemann i hvert fall! :)
Har de ikke i din butikk, be dem ta den inn!

Rin 25-03-13 08:09

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Eller Lindahls, som noen av oss mener at det står på boksen. :p (Om man skal be noen om å ta inn et produkt, hjelper det vel å ha navnet under kontroll)

Kitt 25-03-13 08:42

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1434624)
Rema fører Lindemann i hvert fall! :)Har de ikke i din butikk, be dem ta den inn!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1434625)
Eller Lindahls, som noen av oss mener at det står på boksen. (Om man skal be noen om å ta inn et produkt, hjelper det vel å ha navnet under kontroll)

:o:o:o:o

Vet jo det! Må huske å bruke hodet selv om det liksom er ferie for tiden! :o:o:o

(Syns navnet skurret litt, men tenkte det var jeg som tok feil!)

Imse 25-03-13 10:31

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1434613)
Det er den med 10g fett ja. Bunnpris der jeg bor.

10% i den fra Synnøve? Lurer på hvilken det er, jeg jeg har kun sett slik som er veldig fettredusert fra de. Den fra Linddals har 10% og russisk enda mere.

Hamster59 25-03-13 12:10

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1434625)
Eller Lindahls, som noen av oss mener at det står på boksen. :p (Om man skal be noen om å ta inn et produkt, hjelper det vel å ha navnet under kontroll)

Kanskje det var påskevinen som slo ut her, det var meg som skrev feil. Burde vel ha sjekka kjøleskapet først. Lindemann er som kjent et australsk vinmerke, noen av deres viner er OK på lavkarbo. :)

For øvrig har jeg ikke sett den russiske verken her i Tromsø eller i Nord-Sverige.

JenJen 25-03-13 13:18

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hamster59 (Innlegg 1434652)
Kanskje det var påskevinen som slo ut her, det var meg som skrev feil. Burde vel ha sjekka kjøleskapet først. Lindemann er som kjent et australsk vinmerke, noen av deres viner er OK på lavkarbo. :)

For øvrig har jeg ikke sett den russiske verken her i Tromsø eller i Nord-Sverige.

Coop Obs her i Tromsø hadde den russiske inne på lørdag :ja: Den har vært borte en stund, men nå har de tydeligvis fått inn en ny forsyning :)

Hamster59 28-03-13 15:12

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JenJen (Innlegg 1434662)
Coop Obs her i Tromsø hadde den russiske inne på lørdag :ja: Den har vært borte en stund, men nå har de tydeligvis fått inn en ny forsyning :)

Rema 1000 på K1 hadde halvkilos bokser inne da jeg var der i går, og da gjorde jeg store øyne. :eek: Jeg kjøpte en, og jeg har så vidt smakt på den. Det blir neppe siste gang. :)

Anarko 28-03-13 17:20

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt
 
Hvordan smaker den russiske da? I forhold til den greske... Har smakt tyrkisk og gresk, men russisk var nytt for meg..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no